Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaGADGETS

Αγαπητή GoPro, τελείωσε η μόδα σου, λυπάμαι…

Η GoPro απέλυσε το 7% του δυναμικού της μια βδομάδα πριν, οι πωλήσεις δεν πάνε καλά και όλοι απορούν. Μα, καλά, πόσο πιο προφανές να γίνει πια;
gopro-camera-hacked

Σκούρα τα πράγματα για τη GoPro. Η εταιρεία, το όνομα της οποίας έχει γίνει συνώνυμο των extreme sports, ανακοίνωσε πριν 10 μέρες πως απολύει το 7% του δυναμικού της, αναπροσαρμόζοντας παράλληλα –προς τα κάτω- τις προβλέψεις της για τις πωλήσεις και τον τζίρο του ’16. Αρκετοί ήταν εκείνοι που εξεπλάγησαν στο άκουσμα των νέων, όμως εδώ που τα λέμε, δεν επρόκειτο ακριβώς και για «κεραυνό εν αιθρία». Μπορεί η GoPro να μην είχε  δώσει δικαιώματα, όμως ήταν ηλίου φαεινότερο πως η κάμψη στην πορεία της θα ερχόταν κάποια στιγμή, μαζί με όλα τα φυσιολογικά επακόλουθα.

Αν αναρωτιέστε γιατί, σκεφτείτε λίγο την αγορά στην οποία δραστηριοποιείται η GoPro, όπως επίσης και τη φύση των ίδιων των προϊόντων της. Μιλάμε για action cameras: όλοι ή τέλος πάντων οι περισσότεροι θέλουν κι από μία αλλά άπαξ και την πάρουν, έχουν καλυφθεί οι ανάγκες τους για τα επόμενα χρόνια. Πολλά χρόνια. Μιλάμε για action camera, όχι smartphone ή laptop. Πόσο πιστεύετε ότι χρησιμοποιεί ο μέσος χρήστης τη GoPro του μέσα σε έναν χρόνο; 20 μέρες; 30; Να πούμε 40 γιατί έχουμε και έφεση στα κουβαρντιλίκια; Στην καλύτερη περίπτωση δηλαδή μιλάμε για το 11,11% του χρόνου μέσα σε ένα ημερολογιακό έτος. Πόσα πιστεύετε ότι είναι διατεθειμένος να ξοδέψει αυτός ο μέσος χρήστης για κάτι που θα χρησιμοποιήσει το 11% του χρόνου του;

Και έστω ότι τα δίνει τα 300, 400, 500€ που ζητάει η GoPro για μια καλή κάμερά της. Πιστεύετε ότι θα τα ξαναδώσει μέσα σε μια πενταετία; Η ανάγκη του για μία action camera θα έχει καλυφθεί, τα υπόλοιπα ούτε καν θα τον ενδιαφέρουν. Αφήνοντας στην άκρη εκείνους τους diehard χρήστες ή τους επαγγελματίες που θα αναβαθμίσουν τον εξοπλισμό τους σε κάθε ευκαιρία, οι υπόλοιποι ξέρετε τι θα σας πουν αν τους ρωτήσετε γιατί δεν αγοράζουν τη νέα GoPro ενώ έχουν ήδη μια παλιότερη; «Μα αφού έχω ήδη»! Ως εκ τούτου, η κάμψη στην πορεία της GoPro δεν θα πρέπει να προκαλεί έκπληξη: τουναντίον, τα πράγματα προμηνύονται ακόμα χειρότερα για τα χρόνια που έρχονται, με αποκορύφωμα το 2018, όταν και η βάση πελατών της GoPro αναμένεται να μεγαλώσει κατά μόλις 40 εκατ., την ώρα που για το 2014 αυξήθηκε κατά 140 εκατ. σε σχέση με το 2013.

AFHGM-001_newlife4

Οι action cameras πάνε να «την πατήσουν» ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που «την έπαθαν» εν τέλει τα tablets. Άπαντες εντυπωσιάστηκαν βλέποντάς τα, σε όλους γεννήθηκε η επιθυμία να πάρουν και ένα, όμως λίγοι είναι εκείνοι που μετά το πρώτο τους tablet, αγόρασαν και ένα δεύτερο ή ένα τρίτο. Νομοτελειακά, όσο περνούν τα χρόνια και μεγαλώνει η εγκατεστημένη βάση χρηστών προϊόντων σαν τα tablets ή τις action cameras, τόσο πιο δύσκολο θα γίνεται για τις εταιρείες να συνεχίσουν να πιάνουν τα νούμερα του παρελθόντος: αυτοί που δεν έχουν πειστεί τόσα χρόνια δύσκολα θα το κάνουν τώρα, ενώ κι εκείνοι που έχουν επενδύσει σε κάποιο σχετικό προϊόν, θα πρέπει να βρουν ουσιαστικό λόγο για να προχωρήσουν στην αναβάθμισή του –αντικαθιστώντας το με ένα νεότερο μοντέλο.
Το θετικό στην όλη υπόθεση, είναι η πολυπλοκότητα που διακρίνει πλέον την αγορά της Τεχνολογίας: οι διάφορες προϊοντικές κατηγορίες εξαρτώνται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό η μία από την άλλη με τις πωλήσεις να είναι τόσο ανάλογες όσο και αντιστρόφως ανάλογες –ανάλογα την περίσταση. Επί παραδείγματι, στη θεωρία τα drones θα μπορούσαν να προσφέρουν ανάσα σωτηρίας στις πωλήσεις τόσο των GoPro, όσο και των action cameras εν γένει. Ποιος όμως τους εγγυάται πως δεν θα βρεθούν κι αυτά με τη σειρά τους στη θέση τους στο μέλλον;

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.