Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΤΑΞΙΔΙ

Unseen Greece: Κι όμως… υπάρχει λίγη Ελλάδα που δεν την έχετε ξαναδεί!

20 ερασιτέχνες φωτογράφοι δημιουργούν τη νέα οπτική ταυτότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος αποκαλύπτοντας μια αθέατη πλευρά της Ελλάδας μέσα από τη διαφορετική ματιά τους. Με τη βοήθεια του Huawei Mate 20 Pro.
Εικονογράφηση: Κατερίνα Καραλή

Το Instagram ξεπέρασε το 1 δισεκατομμύριο χρήστες σε όλο τον κόσμο, η Ελλάδα στο τέλος του 2018 θα έχει μετρήσει περισσότερες από 32 εκατομμύρια αφίξεις από χώρες κοντινές αλλά κι από εκείνες που βρίσκονται ωκεανούς μακριά. Ο κόσμος της δημοφιλούς εφαρμογής και τα τοπία της χώρας μας ενώνονται μέσω ενός καινοτόμου intelligent phone, του Huawei Mate 20 Pro και μέσω ανθρώπων που το χρησιμοποίησαν για να μας παρουσιάσουν μια Ελλάδα που ίσως δεν έχουμε ξαναδεί.

Ο ηθοποιός Φάνης Παυλόπουλος (@fanellas) θυμάται να χρησιμοποιεί αρχικά μόνο τα φίλτρα της εφαρμογής. Έπειτα άρχισε να ακολουθεί πολύ κόσμο τόσο από την Ελλάδα όσο κι από το εξωτερικό, να επηρεάζεται και να παίρνει πιο σοβαρά το online φωτογραφικό του άλμπουμ. «Ακολουθώντας όλο και περισσότερο κόσμο κατάλαβα ότι το Instagram δεν υπάρχει μόνο για να φωτογραφίζουμε τα φαγητά μας. Δεν είχα καμία σχέση με την φωτογραφία αλλά μεγάλωσα μέσα σε ένα πρακτορείο εφημερίδων, είχα διαβάσει πολλά φωτογραφικά έντυπα, υπήρχαν και κάποιες μηχανές στην οικογένεια, μόνο που πειραματιζόμουν πολύ σπάνια με αυτές.  Με την εφαρμογή ξεκίνησα να ασχολούμαι σοβαρά και να εκπαιδεύομαι στο editing φωτογραφιών. Ενώ δεν είχα ιδέα πως να φωτογραφίζω ξαφνικά ανακάλυψα τη μαγεία της φωτογραφίας και πόσο εύκολο είναι με μια καλή κάμερα κινητού να αποτυπώσεις γρήγορα ό,τι ωραίο συμβαίνει μπροστά σου».

Όταν κατέβασε την εφαρμογή το 2011, η αρχιτέκτονας Ειρήνη Γιωτοπούλου (@irini_ioto), αρχικά ακολουθούσε μόνο το πολύ κοντινό της περιβάλλον. «Λίγο αργότερα με πληροφόρησαν για την ύπαρξη των hashtags κι ανοίχτηκε ένας άλλος κόσμος μπροστά μου, είδα ότι η εφαρμογή λειτουργεί σαν μια ανοιχτή έκθεση φωτογραφιών που ευνοούν τη διάδραση μεταξύ των χρηστών. Τα προηγούμενα ερεθίσματά μου γύρω από τη φωτογραφία ήταν από τη σχολή της αρχιτεκτονικής, σχετίζονταν με την ανάλυση και τη σύνθεση φωτογραφιών, γνώσεις που χρησιμοποίησα και στο προφίλ μου. Πια, ξέρω ότι θα ταξιδέψω στην άλλη άκρη της γης και θα υπάρχει τουλάχιστον ένας instagrammer που θα κάνουμε μαζί περιήγηση στον τόπο του και θα τραβήξουμε φωτογραφίες. Αυτή η διάδραση που υπάρχει μεταξύ των χρηστών έχει λειτουργήσει θετικά για τους περισσότερους από εμάς στο να εμβαθύνουμε στην εφαρμογή και να την αντιμετωπίσουμε σαν μια ιδιότυπη σχολή φωτογραφίας».

Αν και οι δύο είναι ερασιτέχνες φωτογράφοι, τα προφίλ τους είναι εξαιρετικά καλαίσθητα και οι δύο τους συνδέονται με μια φιλία που προέκυψε μέσω της εφαρμογής και της κοινότητας που έχει δημιουργηθεί παγκοσμίως. Πρόσφατα έλαβαν μέρος στο ίδιο φιλόδοξο project. Υπό την αιγίδα του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και με την τεχνολογία της Huawei θα αναδείξουν και θα προωθήσουν την αθέατη πλευρά της Ελλάδας, μέσα από την σύγχρονη και διαφορετική ματιά τους στο πρότζεκτ Unseen Greece by 20 Mates”.

