ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Αν η Αθήνα λειτουργούσε σαν startup, θα ήταν σίγουρα μια καλύτερη πόλη

Ένας αστικός προβληματισμός ανάμεσα στην πραγματικότητα και την καινοτομία.
ÍÝåò ÄñÜóåéò óôçí Ôå÷íüðïëç Áèçíþí, ÖåâñïõÜñéïò 2016
Πρόσφατα μπήκαν στην «αθηναϊκή» καθημερινότητά μας οι «έξυπνες στάσεις», με τις οποίες επιτέλους γνωρίζουμε σε πόση ώρα θα έρθει το λεωφορείο που θα μας πάει στη δουλειά, το σπίτι ή το μέρος που έχουμε αποφασίσει να διασκεδάσουμε σήμερα. Πώς θα ήταν όμως να λειτουργούσε ολόκληρη η πόλη «έξυπνα»; 
 
Αρκεί να σκεφτείτε την Αθήνα σαν μία τεράστια startup επιχείρηση. Και αυτό γιατί η συνταγή μίας επιτυχημένης πόλης είναι ουσιαστικά ίδια με τη συνταγή μίας επιτυχημένης startup. Καταρχάς και στις δύο περιπτώσεις πρέπει να δημιουργήσεις προϊόντα και υπηρεσίες που να αρέσουν στον κόσμο. Δεύτερον, θα πρέπει να συγκεντρώσεις γύρω σου ανθρώπους με ταλέντο και καινοτόμες ιδέες. Τρίτον, χρειάζεσαι κεφάλαιο. Και τέλος, πρέπει να διαμορφώσεις μία αντίληψη engagement που θα κάνει τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζεσαι να «επιμείνουν» στο εγχείρημα ακόμη και όταν τα πράγματα δεν πάνε πολύ καλά.
 
Το ότι τα πράγματα δεν πάνε πολύ καλά στην Αθήνα είναι εμφανές. Πεσμένη καταναλωτική αγορά, ανεργία, υποβαθμισμένες περιοχές, περιορισμένο περιβαλλοντικό κεφάλαιο και «αστικό χάος». Ακόμη και η νυχτερινή ζωή έχει υποστεί κάμψη στα χρόνια της οικονομικής συρρίκνωσης. Όλα αυτά σε ένα φορολογικό πλαίσιο «ζόρικο» απέναντι στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
 
Όμως η απαρίθμηση των προβλημάτων κάπου σταματά και εκεί ξεκινά η φιλοδοξία για δημιουργία και επιτυχία. Για αυτή την επιτυχία η Αθήνα έχει την πρώτη και βασική προϋπόθεση, που δεν είναι άλλη το ανθρώπινο κεφάλαιο που έχει την όρεξη να διαμορφώσει το προσωπικό του success story και να δημιουργήσει γύρω του τις προϋποθέσεις και ευκαιρίες που θα επιτρέψουν στους συνεργάτες του να πετύχουν.
 
Εκτός όμως από την όρεξη μίας νέας γενιάς να βγάλει από μέσα της το potential που πάντα έκρυβε, η αναμόρφωση της Αθήνας ως ενός είδους startup, ενός δικτύου που παράγει πλούτο, θέσεις εργασίας και καταξίωση, χρειάζεται και την καινοτομία. Και ποιο είναι πιο προνομιακό πεδίο δράσης για να καινοτομήσει η νέα γενιά από εκείνο των νέων τεχνολογιών;
 
Ο ρόλος της καινοτομίας στην εποχή της παγκοσμιοποίησης είναι προϋπόθεση απαραίτητη για την επιτυχία κάθε νέου και φιλόδοξου επιχειρηματία. Όταν ο πελάτης σου έχει πρόσβαση σε χιλιάδες ηλεκτρονικά μαγαζιά ανταγωνιστών σου από όλο τον κόσμο, η ανάγκη να προσφέρεις «κάτι νέο και διαφορετικό» γίνεται κάτι παραπάνω από επιτακτική, ώστε ο καταναλωτής να επιλέξει το προϊόν ή την υπηρεσία που του προσφέρεις. Από την άλλη, οι επιχειρηματικές ευκαιρίες που προσφέρονται από το άνοιγμα των αγορών και την εξεύρεση νέων πελατών που μπορεί να βρίσκονται εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά απαιτούν από τον επιχειρηματία να είναι ευέλικτος και να επιχειρεί να «προλάβει» τους ανταγωνιστές του στο εξωτερικό, προσφέροντας στους πελάτες του «κάτι πραγματικά καινούριο».
 
