23__MG_2757 (1)

Για να μη σταματήσει η συνέντευξη ας επιστρέψουμε στην περιφέρεια. ΕΣΠΑ θα έχουμε; Υπάρχουν ΕΣΠΑ; Δεν θα έρθουν γιατί θα βρέξει. Υπάρχουν διαδικασίες.

Η επόμενη θητεία περιφερειάρχη θα έχει να διαχειριστεί ΕΣΠΑ; Έχει και λέγεται ΣΕΣ. Ενδιαφέρει τώρα κάποιον να του πω ότι κεντρικά ως χώρα δεν διεκδικήσαμε με τον ίδιο τρόπο που διεκδίκησαν άλλες χώρες; Και ο μέσος πολίτης ακούει ΕΣΠΑ και νέο ΕΣΠΑ και δεν καταλαβαίνει ότι μπορεί να αφορούν την ανεργία του, το βρεφονηπιακό σταθμό, τον ίδιο. Φυσικά και υπάρχουν ΕΣΠΑ και εδώ κρίνεται αν αυτά τα ΕΣΠΑ θα τα αξιοποιήσουν ή θα ξημερώσουμε μετά από πέντε χρόνια με τον ίδιο περιφερειάρχη να μας λέει ότι δεν τα προώθησε. Γι’ αυτό ξέρεις πως τελειώνω πάντα τις συνεντεύξεις ; Δεν τάζω τίποτα, δεν προσπαθώ να εξηγήσω πόσο καλή είμαι, ξέρεις τι λέω μόνο; Αν έχεις τη ζωή που σου αξίζει, ξαναψήφισε τον ίδιο και μην κάνεις τίποτα. Πήγαινε για μπάνιο.

Ο Σγουρός ισχυρίζεται πως έχει δημιουργήσει πλεόνασμα. Ναι, έχει.

Είναι κάτι θετικό αυτό; Έχει πλεόνασμα και δεν ντρέπεται να το λέει. Δεν είναι επιχείρηση να λες “δεν χρωστάω”. Του δόθηκαν χρήματα να τα διαθέσει και αυτός τα έχει προφανώς σε κάποια τράπεζα. Και αντί να ντρέπεται που τρεισήμισι χρόνια αυτά τα χρήματα δεν τα έκανε κάτι, έχει πάρει τη σκυτάλη από το Σαμαρά που λέει ότι έκανε πλεόνασμα. Πρέπει να ξαναδώσουμε νόημα στις λέξεις. 

Από αυτό το πλεόνασμα, δίνεις 20 εκατομμύρια ευρώ για να κάνει γήπεδο η ΑΕΚ αντί να στηρίξεις την κοινωνική πρόνοια; Αυτό που ισχυρίζομαι είναι ότι δεν έχει συμφωνηθεί τίποτα. Ισχυρίζομαι ότι δεν έχουν μία διαδικασία που είναι εις όφελος των οπαδών και των φιλάθλων της ΑΕΚ. Ισχυρίζομαι ότι ένας από τους λόγους που δεν το ξανακούσαμε αυτό ήταν γιατί δεν είχε γίνει κάτι με βάση. Άσε τον οπαδό της ΑΕΚ. Όλοι οι οπαδοί θέλουν γήπεδα για τις ομάδες τους. Εγώ θέτω ένα ερώτημα. Τι έγινε με αυτή την ιστορία; Χαρίσαμε στους ανθρώπους 20 εκατομμύρια; Υπογράψαμε τίποτα; Πού πήγαν; Σε ποιον; Πήγαν στην αρχιτεκτονική; Πάνε στο επαγγελματικό; Πού πάνε; Και επειδή τόλμησε γυναίκα να ρωτήσει τι έγινε με το γήπεδο, έφτιαξαν όλη αυτή την ιστορία.

