Café Society *****
ΗΠΑ, 2016, Έγχρωμο
Σκηνοθεσία: Woody Allen
Πρωταγωνιστούν: Jesse Eisenberg , Blake Lively, Kristen Stewart
Διάρκεια: 96’
Ένας νεαρός καταφθάνει στο Χόλιγουντ τη δεκαετία του 1930. μαγεμένος από την κινηματογραφική βιομηχανία και τις ευκαιρίες που αυτή προσφέρει, έχει ως στόχο την εύρεση εργασίας στο συγκεκριμένο κλάδο. Εκείνη την εποχή, ταυτόχρονα, η κοινωνία των café βρίσκεται σε πλήρη άνθιση. Ο νεαρός θα παρασυρθεί στα άδυτα αυτής της κουλτούρας και θα γνωρίσει τον έρωτα στο πρόσωπο μιας νεαρής κοπέλας. Παραδεχόμαστε πως η τελευταία ταινία του Woody Allen που θα θυμόμαστε για τα αναντίρρητα προτερήματά της θα είναι η Θλιμμένη Τζασμίν. Η νέα του ταινία δεν καταφέρνει να την ακουμπήσει, καθώς εν μέρει παραμένει σεναριακά κάπως έωλη, αλλά έχει δύο σημαντικά προτερήματα: από τη μια την πανέμορφη φωτογραφία η οποία τραβά τον θεατή για τα καλά στη μαγεία του πνεύματος της εποχής και από την άλλη το λαμπρό καστ, όπου επιτέλους η Kristen Stewart κάνει τη μεγάλη έκπληξη και παραδίδει μια αξιοπρεπέστατη ερμηνεία. Αξίζει τον κόπο, λοιπόν, να δει κανείς το νέο φιλμ του Woody Allen; Ναι, αρκεί να μην έχει υψηλές προσδοκίες. Συμπαθητικό.
Το Μούτρο: Η Επιστροφή (Mechanic: Resurrection) **1/2***
ΗΠΑ, 2016, Έγχρωμο
Σκηνοθεσία: Dennis Gansel
Πρωταγωνιστούν: Jason Statham, Jessica Alba, Tommy Lee Jones
Διάρκεια: 98’
Έχουν περάσει πέντε χρόνια από τότε που ο Arthur σκηνοθέτησε το θάνατό του και πλέον απολαμβάνει τη ζωή του, αφήνοντας την ταυτότητα του επαγγελματία εκτελεστή στο παρελθόν. Η γαλήνη του απειλείται, ωστόσο, όταν κάποιος που γνωρίζει πως δεν έχει πεθάνει του προσφέρει μια νέα αποστολή: να δολοφονήσει τρεις επικίνδυνους εγκληματίες, κάνοντας τους θανάτους τους να μοιάζουν με ατυχήματα. Ο Arthur δεν μπορεί να αρνηθεί από τη στιγμή που η ζωή της Gina, με την οποία έχει δεθεί, απειλείται από τον εργοδότη του. Ο πάντα τίμιος Jason Statham επιστρέφει σε μια ταινία που ικανοποιεί και τους πιο απαιτητικούς λάτρεις της καλοσχεδιασμένης βίας. Βέβαια, αν πρόκειται να μιλήσουμε περί πλοκής και περί του πόσο στέκει το σενάριο, τότε θα ανακαλύψουμε μια σειρά από αλλεπάλληλα κενά, αλλά δε νομίζω να απαιτεί κανείς κάτι τέτοιο από μια ταινία σαν κι αυτή. Επιτυγχάνει το σκοπό της, οπότε, μέχρις ενός σημείου, θεωρείται επιτυχημένη ως εγχείρημα. Όπως και ο πρωταγωνιστής της, τίμια αλλά για συγκεκριμένο κοινό με συγκεκριμένα «θέλω».
Συνήγορος Υπεράσπισης (The Whole Truth) *****
ΗΠΑ, 2016, Έγχρωμο
Σκηνοθεσία: Courtney Hunt
Πρωταγωνιστούν: Keanu Reeves, Renée Zellweger, James Belushi
Διάρκεια: 93’
Ο δικηγόρος Richard Ramsey πρόκειται να αντιμετωπίσει την πιο δύσκολη υπόθεση της πολύ επιτυχημένης καριέρας του. Πελάτης του και κατηγορούμενος της δίκης, ένας έφηβος, γόνος πλούσιας οικογένειας, ο οποίος κατηγορείται για το έγκλημα της πατροκτονίας. Προσπαθώντας να ανακαλύψει την αλήθεια πίσω από την υπόθεση, ο Ramsey θα αναζητήσει τα πραγματικά περιστατικά, συνοδευόμενος από μια νεαρή, ιδεαλίστρια δικηγόρο, η οποία είναι επίσης αποφασισμένη να μάθει τι ακριβώς έγινε το βράδυ της δολοφονίας. Παρά τον ήπιο ρυθμό και την ικανοποιητική ερμηνεία του –καρατερίστα κατά τα λοιπά- Keanu Reeves, η συγκεκριμένη ταινία δε σταματά να αποκαλύπτει τα ελαττώματά της. Μέρος αυτών συγκεντρώνεται στην άνευρη, στερεοτυπική ερμηνεία της Renée Zellweger και κυρίως στο διάτρητο σενάριο, το οποίο δεν πείθει ακόμα και τον πιο ανυποψίαστο θεατή με τα άπειρα κωλύματά του και την ψυχαναγκαστική ανατροπή του φινάλε. Είχε τις προδιαγραφές, αλλά τις τήρησε; Όχι ως επί το πλείστον.