Απελευθερωμένοι από τα τουριστικά κλισέ και μέσα από την τριπλή κάμερα Leica με τον νέο υπερευρυγώνιο φακό και τη δύναμη της διπλής τεχνητής νοημοσύνης του Huawei Mate 20 Pro αποτύπωσαν μια διαφορετική Ελλάδα, εμπλουτίζοντας έτσι την εικόνα που έχουμε σχηματίσει είτε ως κάτοικοι είτε ως επισκέπτες της. Η Σαντορίνη του Φάνη Παυλόπουλου είχε κρύο, αέρα, αλλά και τα χρώματα του χειμώνα. «Το γεγονός πως τα τοπία της Σαντορίνης είναι διάσημα ήταν μια πρόκληση για μένα. επέλεξα να βρεθώ σε ένα μέρος που έχει φωτογραφηθεί από άπειρο κόσμο, πίστευα ότι δεν υπάρχει κάτι που να μην έχει αποτυπωθεί στη νησί.  Όταν την επισκέφθηκα ήταν άδεια, γνώρισα εντελώς διαφορετικό τοπία από εκείνα που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε και αναζητώντας εικόνες πέρα από την Οία και τα Φηρά έμαθα πως το νησί έχει έναν υπέροχο φάρο. Ανακάλυψα επίσης μια παραλία που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστή καθώς δεν είναι οργανωμένη τους καλοκαιρινούς μήνες και δεν έχει εύκολη πρόσβαση. Φτάνοντας εκεί συναντάς έναν σεληνιακό τοπίο, έναν τεράστιο μαύρο βράχο, βρήκα φύκια ξερά λόγω της εποχής και τα χρώματα του ουρανού έμοιαζαν πολύ διαφορετικά. Αυτό που αποτυπώνουν οι φωτογραφίες μου είναι πως μοιάζει ένας πανέμορφος τόπος που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε πλημμυρισμένο από κόσμο όταν δεν έχει κανέναν».

Η Ειρήνη Γιωτοπούλου δεν είχε βρεθεί ποτέ στην Ακροκόρινθο. «Επισκέφθηκα μέρη πολύ κοντά στην Αθήνα, βρέθηκα στο Σούνιο, στην Ακρόπολη της Κορίνθου και στις Σπέτσες. Αυτό που πιστεύω ότι διαφέρει στις φωτογραφίες που έχω τραβήξει σε μέρη που όλοι λίγο – πολύ ξέρουμε είναι ότι είχα την τύχη να αποτυπώσω την ομορφιά τους με ηλιοφάνεια, με τη γοητεία που τους χαρίζει ο ήλιος της Ελλάδας αλλά με τη χειμωνιάτικη ηρεμία τους ταυτόχρονα. Θα δείτε εικόνες δούμε εικόνες που έχουν μια ησυχία, εικόνες γυμνές από κόσμο και τουρισμό».

Όπως μαρτυρά και το όνομά του, το “Unseen Greece by 20 Mates” δεν σταματά στους δύο προαναφερθέντες instagrammers ούτε στους παραπάνω προορισμούς. Άλλοι 18 Έλληνες, ερασιτέχνες και μη, φωτογράφοι του Instagram, με την αποκλειστική χρήση του κορυφαίου intelligent smartphone Huawei Mate 20 Pro, ταξίδεψαν τόσο σε εμβληματικούς τουριστικούς προορισμούς, όπως τα Ζαγοροχώρια, η Μάνη, τα Μετέωρα, η Ύδρα, τα Χανιά, ο Όλυμπος και η Χαλκιδική, σε μεγάλα αστικά κέντρα όπως η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα, αλλά και σε πιο «άγνωστα σημεία, όπως η λίμνη Μπελέτσι, το Ωραιόκαστρο κ.α. απαθανατίζοντας εικόνες της χώρας και φτιάχνοντας τις δικές τους σύγχρονες καρτ-ποστάλ.

Από αριστερά προς δεξιά, οι instagrammers Δημήτρης Μιχαηλίδης, Λία Παυλοπούλου, Άρης Κατσιγιάννης, Kevin Linbing, Νατάσσα Καραμπουρνιώτη, Πέτρος Δρακόπουλος, Φάνης Παυλόπουλος, Ειρήνη Γιωτοπούλου

Στην παρουσίαση του πρότζεκτ, ο Πρόεδρος του Eλληνικού Οργανισμού Τουρισμού κ. Χαράλαμπος Καρίμαλης αφού επισήμανε ότι «από το 2015 και μετά, ξεκίνησε για πρώτη φορά να σχεδιάζεται και να υλοποιείται από το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ, μια συνολική εθνική στρατηγική, τόσο σε επίπεδο δράσεων όσο και σε επίπεδο επικοινωνίας και μάρκετινγκ» για τη «χρονική διεύρυνση της τουριστικής σεζόν, με απώτερο στόχο τις 365 μέρες το χρόνο», χαρακτήρισε την ενέργεια “Unseen Greece” ως «out of the box concept» που έρχεται με τη δύναμη της τεχνολογίας Huawei να «διευρύνει κατά… 365, και όχι μόνο 360, μοίρες την οπτική του διεθνούς κοινού για τη χώρα μας».