Η πολιτεία οφείλει να φτιάχνει γήπεδα στις ΠΑΕ που είναι επιχειρήσεις ιδιωτικού δικαίου; Πρέπει να έχει προτεραιότητες η πολιτεία. Ποια πολιτεία όμως, ρε φίλε; Ποια είναι η πολιτεία;

Εμένα γιατί δεν μου φτιάχνει το σπίτι η πολιτεία, ας πούμε; Γι ‘αυτό σου λέω. Πρόσεξε λίγο τις λέξεις. Ποια πολιτεία; Η πολιτεία του κ. Βενιζέλου; Η πολιτεία του κ. Ιωαννίδη; Ποια πολιτεία; Ποιος περιφερειάρχης; Γι’ αυτό λέω, προσοχή στις λέξεις που χρησιμοποιούμε. Σου λέω λοιπόν ότι εγώ θα βγάζω ερωτήματα. Δεν πά’ να μου λένε.

Από την άλλη σε κατηγορούν ότι πας να πιάσεις διαφορετικά το θέμα κράτους-εκκλησίας, ότι «κοίταξε να δεις η αριστερά δεν θέλει διαχωρισμό». Καλά, εκεί έπεσα όντως από τα σύννεφα. Όταν ανακάλυψα ότι πολίτες και δημοσιογράφοι μπερδεύουν την Ελλαδική Εκκλησία με το Άγιο Όρος και αγνοούν ότι το Άγιο Όρος έχει αυτονομία. Μπερδεύουν το σεβασμό και τις διμερείς σχέσεις που πρέπει να έχεις με το Άγιο Όρος, με τη διάκριση εκκλησίας-κράτους και το λένε σε έναν άνθρωπο που δεν έκανε θρησκευτικό γάμο. Είπα για άλλη μια φορά ότι ο εχθρός μου είναι η άγνοια και πάνω στην άγνοια παίζονται τα παιχνίδια. Να μην ξέρει ο πολίτης ότι άλλο το Άγιο Όρος και άλλο η Ελλαδική Εκκλησία και το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Και μετά έρχονται διάφοροι δημοσιολογούντες που φοβούνται ότι  η Δούρου μπορεί να πάρει ψήφους και προσπαθούν να πείσουν τον κόσμο ότι υπαναχωρεί.

Να το ξεκαθαρίσουμε λοιπόν, είσαι της εκκλησίας; Πλάκα κάνεις; Ναι, αλλά καταλαβαίνεις πώς έχουν γίνει τα πράγματα;

Εντάξει και εσύ μέρος του παιχνιδιού είσαι. Ποιου παιχνιδιού;

Αυτού, όλοι σ’ αυτό τον κόσμο ζείτε. Ποιοι είμαστε εμείς, ρε παιδί μου; Εγώ ισχυρίζομαι ότι εγώ ζω ανάμεσά σου και όχι εσύ ανάμεσά μου.

Δηλαδή συνέχεια λέτε κάτι και μετά τρολάρισμα στα twitter. Εντάξει, μ’ έχεις δει να τρολάρω;

Όχι. Μ’ έχεις δει να παίζω και την ατάκα στο twitter;

Όχι, αλλά γιατί δεν του κάνεις μήνυση εκείνου που είπε ότι είσαι κατά του διαχωρισμού κράτους-εκκλησίας; Έχω επιλέξει ένα δρόμο που θέλει διπλό χρόνο. Θα μου ήταν και εμένα πιο εύκολο να τρολάρω και μάλιστα με επιθετικούς προσδιορισμούς, τον κάθε τύπο που αγνοεί τα βασικά αλλά δεν ντρέπεται. Θεωρώ πολύ σπουδαίο πράγμα τις λέξεις, γι’ αυτό δεν τις πληγώνω. Και είναι κρίμα που πληγώνουμε τις λέξεις στην Ελλάδα, γιατί τελικά πληγώνουμε τις ίδιες μας τις ζωές.

23__MG_2778 (1)

Τον Καμίνη σαν δήμαρχο πώς τον κρίνεις; Ο Καμίνης είναι χαρακτηριστική περίπτωση δημάρχου που δημιούργησε πάρα πολλές προσδοκίες.

