10377523_10201897451535650_3537264201459231945_n

Το Ελληνικό Πρακτορείο Διανομής Ξένου Τύπου έκλεισε και τώρα τι θ’ απογίνουμε; Και τώρα τι γίνεται; Από πού θα αγοράζουν οι μεταλάδες το Metal Hammer και οι γιάπηδες τους Financial Times;

Η Popaganda μίλησε με τρεις επαγγελματίες του χώρου. Ο κ. Δημητρίου  έχει περίπτερο επί της Κηφισίας.  «Η φθίνουσα πορεία των πωλήσεων σε ελληνικό και ξένο τύπο έφερε αυτό το αποτέλεσμα. Η σημαντικότερη αιτία είναι το διαδίκτυο. Πολύ λίγοι πλέον αγοράζουν εφημερίδες και περιοδικά», είπε όταν τον ρωτήσαμε για την αιτία. Αναφορικά με την έλλειψη ξένου τύπου εν όψει τουριστικής περιόδου, δεν φάνηκε ιδιαίτερα ανήσυχος «Οι τουρίστες αγοράζουν ελάχιστα φύλλα. Μίλησα με συνάδελφο από την Σαντορίνη που έχει ξένο τύπο και μου είπε ότι μπαίνουν οι τουρίστες στο μαγαζί, ξεφυλλίζουν και φεύγουνε. Έτσι κι αλλιώς, δεν ψωνίζουν». Όσο για το ποσοστό που προβλέπει να πέσει ο τζίρος του, θεωρεί ότι θα είναι μονοψήφιο.

10411809_10201897447135540_2954684548196731937_n

Άδεια ράφια. Ο κ. Γιώργος εργάζεται στο κατάστημα του κ Γιαννακουλόπουλου, στην Πανεπιστημίου όπου πια δεν έχει μείνει σχεδόν κανένα εμπόρευμα. Λογικό, αφού και το κύριο αντικείμενο του μαγαζιού είναι ο ξένος τύπος. «Πάνε κάποιες μέρες που είχαμε τις πρώτες ενδείξεις ότι κάτι δεν πάει καλά. Στην αρχή σταμάτησε η διανομή κάποιων περιοδικών. Όταν ρωτήσαμε τι γίνεται, μας είπαν ότι απλά καθυστέρησαν να έρθουν. Μέχρι που μια μέρα μάθαμε ότι έκλεισε το πρακτορείο» λέει ο κ. Γιώργος.  Όσο για το τι σημαίνει αυτό στην πράξη για το μαγαζί του; «Αυτό έχει μεγάλο αντίκτυπο στη δουλειά μας. Εμείς δουλεύαμε αποκλειστικά ξένο τύπο.  Αυτός είναι και ο λόγος που τα ράφια μας είναι άδεια πλέον. Ο τζίρος μας τελείωσε, μετά από αυτό. Όσο για τα 20.000.000 τουριστών που θα ζητούν να ενημερώνονται, ας βρουν λύση οι αρμόδιοι». Σε αντίθεση με τον περιπτερά της Κηφισίας δεν θεωρεί ότι το ίντερνετ έπαιξε τον σημαντικότερο ρόλο. «Το ίντερνετ υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια. Δεν ξεκίνησε τώρα».

Το δεύτερο κεντρικό κατάστημα που επισκεφθήκαμε ήταν ένα κεντρικότατο περίπτερο της Ομόνοιας. Εκεί βρήκαμε την κ. Μαρία. Όπως και ο κ. Γιώργος, έτσι κι εκείνη δεν πιστεύει ότι το ίντερνετ έπαιξε σπουδαίο ρόλο. Είχε κι εκείνη κάποιες ενδείξεις ότι κάτι δεν πήγαινε καλά. «Είναι πολύ δύσκολο, αν και δεν είναι κάτι που συνέβη μόλις χθες. Είναι κάποιο διάστημα που δεν ερχότανε τύπος από όλες τις χώρες». Το συγκεκριμένο περίπτερο δούλευε πολύ με ξένο τύπο. Οι πελάτες του ήταν οι μετανάστες που έψαχναν στην ενημέρωση κάποιο σύνδεσμο με την πατρίδα τους.. «Υπολογίζω ότι ο τζίρος μας θα πέσει πάνω από 40%! Είπανε ότι από Δευτέρα θα αρχίσει να φέρνει κάποιος άλλος, αλλά θα είναι και πάλι μειωμένος ο αριθμός των εντύπων».

1513792_10201897449855608_1240238730229088164_n

Βέβαια, για να λέμε την αλήθεια όλη αυτή η ιστορία θα τελειώσει μεθαύριο, Κυριακή 1η Ιουνίου αφού η MILKRO Hellas Publisher Services Ltd αναλαμβάνει τη διανομή. Η Popaganda επικοινώνησε με στέλεχος της εταιρείας, ο οποίος δεν ήθελε να κάνει κάποια επιπλέον δήλωση πέρα του ότι βρίσκονται ήδη με αυξημένο φόρτο εργασιών καθώς προετοιμάζονται για τα νέα τους καθήκοντα.