Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
ΣΙΝΕΜΑ

Οι 10 καλύτερες ταινίες του 2021 μέχρι στιγμής

Με τον Πατέρα στο νούμερο 2, τι μπορεί να βρίσκεται στην κορυφή;

Με τη φετινή κινηματογραφική χρονιά να έχει ξεκινήσει τον Μάιο (οπότε και άνοιξαν οι αίθουσες στην Ελλάδα), βρισκόμαστε ακριβώς στο μέσο της και το timing είναι εξαιρετικό για έναν μικρό απολογισμό.

Το κοινό έδειξε ξεκάθαρα τις προτιμήσεις του (σε αντίθεση με άλλα, φυσιολογικότερα καλοκαίρια, δεν υπήρξε κάποιο ανέλπιστο word of mouth hit, με τις επιλογές των θεατών να κλίνουν προς “κράχτες” και μεγάλους, ενίοτε οσκαρικούς τίτλους που είτε “έχασαν” το χειμώνα είτε μοιάζουν ασφαλείς σε ένα υπερφορτωμένο εβδομαδιαίο dump διανομής), όμως πάντα υπάρχουν περισσότερες ανακαλύψεις και περισσότεροι τρόποι πρόσβασης σε ταινίες.

Το παρακάτω top 10 περιλαμβάνει τα καλύτερα της μέχρι τώρα διανομής, αλλά και ό,τι ξεχώρισε πραγματικά από το σούπερ μάρκετ του streaming. 

10. Αγάπη και Τέρατα

Με τις ευλογίες του Zombieland και των εφηβικών κομεντί του Τζον Χιουζ, ο χαρισματικός Ντίλαν Ο’ Μπράιεν (Teen Wolf) διασχίζει ένα μετα-αποκαλυπτικό τοπίο, όπου οι άνθρωποι ζουν υπόγεια, για να επανενωθεί με την αγαπημένη του, την οποία αποχωρίστηκε όταν εξωγήινα τέρατα επιτέθηκαν στη Γη και εξάλειψαν τον περισσότερο πληθυσμό. Απίστευτα watchable, η ταινία ήταν ένα από τα “θύματα” της πανδημίας, προσπερνώντας την έξοδο στις αίθουσες και καταλήγοντας στο Netflix. 

9. Η Χώρα των Νομάδων

Μετά από μια χρονιά σε επιβράδυνση, η Χώρα των Νομάδων “χτυπάει” διαφορετικά. “Στη Χώρα των Νομάδων, μετρούν οι μικρές στιγμές, οι αναμνήσεις δεκαετιών που χωράνε σε ένα ντουλαπάκι, οι εφήμερες γνωριμίες, η καλοσύνη των ξένων που σου δίνει ώθηση για μερικά χιλιόμετρα ακόμα – όλα αντικατοπτρίζονται στο πρόσωπο της [Φράνσες] ΜακΝτόρμαντ στην καλύτερη ίσως ερμηνεία της, ανέλπιστα at home με το στρογγυλεμένο σύμπαν της [Κλόε] Τζάο και το απαλό σκηνοθετικό της χέρι”, είχαμε γράψει τον περασμένο Σεπτέμβριο, φέρνοντας σε όλα τα ονόματα της παραγράφου γούρι, αφού οι δύο κυρίες έφυγαν με Όσκαρ, όπως και η ίδια η ταινία. Μπράβο μας. 

8. Ένα Ήσυχο Μέρος 2

Μια περίπτωση Mamma Mia: Here We Go Again/Magic Mike XXL/δεν-θα-πούμε-Νονός-2 όπου το σίκουελ είναι καλύτερο από το πρωτότυπο: 97 απολύτως σφιχτοδεμένα λεπτά σχεδόν απόλυτης ησυχίας, με τα εναπομείναντα μέλη της οικογένειας του σκηνοθέτη και πρώην πρωταγωνιστή Τζον Κραζίνσκι να προσπαθούν και πάλι να επιβιώσουν σε ένα κόσμο όπου παραμονεύουν τέρατα για να τους κατασπαράξουν αν βγάλουν τον παραμικρό ήχο. Κρίμα που κάποιος δεν πρόσεχε πού πάτησε…

7. First Cow

Νόστιμα κέικ από γάλα, τα πρώτα θεμέλια της αμερικάνικης ταυτότητας και μια ανδρική κινηματογραφική φιλία for ages απογειώνουν το κατά τα άλλα χαμηλότονο, αλλά πολυβραβευμένο δράμα της Κέλι Ράιχαρντ.

6. Freaky

Ζήτω ο Κρίστοφερ Λάντον, που τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί στον πιο συναρπαστικό ανανεωτή της ταινίας τρόμου, ακολουθώντας μια έξυπνη συνταγή: την “επανάληψη” κλασικών κωμωδιών με slasher ανατροπή. Το έκανε τέλεια στο Happy Death Day και το Happy Death Day 2 U (ουσιαστικά η Μέρα της Μαρμότας αλλά σε θρίλερ) και, ελλείψει threequel εκείνου του franchise, το συνέχισε στο Freaky, μια κωμωδία τρόμου στην οποία μια μαθήτρια Λυκείου (Κάθριν Νιούτον) αλλάζει σώμα με έναν serial killer (ουσιαστικά το Freaky Friday… αλλά σε θρίλερ). Ο Βινς Βον αναπόφευκτα κλέβει την παράσταση ως δολοφόνος παγιδευμένος στο σώμα μιας έφηβης και ο Λάντον διατηρεί την ισορροπία gore και ανοησίας σε ιδανικά επίπεδα. (Διαθέσιμο στο Google Movies και το Apple TV).