Ομάδα Αυτοκτονίας (Suicide Squad) *****
ΗΠΑ, Καναδάς, 2016, Έγχρωμο
Σκηνοθεσία: David Ayer
Πρωταγωνιστούν: Will Smith, Margot Robbie, Jared Leto
Διάρκεια: 123’
Μια ομάδα αποτελούμενη από τους πλέον διαβόητους εγκληματίες συναπαρτίζεται με πρωτοβουλία της κυβέρνησης. Ως αντάλλαγμα για τις δύσκολες αποστολές που τους ανατίθενται, η ποινή τους μειώνεται. Όταν, όμως ανακαλύψουν οι εγκληματίες πως πρόκειται περί μιας απλά αναλώσιμης ομάδας ετερόκλητων και αλληλοσυγκρουόμενων κακοποιών, θα αμφισβητήσουν το σκοπό του αγώνα τους και την αιτία συνέχισης του έργου τους. Τότε, όμως, μια απειλή χωρίς προηγούμενο θα απειλήσει τον κόσμο και η Ομάδα Αυτοκτονίας θα είναι η μόνη κατάλληλη για να την αντιμετωπίσει. Μετά το τόσο hype αποδεικνύεται ο κενός χαρακτήρας του όλου εγχειρήματος. Σενάριο που όταν δεν αναλώνεται σε επίπεδες σκηνές δράσης, κηνυγάει μια αστεία ατάκα χωρίς ποτέ να την πιάνει (αντίθετα, μένει κατά πολύ πίσω της), σκηνοθεσία χωρίς τον παραμικρό χαρακτήρα, ερμηνείες που δεν ικανοποιούν και μια ολική αίσθηση απογοήτευσης από μια ταινία σίγουρα πολυαναμενόμενη όσο και άνευ ουσίας.
Έγκλημα στο Νείλο (Death on the Nile)
Ηνωμένο Βασίλειο, 1978, Έγχρωμο
Σκηνοθεσία: John Guillermin
Πρωταγωνιστούν: Peter Ustinov, Jane Birkin, Bette Davis
Διάρκεια: 140’
Η κλασική ταινία με πρωταγωνιστή τον εμβληματικό επιθεωρητή Ηρακλή Πουαρό κυκλοφορεί εκ νέου σε επανέκδοση. Μια κρουαζιέρα στο Νείλο αποκτά μακάβριο τόνο όταν μια νεαρή κληρονόμος δολοφονείται. Τα αίτια και ο ένοχος παραμένουν ανεξιχνίαστα και ο μόνος που μπορεί να δώσει απάντηση στο μυστήριο που πλανάται δεν είναι άλλος από τον μυστακιοφόρο ήρωα της Agatha Christie. Μνημειώδες καστ, σκηνοθεσία που αναδεικνύει το πρωτότυπο κείμενο και κρατά το σασπένς σε υψηλά επίπεδα, μια απολαυστική επανέκδοση.
Ο Τελευταίος Αυτοκράτορας (The Last Emperor)
Κίνα, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, 1987, Έγχρωμο
Σκηνοθεσία: Bernardo Bertolucci
Πρωταγωνιστούν: John Lone, Joan Chen, Peter O’ Toole
Διάρκεια: 163’
Το χρονικό της Κίνας του 20ου αιώνα μέσα από τα μάτια μιας χαρακτηριστικής της φιγούρας μας αφηγείται στην κλασική του ταινία η οποία βρίσκει για μια ακόμα φορά το δρόμο της στον κινηματογράφο Αλκυονίδα ο Bernardo Bertolucci. Ο Pu Yi από τη γέννησή του ήταν προορισμένος να γίνει ο επόμενος (και τελευταίος) Αυτοκράτορας της Κίνας. Μεγαλωμένος μέσα σε ένα περιβάλλον χωρίς ελλείψεις δεν άργησε μεγαλώνοντας να γνωρίσει την παρακμή του άστρου του. Παρά τη χλιδή στην οποία μεγάλωσε, ποτέ δε σταμάτησε να αποτελεί πιόνι εκείνων που χειρίζονταν τα παρασκηνιακά δρώμενα. Και μέσα από μια εξαιρετική, μεθυστική σκηνοθεσία, ο πολυβραβευμένος για το εγχείρημά του Bertolucci, μας χαρίζει ένα ταξίδι στον χρόνο που απευθύνεται τόσο στις αισθήσεις όσο και στο νου.