Όλα αυτά γίνονται ακόμη πιο σημαντικά στην Αθήνα της κρίσης, η οποία έχει τόσο ανάγκη από ένα κύμα ανανέωσης και το πέρασμα σε μία νέα εποχή που θα της επιτρέψει να διαμορφώσει μία νέα ταυτότητα στο πλαίσιο ενός νέου μοντέλου ανάπτυξης της αστικής της οικονομίας. Ποιος μπορεί να συμβάλει περισσότερα σε αυτό από τη νέα μικρομεσαία επιχείρηση, η οποία άλλωστε έχει τόσες φορές μεταμορφώσει την ελληνική κοινωνία και οικονομία;
 
Στην υλοποίηση καινοτόμων ιδεών και την επιτυχία των startup επιχειρήσεων της πόλης θα συμβάλει τα μέγιστα η τεχνολογία, στο βαθμό που η τελευταία εκμηδενίζει τον χρόνο των συναλλαγών, επιταχύνει τις διαδικασίες χρηματοδότησης της επιχείρησης και δίνει ευκαιρίες διαφήμισης σε ευρύτερο καταναλωτικό κοινό με σημαντικά χαμηλότερο κόστος. H τεχνολογία μπορεί ακόμη να επιτρέψει τη συνεργασία περισσότερων startup επιχειρήσεων της πόλης, οι οποίες μπορούν να συνδυάσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους με σκοπό την προσέλκυση πελατών, οι οποίοι θα έχουν έτσι στη διάθεσή τους μία πιο ελκυστική προσφορά.
 
Νέες ιδέες, νέοι άνθρωποι, νέα επιχειρηματικότητα, με όπλα την τεχνολογία, τα social media, την συνεργασία. Και με τελικό σκοπό την διαμόρφωση ενός βιώσιμου οικοσυστήματος startup επιχειρήσεων που θα παράξουν θέσεις εργασίας, προϊόντα και υπηρεσίας, μεταμορφώνοντας την πρωτεύουσα σε μία πόλη με νέο πρόσωπο, που θα καταστήσει τη ζωή των πολιτών της ευκολότερη και ποιοτικότερη σε κάθε της έκφανση.
egg.medium
 
Η υλοποίηση κάθε επιχειρηματικής ιδέας απαιτεί ωστόσο την έναρξη της επιχειρηματικής περιπέτειας, η οποία δεν φαντάζει το ίδιο εύκολη με την ενατένισή της. Εδώ έρχεται το egg – enter•grow•go , το πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης της Eurobank σε συνεργασία με το Coralia, το οποίο παρέχει σε νεανικές επιχειρηματικές ομάδες ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο επιχειρηματικής επώασης (incubation), επιτάχυνσης (acceleration) και συνεργασίας (co-working). Για 12 μήνες οι επιχειρηματικές ομάδες που θα συμμετέχουν, θα φιλοξενηθούν σε ένα πλήρως εξοπλισμένο κτήριο και θα έχουν την ευκαιρία να εστιάσουν εντατικά στην ανάπτυξη της ιδέας/επιχείρησής τους, αξιοποιώντας τις υποδομές, τις υποστηρικτικές υπηρεσίες, το mentoring, την κατάρτιση, τα χρηματοοικονομικά εργαλεία και την επιχειρηματική δικτύωση που παρέχει το Πρόγραμμα.
 
Απευθύνεται σε νέους ανθρώπους, 18-44 ετών, οι οποίοι διαθέτουν μια πρωτότυπη ιδέα και επιδιώκουν να καλύψουν μια ανάγκη της αγοράς, μετατρέποντας την επιχειρηματική τους «ιδέα» σε «πράξη». Το πρόγραμμα αναπτύσσεται σε τρία στάδια: το enter, στο πλαίσιο του οποίου μπορούν να δηλώσει συμμετοχή οποιαδήποτε νέα ή νέος το επιθυμεί. Ακολουθεί το grow, οι νέες και οι νέοι υποστηρίζονται για να συστήσουν την επιχείρησή τους (αν δεν το έχουν κάνει ήδη), ενώ στη συνέχεια έχουν την ευκαιρία να εστιάσουν εντατικά στην ανάπτυξη της ιδέας/επιχείρησής τους. Παράλληλα οι συμμετέχοντες, ως μέλη ενός αναπτυσσόμενου «οικοσυστήματος», έχουν τη δυνατότητα να αναζητήσουν συνεργασίες με άλλους νέους επιχειρηματίες.
 
Το τελικό στάδιο του προγράμματος είναι το go, στο οποίο οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις έχουν προχωρήσει στην ωρίμανση του επιχειρηματικού τους σχεδίου, ώστε πλέον να είναι καθ’ όλα έτοιμες να πραγματοποιήσουν το επιχειρηματικό τους «άλμα»: να προχωρήσουν στην κεφαλαιοποίηση της αξίας της ιδέας τους, με ιδίους πόρους ή μέσα από άντληση επενδυτικών ή άλλων κεφαλαίων.  
 
Αν πιστεύεις ότι έχεις και εσύ μία καινοτόμα ιδέα που θέλεις να την κάνεις πραγματικότητα, μπορείς να λάβεις μέρος στο πρόγραμμα egg  – enter•grow•go τη ς Εurobank σε συνεργασία με το Coralia. Ήδη περισσότερες από 60 ιδέες έχουν γίνει επιχειρήσεις με το πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της Eurobank. 

Οι ομάδες μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτηση συμμετοχής τους μαζί με το επιχειρηματικό τους πλάνο στο theegg.gr έως τις 4 Απριλίου στις 4 το απόγευμα.

 
 
POP TODAY
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2019 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.