5. Η Ράια και ο Τελευταίος Δράκος

Ενώ η Pixar έχει περάσει ολοκληρωτικά στην “επόμενη φάση” της (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό – για τους περισσότερους σηματοδοτεί την απομάκρυνση από τη χρυσή εποχή της και την κατοχύρωση της θέσης της μέσα στο ευρύτερο εργοστάσιο της Ντίσνεϊ), το πιο παραδοσιακό Disney Animation βιώνει σπουδαίες μέρες, με πιο πρόσφατο παράδειγμα αυτή την ασιατικής έμπνευσης περιπέτεια για μια γενναία πριγκίπισσα, ένα δράκο πιο περίπλοκο από πολλούς αληθινούς ανθρώπους και την instant classic φιγούρα του Τουκ Τουκ να γράφει Ιστορία.

4. Little Fish

Έρωτας στα χρόνια της πανδημίας. Το Little Fish επιπλέει εκεί που η Aιώνια Λιακάδα Ενός Καθαρού Μυαλού συναντά τον Νόλαν, με το ζευγάρι Τζακ Ο’ Κόνελ και Ολίβια Κουκ να ραγίζουν καρδιές προσπαθώντας μάτια να ξεφύγουν από μια παγκόσμια αρρώστια που στερεί σταδιακά από τους ανθρώπους τη μνήμη τους. (Διαθέσιμο στο Google Movies και το Apple TV).

3. CODA

Ο τίτλος της ταινίας που σάρωσε φέτος στα βραβεία του φεστιβάλ του Σάντανς είναι ακρωνύμιο της φράσης “ακούοντα παιδιά κωφών γονέων” – αναφέρεται στην 17χρονη Ρούμπι (Εμίλια Τζόουνς, αποκάλυψη) που όλη της τη ζωή αποτελούσε δίαυλο επικοινωνίας ανάμεσα στην κωφή της οικογένεια (γονείς και αδερφός) και τον υπόλοιπο κόσμο, όμως τώρα αντιμετωπίζει ένα κρίσιμο δίλημμα: να παραμείνει μαζί τους ή να ακολουθήσει το όνειρό της σπουδάζοντας τραγούδι στο καλύτερο μουσικό κολέγιο της Αμερικής; Για το θεατή, το δίλημμα είναι λίγο διαφορετικό: μπορείς να εκτιμήσεις μια ταινία της οποίας τα γρανάζια είναι τόσο φανερά ή θα μείνεις βράχος λέγοντας “απεταξάμην τα χαρτομάντιλα”; Όμως το CODA είναι τόσο αξιαγάπητο που κερδίζει κάθε αναμενόμενη αντίδραση (και δίνει νέα ζωή στο “Both Sides Now”, αρκετά χρόνια μετά από εκείνο το αξέχαστο season finale του Mad Men.) (Διαθέσιμο για streaming στο Apple TV+).

2. Ο Πατέρας

Το μοναδικό πρόβλημα με την ταινία του Φλοριάν Ζελέρ και την ερμηνεία του χαμένου στο ίδιο του το μυαλό Άντονι Χόπκινς είναι ότι καταστρέφει αναδρομικά τη Σιωπή των Αμνών (που δεν φταίει σε τίποτα), γιατί άντε να ξανατρομάξουμε με τον Χάνιμπαλ Λέκτερ τώρα που έχει σφηνώσει στο κεφάλι μας ο Άντονι σαν ανήμπορος γεράκος και αποκλείεται να φύγει ποτέ. 🙁 

1. Barb and Star Go To Vista Del Mar

Η νέα κωμωδία από τις ιδιοφυείς, υποψήφιες για Όσκαρ σεναριογράφους του Bridesmaids, Κρίστεν Γουίγκ και Άννι Μάμαλο, τις βρίσκει και πρωταγωνίστριες στην πιο περήφανα γελοία ταινία της χρονιάς, μια συρραφή WTF στιγμών που μοιάζουν με outtakes ενός πολύ περίπλοκου, συγκεκριμένου αστείου που καταλαβαίνουν πλήρως μόνο οι δύο φίλες που το ξεκίνησαν και δεν μπορούν να το σταματήσουν, αλλά παρασύρει και όποιον τρίτο είναι πρόθυμος να τις ακολουθήσει. “Πήγες στο σπίτι μιας χελώνας;”, μουσικοχορευτικά νούμερα, μια μαγική γοργόνα με τη μορφή της Ρίμπα Μακεντάιρ και ο εκπληκτικός Τζέιμι Ντόρναν στην 51η απόχρωσή του, που τυχαίνει να είναι η αποκαλυπτικότερη όλων, εκτοξεύουν εύκολα την ταινία σε καλτ status – και στο νούμερο 1 μιας χρονιάς που τη χρειαζόταν. (Διαθέσιμο στο Google Movies και το Apple TV).

POP TODAY
ΙΣΤΟΡΙΕΣ
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2021 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.