Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΙΣΤΟΡΙΕΣ

Θα είναι το 2021 η χρονιά που θα γυρίσουμε από το «εγώ» στο «εμείς»;

Η Μάριαν Σάλζμαν ξέρει να εντοπίζει τις τάσεις καλύτερα από κάθε άλλον. Το 2019 «προέβλεψε» ότι θα φοράμε όλοι μάσκες. Έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε ποιες τάσεις θεωρεί πως θα επικρατήσουν το 2021, που απέχει μόλις λίγες μέρες μακριά.

Στο report της με τα trends που θα επικρατήσουν το 2020, με τίτλο “Chaos as the new normal”, η Μάριαν Σάλζμαν, Senior Vice President Communications της Philip Morris International και μια από τις πιο επιδραστικές φιγούρες όσον αφορά στο σχολιασμό τής σύγχρονης κουλτούρας, έγραφε πως το 2020 θα ενταθεί η «νοοτροπία της αποθήκης» (bunker mentality). Και έπεσε μέσα. Προέβλεψε, αν και η ίδια δεν θεωρεί ότι έχει κάποιο χάρισμα που της επιτρέπει να βλέπει το μέλλον, πως όλοι και περισσότεροι θα φοράμε μάσκες, λόγω της κακή ποιότητας του αέρα στις μεγάλες πόλεις που ζει η πλειοψηφία του παγκόσμιου πληθυσμού. Τελικά, όντως φορέσαμε μάσκες, όχι λόγω της ρύπανσης, αλλά λόγω της Covid-19. 

Στο report της με τα κυρίαρχα trends για το 2021, η Σάλζμαν επικεντρώνει την προσέγγισή της στην αναγνώριση προτύπων – ανίχνευση και σύνδεση σημείων και συμβόλων που αφηγούνται ιστορίες και ρίχνει φως στο πού κινούνται οι πολιτισμοί, οι κοινότητες και η κοινωνία γενικότερα. Όλα αυτά υπό τη σκιά του κορωνοϊου, γι’ αυτό μάλλον επέλεξε να ονομάσει το report με τις 11 προβλέψεις της για το 2021, ZOOMSDAY PREDICTIONS, ένα λογοπαίγνιο με τις λέξεις Zoom, από τη γνωστή εφαρμογή που πλέον αποτελεί μέρος της καθημερινότητάς μας και την αγγλική λέξη doomsday, που μεταφράζεται περίπου ως η μέρα της αποκάλυψης. Βέβαια, η Μάριαν Σάλζμαν δεν είναι απαισιόδοξη στις προβλέψεις της, καθώς πιστεύει πως ναι μεν ο κόσμος θα αλλάξει, αλλά υπάρχουν και ευκαιρίες μέσα σε αυτή την αλλαγή. Για παράδειγμα, πιστεύει πως η κατάσταση που βιώνουμε θα μας κάνει να θέλουμε να στραφούμε πιο πολύ προς τις κοινότητες στις οποίες ζούμε και να δούμε πώς μπορούμε εμείς οι ίδιοι να τις επηρεάσουμε. 

Το 2020 βρήκε τους περισσότερους από εμάς να δουλεύουμε από τα σπίτια μας. Αλλάξαμε τον χώρο μας, φτιάξαμε αυτοσχέδια γραφεία και δουλεύουμε πολλές φορές φορώντας τις πιτζάμες μας. Για τη Μαριάνα Σάλζμαν αυτό σημαίνει πως ίσως θα δούμε μια γενικότερη αλλαγή στον τρόπο εργασίας. Θα ξεφύγουμε ίσως, από το παραδοσιακό 09:00-17:00 και θα βλέπουμε την εργάσιμη μέρα με όρους 24/7 όπου ο κάθε εργαζόμενος θα ορίζει τις ώρες που θα δουλεύει, θα ξεκουράζεται, θα κοινωνικοποιείται. Ίσως βρισκόμαστε πιο κοντά στην τετραήμερη εργασία