Στάθηκε ιδιαίτερα στην δυναμική των instagrammers, σημειώνοντας ότι τα αυθεντικά βιωματικά ταξίδια αποτελούν την κυρίαρχη τάση στην διεθνή τουριστική αγορά, γεγονός που ενίσχυσε την πίστη τόσο του Υπουργείου Τουρισμού όσο και του ΕΟΤ στο συγκεκριμένο project, το οποίο όπως υπογράμμισε «μπορεί να αποτελέσει ιδανικό πρεσβευτή της εθνικής τουριστικής στρατηγικής». Κι όπως είπε ο Φάνης Παυλόπουλος, μέχρι πρόσφατα ένα αστείο μεταξύ των instagrammers για τις φωτογραφίες που τραβούσαν ήταν το «ωραία φωτογραφία, αλλά πολύ  ΕΟΤ». Κι όπως φαίνεται από την ενέργεια “Unseen Greece” η προώθηση του ελληνικού τουρισμού μέσω της εικόνας αρχίζει να αλλάζει.

Οι 200 καλύτερες από αυτές τις φωτογραφίες θα παραχωρηθούν από την Huawei στον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού, ελεύθερων πνευματικών δικαιωμάτων για απεριόριστη χρήση και διάρκεια, σε όποια μέσα και με όποιο τρόπο κρίνει ο ΕΟΤ καλύτερα, για να αποτελέσουν κομμάτι της οπτικής ταυτότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και να ενισχύσουν με τον τρόπο αυτό τις εκστρατείες προώθησης της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού στο εξωτερικό.

Κατά τον Country Manager των Devices για την  Huawei στην Ελλάδα, κ. Kevin Linbing, «είναι εξαιρετικά σημαντικό για εμάς στη Huawei, να χρησιμοποιήσουμε την υψηλή τεχνολογία των προϊόντων μας για να ενισχύσουμε τη σπουδαία προσπάθεια που  καταβάλλει ο ΕΟΤ για την στήριξη του ελληνικού τουρισμού», ενώ ευχαρίστησε θερμά τόσο τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού για την στήριξη στην ιδέα του “Unseen Greece” όσο και τους instagrammers, για το πάθος και την δημιουργικότητα που απέδωσαν στο project.

Πλέον, αν θέλεις να κάνεις ένα ταξίδι μπορείς να το οργανώσεις πολύ εύκολα μέσω του instagram «ενώ πριν από μερικά χρόνια χρειαζόσουν πολλά apps, να ψάξεις πολύ στο διαδίκτυο», εξηγεί ο @fanellas. «Προσωπικά, επισκέφθηκα την Γουατεμάλα και την Καππαδοκία, προορισμούς που δεν είχα ποτέ στα σχέδιά μου, συγκεντρώνοντας τον μεγαλύτερο όγκο πληροφοριών για τα ταξίδια αυτά μέσω της εφαρμογής, αφού εκεί είδα εκεί τις φωτογραφίες και πραγματικά “ψάρωσα”».

Η εποχή μας μοιάζει τόσο υψηλών ταχυτήτων και η πληροφορία μεταδίδεται τόσο γρήγορα, που η Ειρήνη Γιωτοπούλου την παρουσιάζει σαν την στιγμή που πίνεις νερό από ένα λάστιχο με πίεση. «Σε αυτή την εποχή, η φωτογραφία είναι μια πολύ γρήγορη και εύκολη πηγή για όλους μας προκειμένου να μάθουμε τι συμβαίνει στον κόσμο αλλά και που θα βγούμε, που θα φάμε, που θα ταξιδέψουμε. Στην Ελλάδα, έχω ανακαλύψει πολλές παραλίες που -για καλό ή για κακό- έμοιαζαν κρυμμένος θησαυρός πριν το Instagram».

Οι φωτογραφίες που θα τραβήξουν οι 20 instagrammers θα συγκεντρωθούν και θα αποτελέσουν το υλικό της πλατφόρμας www.unseengreece.com, καθώς και στα κανάλια της Huawei στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Instagram και Youtube) προσφέροντας έτσι την ευκαιρία σε όλους να ανακαλύψουν ξανά τις ομορφιές της Ελλάδας, ενώ οι χρήστες του Instagram μπορούν να παρακολουθούν και το hashtag της ενέργειας, #UnseenGreece.

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.