amazon-ads

Συζητούσαμε τις προάλλες για την αδιαλλαξία που χαρακτηρίζει την Amazon σε σχέση με τις κατά λάθος αγορές των χρηστών tablets της, όταν δηλαδή κάποιο πιτσιρίκι παίζοντας, βλέπει ένα μήνυμα που το παροτρύνει να κερδίσει κι άλλα νομίσματα / ζωές / πόντους / μπιχλιμπίδια και χωρίς να το πολυσκεφτεί, πατάει «ΟΚ». Εκείνο φυσικά δεν το γνωρίζει, ωστόσο η πιστωτική κάρτα του μπαμπά ή της μαμάς έχει χρεωθεί με κάποιο μικροποσό που όσο οι συναλλαγές αυτού του τύπου συνεχίζονται εξελίσσεται σε μεγαλοποσό και πάει λέγοντας.

Η Amazon λοιπόν δεν είναι διατεθειμένη να αποζημιώσει κανέναν πελάτη της που την πάτησε τοιουτοτρόπως. «Ας προσέχατε» δηλαδή, σαν να τους λέει καθώς μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου ουδέν λάθος αναγνωρίζεται. Για την ιστορία, η Apple, γνωστή για τη «σφιχτή» πολιτική της σε θέματα οικονομικής φύσεως, συμφώνησε πριν λίγους μήνες να καταβάλλει αποζημιώσεις ύψους $32,5 εκατομμυρίων σε πελάτες της που είχαν χρεωθεί εν αγνοία τους, χάρη στους κανακάρηδές τους.

Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (Federal Trade Commission ή FTC εν τάχει) κατέθεσε μηνυτήριο αναφορά εις βάρος της Amazon κατηγορώντας τη πως χρέωσε τους πελάτες της παράνομα για αγορές εντός εφαρμογών που πραγματοποιήθηκαν από παιδιά ενόσω αυτά χρησιμοποιούσαν τις συσκευές της. Αναφέρεται δε πως οι χρεώσεις αυτές ξεκινούσαν από τα $0,99 και έφταναν έως και τα $99,99 έκαστη! Το FTC μάλιστα ζητά από την Amazon όχι απλά να αποζημιώσει τους παθόντες αλλά να αναπροσαρμόσει και την όλη προσέγγισή της στο θέμα για να αποφευχθούν παρόμοια κρούσματα στο μέλλον. Φυσικά η Amazon αρνήθηκε τα πάντα και πλέον η συνέχεια θα δοθεί στις αίθουσες των δικαστηρίων.

Ζήτημα παρανομίας από πλευράς Amazon δύσκολα μπορεί να τεθεί πάντως. Από τη στιγμή που ο χρήστης δηλώνει ότι είναι σύμφωνος με τους όρους χρήσης της συσκευής και των υπηρεσιών που του παρέχει η εταιρεία, η τελευταία είναι σε μεγάλο βαθμό καλυμμένη. Σίγουρα η εικόνα ενός διεθνούς κολοσσού που βγαίνει κερδισμένος εξαπατώντας τον καταναλωτή είναι πολύ «πιασάρικη» για τα media μόνο που στην περίπτωση της Amazon δεν ανταποκρίνεται και ιδιαίτερα στην αλήθεια. Αδιαμφισβήτητα οι εταιρείες οφείλουν να προστατεύουν τους καταναλωτές, ωστόσο μήπως κι εκείνοι θα έπρεπε να κάνουν κάτι πρώτοι για να προστατέψουν τους εαυτούς τους;