Το 2021 όμως, σύμφωνα με την Σάλζμαν θα είναι και η εποχή που θα γυρίσουμε από το «εγώ» στο «εμείς», καθώς η πανδημία μάς έκανε μάλλον να καταλάβουμε τη σημασία της συλλογικότητας και της κοινής προσπάθειας. Το 2021 ίσως είναι η χρονιά που θα γυρίσουμε σε λίγο πιο παραδοσιακές αξίες. Οι ώρες που περνάμε πια μπροστά σε μια οθόνη, θα μας κάνουν να ψάξουμε για πράγματα μακριά από αυτές. Για όσα υπάρχουν έξω στον πραγματικό κόσμο. Το 2021 θα είναι η χρονιά που θα πρέπει να αναθεωρήσουμε το τι είναι πραγματικά αναγκαίο και τι όχι. 

Η Μάριαν Σάλζμαν

Η γυναίκα που το 2003 μας έμαθε τον όρο “metrosexuality”, πιστεύει πως η εμπειρία του κορωνοϊού θα μας κάνει να ξανασκεφτούμε όσα θεωρούσαμε δεδομένα, ακόμα και τον τρόπο με το οποίο εργαζόμαστε. Πλέον, υπάρχουν σούπερ μάρκετ χωρίς υπαλλήλους, ο αριθμός των οποίων θα συνεχίζει να αυξάνεται, που σημαίνει ότι πιθανόν να κινδυνεύουμε να δημιουργηθούν ακόμα μεγαλύτερες εργασιακές ανισότητες. Όλο αυτό δείχνει πως οι ίδιες οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αναθεωρήσουν το μοντέλο λειτουργίας τους και να αποκτήσουν και ένα πιο κοινωνικό πρόσωπο. Ακόμα και ο τόπος εργασίας θα αποκτήσει άλλο νόημα το 2021. Μπορεί κάποιος να δουλεύει για μια αγγλική εταιρεία από την Κρήτη ή από κάποιο τροπικό νησί της Καραϊβικής. Όσο οι εργαζόμενοι δεν θα χρειάζεται να βρίσκονται σε έναν συγκεκριμένο τόπο, θα βλέπουμε τις μεγαλουπόλεις να αλλάζουν πρόσωπο μέρα με τη μέρα. 

Το 2021 θα είναι η χρονιά που θα αναζητήσουμε και πάλι την αυθεντικότητα των πραγμάτων, που δεν θα μας μαγεύουν πια τα φανταχτερά εξώφυλλα των περιοδικών, αλλά θα ψάξουμε τις πραγματικές αξίες των δίπλα μας. Σύμφωνα, με την Μαριάν Σάλζμαν, τα όσα βιώσαμε το 2020 μάς δημιούργησαν μια δίψα για για επιστροφή στο «αληθινό». Το 2021 όμως θα είναι και η χρονιά που θα μας βρει να προετοιμαζόμαστε για κάθε ενδεχόμενο. Θα δούμε ίσως τα ντουλάπια των σπιτιών μας γεμάτα κονσέρβες και φαγητά με μακρινή ημερομηνία λήξης, αλλά και συμπλέγματα κατοικιών που θα προετοιμαστούν για να μπορούν να αντιμετωπίσουν, έστω και σε ένα πρώτο στάδιο, τυχόν επείγουσες καταστάσεις όταν απειλείται η υγεία των κατοίκων τους.

Περάσαμε ομολογουμένως μια πολύ περίεργη χρονιά, με πολλά πάνω, αλλά και πάρα πολλά κάτω. Μια χρονιά που σε πολλές στιγμές της μας τρόμαξε, αλλά και που μας ένωσε όλους σε έναν κοινό σκοπό. Ξαφνικά η ανθρωπότητα απέκτησε έναν κοινό στόχο, η αβεβαιότητα όμως παραμένει. Η συμβουλή της Μαριάν Σάλζμαν; Να αποδεχτούμε αυτή την αβεβαιότητα και να τη δούμε ως αφορμή για να γίνουμε πιο ανθεκτικοί τόσο στην επαγγελματική, αλλά και στην προσωπική μας ζωή, να κάνουμε προτεραιότητά μας τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη.  

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.