Και εσύ δημιουργείς προσδοκίες. Ναι, αλλά δεν τάζω πράγματα που δεν μπορώ να κάνω. Πιστεύω ότι μετά από τόση ώρα που συζητάμε, ακόμα και αν θέλεις να ψηφίσεις τον Παναγιώταρο ή τον Χαϊκάλη ή τον κ. Παφίλη ή τον κ. Σγουρό, μπορεί να γυρίσεις να πεις πολλά εναντίον μου αλλά δεν θα πεις: «Μου είπε η Δούρου ότι και μαλλιά θα βγάλω.» Το έχω στάση ζωής αυτό. Εγώ από τους ανθρώπους δεν ζητάω να κάνουν πράγματα που δεν γίνονται, γιατί αλίμονο στη ματαίωση. Ο κ. Καμίνης νομίζω ότι δημιούργησε πάρα πολλές προσδοκίες και στεναχωριέμαι γιατί φτάσαμε εδώ από τη ματαίωση των προσδοκιών πολλών ανθρώπων και ξαναρχόμαστε στην πρώτη σου ερώτηση. Έθρεψαν όλοι το αντιπολιτικό, είτε με το ηθικό τους παράδειγμα είτε με αυτά που έταξαν και αυτό είναι επικίνδυνο, γιατί μετά το αντιπολιτικό έρχεται το ολοκληρωτικό.  Φαντάσου πόσοι νέοι άνθρωποι σαν κι εσένα πιστεύουν ότι θα γιατρέψουν την ανεργία τους επειδή θα χαιρετήσουν ναζιστικά. Δεν αποκαθίσταται η δημοκρατία και δεν γιατρεύεται η πείνα με το ναζισμό.

Ο κόσμος, όμως, θέλει να χαλαρώσει λίγο. Και εσείς συνέχεια του βάζετε διλήμματα. Γι’ αυτό μπορεί να στρέφεται εύκολα σε νέα πολιτικά κόμματα, όπως για παράδειγμα το Ποτάμι. Άμα ψάξεις λοιπόν τις συνεντεύξεις μου θα δεις ότι σε ανύποπτο χρόνο και σχεδόν προφητικά έλεγα για τα ψευτοδιλήμματα. Δεν έχει νόημα να στήνεις διάφορα διλήμματα, και πολλές φορές ψευδή, για μια περίοδο χρονική, γιατί μετά τα προβλήματα είναι εκεί και ζητούν λύσεις. Εγώ είμαι εναντίον του μνημονίου, αλλά δεν μένω σ’ αυτό, να λέω δηλαδή συνέχεια ότι καταδικάζω το μνημόνιο.

Πάντως εμείς βλέπουμε στο site ότι ο κόσμος ενδιαφέρεται περισσότερο να διαβάζει επιτυχημένες ιστορίες παρά τις βάρβαρες επιπτώσεις της κρίσης. Αν ο κόσμος έχει κουραστεί από το να βλέπει την αυριανή του κατάσταση, αν κουράζεται να βλέπει έναν αξιοπρεπή άνθρωπο που ζει ενάμιση χρόνο στην ανεργία, τότε θα έρθουμε μετά από μερικά χρόνια να τα ξαναπούμε και θα κλαίμε μαζί.

Εσύ διαφωνείς με αυτό που λέω; Όχι, το συναντώ. Χωρίς υπερβολές, το συναντώ. Βλέπω φίλους μου που γυρίζουν τις σελίδες και παρατηρώ πού σταματούν. Αν σταματήσει κάποιος σε άρθρο που λέει πώς να φτιάξεις παπούτσια και να τα πουλήσεις στο εξωτερικό, άντε να πεις, στην καλύτερη, ότι παραμυθιάζεται γιατί έχει κάποιον ακόμα που του πληρώνει τα τσιγάρα και έχει φως και έχει και ίντερνετ.  Πες λοιπόν ότι αυτός παραμυθιάζεται και πιστεύει ότι μπορεί να κάνει τη λογική του αμερικανικού ονείρου, δηλαδή να βρει την ιδέα την τρομερή. Σαν τον Τζανετάκο που έτρωγε τις σφαλιάρες στις ελληνικές ταινίες. Το χειρότερο είναι η τρομακτική απάθεια.

Το Ποτάμι γιατί πιστεύεις ότι έχει ρεύμα;  Αυτός που παρακολουθεί τον κ. Θεοδωράκη σίγουρα έχει διαδίκτυο, σίγουρα έχει smartphone, άρα μπορεί να πληρώνει ΔΕΗ και χαράτσι. Άρα γι’ αυτό βάζω χαμηλά τον πήχη σε σχέση με τον κ. Θεοδωράκη, χωρίς να τσιρίζω όπως κάνουν άλλοι, ότι παίρνει από εδώ ή παίρνει απ’ την Ελιά. Αυτόν τον κόσμο που θα βρεθεί στο χάος και δεν θα καταλάβει, γιατί του πέφτει λίγο στενάχωρο να κοιτάει τη δυστυχία, πρέπει να θυμόμαστε ότι μπορεί να τον κοιτάξει η ΧΑ κάποια στιγμή. Να τον γυρίσει τον απεργό και όταν θα συναπαντηθούν θα αρχίσει να τον λέει γκέι γιατί είναι ντυμένος με τα βρακιά κάτω και θα του σπάσει το smartphone. Τότε θα έρχομαι εγώ και θα λέω «μισό λεπτό, η ανεργία σου δεν θα λυθεί αν σπάσεις το κινητό του χιπστερά. Άρα αυτό που εύχομαι εγώ και το έχω πει και σε μεγάλες εκπομπές και πανελλαδικής εμβέλειας, είναι να μην οδηγήσει στην ιστοσελίδα σου, όλους αυτούς τους τύπους να ψάχνουν μόνο για γατάκια. Εύχομαι τα διάφορα «ποτάμια» να κρατήσουν κι άλλο κόσμο, κυρίως νέους, εντός πολιτικής διαδικασίας. Για να καταλάβεις όμως την καχυποψία μου, όταν είπαν ότι ο Θεοδωράκης δήλωσε πως ο Τσίπρας θα φέρει τα ένσημα, δεν το πίστεψα. Άρχισα να ρωτάω: «Ρε παιδιά, το είπε;» Γιατί δεν γίνεται με έναν άνθρωπο να έχεις φάει μαζί -όπως με το Θεοδωράκη και τον Τσίπρα-, να τον έχεις συζητήσει, να έχετε κάνει συνεντεύξεις, να σε έχει τιμήσει με τη φιλία του και να έχετε μοιραστεί γεύματα με σημαντικούς ανθρώπους από τα κινήματα της Ευρώπης, να έχει πάει και στο Αλάτσι και να γίνεται τελικά ο Θεοδωράκης σαν τον Άδωνι Γεωργιάδη.

Άμα γίνεις περιφερειάρχης θα τα λες αυτά; Ναι, ρε παιδί μου, αλλά το στοίχημα είναι να τα λέω ή να γίνονται; Εν τω μεταξύ έχει πάρα πολλή πλάκα γιατί διάφοροι πολιτευτές και πολιτικοί των οποίων τα αγγλικά  είναι χάλια έμαθαν τώρα το startup. Ρίξε και ένα startup. Παλιά ρίχναμε άλλα στο κεφάλι. Πολιτισμό, αθλητισμό, τουρισμό, τώρα έχουμε τα startup. Ε, ας έρθει ένας εδώ από όλους αυτούς να περάσει την αγωνία του τιμολογίου, να δει πόσοι μπήκαν σήμερα μέσα και μετά να μιλήσουμε για startup. Ας μιλήσουμε για  κοινωνική συνοχή. Ξέρεις τι είναι η κοινωνική συνοχή; Έχουμε σπάσει τους μικρόκοσμούς μας. Υπάρχει καχυποψία και δεν μπορούμε να επικοινωνήσουμε. Εγώ θα συνεχίσω να παλεύω για το παλικαράκι στη Νίκαια, που όταν πήγα εκεί χωρίς κάμερες, χωρίς δελτία τύπου, χωρίς τίποτα και του είπα τι θέλεις, μου είπε «να δω τηλεόραση, που δεν έχω δει τρεις μήνες», επειδή οι γονείς του δεν έχουν πληρώσει τη ΔΕΗ, όχι από άποψη, δεν είναι στο κίνημα “δεν πληρώνω”, αλλά επειδή δεν δουλεύουν δύο χρόνια. Και τι σημαίνει ευνοούμενη πολιτεία; Τι σημαίνει πολιτισμός; Σημαίνει ότι αν ο Σταύρος έχει πιο αδύναμη ιδιοσυγκρασία από τη Ρένα, τότε δεν πρέπει να εκτεθεί ποτέ σε εκείνες τις συνθήκες που η αδυναμία του θα πάρει το πάνω χέρι.

1 2