Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΜΟΥΣΙΚΗ

Οι Idles «προσγειώθηκαν» στην Τεχνόπολη μέσα από την οθόνη του Gimme Shelter Film Festival

Βρεθήκαμε στη δεύτερη ημέρα του φεστιβάλ προβολής μουσικών ντοκιμαντέρ, που τα είχε όλα: ήχους, εικόνες, όμορφους ανθρώπους, αναμνήσεις και δυνατές συγκινήσεις.
Φωτογραφίες: Αργύρης Λιόσης

Από το 2017, όταν και μας συστήθηκε, το Gimme Shelter Film Festival υποσχέθηκε να μην αποτελέσει ένα τυπικό κινηματογραφικό φεστιβάλ. Για τους ιθύνοντες νους του, κάθε βραδιά μετατρέπεται σε μια μοναδική εμπειρία, αφιερωμένη στη μουσική και τον κινηματογράφο. Διοργανώνοντας νύχτες γεμάτες ήχους και εικόνες, το GSFF παρουσιάζει εμβληματικά και επιδραστικά μουσικά ντοκιμαντέρ της πρόσφατης διεθνούς και εγχώριας παραγωγής – τα περισσότερα σε πρώτη πανελλήνια προβολή. 

Προτού όμως τα απολαύσουμε στη «μεγάλη οθόνη», συγκροτήματα της εγχώριας rock σκηνής ανεβαίνουν στο stage του εμβληματικού Gagarin 205, για μοναδικές ζωντανές εμφανίσεις, εμπνευσμένες από τη θεματική των προβολών. Λίγο πριν την παρουσίαση της εκάστοτε ταινίας, σειρά έχουν οι ανατρεπτικές συζητήσεις με εκλεκτούς καλεσμένους, ειδικούς, καλλιτέχνες, συχνά τους ίδιους τους δημιουργούς, οι οποίοι συγκροτούν ένα γεμάτο παλμό πάνελ, όπου μοιράζονται γνώσεις, πληροφορίες και «πικάντικες» λεπτομέρειες για το περιεχόμενο και τους πρωταγωνιστές των φιλμ που θα ακολουθήσουν.

Με την πανδημία του κορωνοιού να «στραγγίζει» τις live μουσικές και κινηματογραφικές στιγμές, το 2020, το Gimme Shelter δεν μας κράτησε συντροφιά μέσα από τις προβολές του, που συνήθιζαν να καθιερώνουν τις Δευτέρες του χειμώνα ως τις πιο “cool” ημέρες του χρόνου. Από τον David Bowie, τους Sex Pistols, τους Black Sabbath, τους Queen, τον Kurt Cobain και τους Pulp, μέχρι την ιστορία του thrash metal και της ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της Αθήνας του ‘80, το φεστιβάλ έχει καταφέρει να φέρει κοντά τους λάτρεις της μουσικής και του κινηματογράφου, προσφέροντας έντονες συγκινήσεις. 

Έπειτα από έναν χρόνο αποχής από τις νύχτες μας, το GSFF επέστρεψε φέτος, αυτή τη φορά στην καλοκαιρινή του εκδοχή και την κεντρική αυλή της Τεχνόπολης για τις ανάγκες τήρησης των παρόντων περιοριστικών μέτρων κατά του covid. Με την προβολή της ταινίας Phil Lynott: Songs For While I’m away, να έχει προηγηθεί κατά την πρώτη ημέρα της τριήμερης φετινής διοργάνωσης, βρεθήκαμε με ενθουσιασμό και ανυπομονησία στη δεύτερη μέρα του φεστιβάλ. Πρωταγωνιστές της, ήταν οι σαρωτικοί Idles από το Μπρίστολ, μέσα από την πρώτη πανελλήνια προβολή του ντοκιμαντέρ “Don’t Go Gentle: A Film About IDLES”. Το συγκρότημα που ταρακούνησε όσο κανένα τη σκηνή της post-punk «αναγέννησης», ξεπήδησε στην Τεχνόπολη μέσα από την «μεγάλη οθόνη» του GSFF, αναζωπυρώνοντας την επιθυμία μας να τους απολαύσουμε το συντομότερο live στην Ελλάδα. 

Bazooka

Η βραδιά «εκκινήθηκε» από τους εκρηκτικούς Bazooka, οι οποίοι βρέθηκαν και πάλι μπροστά στο κοινό τους έπειτα από την πολύμηνη αποχή από τις μουσικές σκηνές. Με τον ήχο τους να είναι πληθωρικός και κρυστάλλινος και το παίξιμό τους εξαιρετικό καθ’ όλη τη διάρκεια του 45λεπτου set τους, μας έπαιξαν αγαπημένα κομμάτια της πορείας τους όπως τα «Φυλακή», «Ψέμα» «Οθόνη», «Άχρηστη Γενιά», «Ζούγκλα», «Έλα» και «Κενό», κάνοντάς μας να θέλουμε να σηκωθούμε από τις καρέκλες, να πετάξουμε τις μάσκες μας, να χορέψουμε λουσμένοι στον ιδρώτα και να φωνάξουμε με όλη μας τη ψυχή – όπως συμβαίνει κάθε φορά στα «μπαρουτοκαπνισμένα» live τους. Ο ωμός garage/punk rock ήχος τους, αποτέλεσε την ιδανική μουσική έναρξη της αφιερωμένης στους Idles βραδιάς.

Bazooka

Αφιέρωμα στον Νίκο Τριανταφυλλίδη με τους: Χρήστο Σαρρή, Βlaine L. Reininger και Momus

Διοργανώνοντας το GSFF, η Fairplay σε συνεργασία με το Gagarin 205, συνεχίζουν να δίνουν ζωή στο όραμα και το όνειρο του Νίκου Τριανταφυλλίδη, ιδρυτή και καλλιτεχνικού διευθυντή του, συνδυάζοντας τις μεγαλύτερες αγάπες του: τον κινηματογράφο, τη μουσική και τους ανθρώπους. Αυτή η βραδιά, ήταν αφιερωμένη σ’ εκείνον, με τους ανθρώπους του φεστιβάλ να τιμούν τον εμπνευστή του, μέσα από ένα αφιέρωμα που μας μετάγγισε δυνατά συναισθήματα. Στη σκηνή, βρέθηκε ο Χρήστος Σαρρής (Ηead of Creative, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση) τιμώντας μέσα από τα λόγια του τον αγαπημένο του φίλο και συνεργάτη και συστήνοντάς μας στη συνέχεια τους special guests του αφιερώματος που βρέθηκαν στην Ελλάδα: τον Βlaine L. Reininger (μουσικός, συνθέτης, μέλος των Tuxedomoon) και τον Momus (μoυσικός, συγγραφέας, παραγωγός).

Οι τρεις τους, μας χάρισαν μερικά συγκινητικά λεπτά συζητώντας για όσα έζησαν στο πλευρό του Νίκου Τριανταφυλλίδη, ο οποίος μπορεί να έφυγε από τη ζωή πριν από πέντε χρόνια, ωστόσο συνεχίζει να ζει στις καρδιές τους μέσα από το έργο και την πληθωρική προσωπικότητά του. Τη συζήτηση διαδέχτηκε ένα βίντεο προς τιμήν του, με στιγμές από την πορεία του, το οποίο επιμελήθηκε η Μαρίνα Δανέζη (σκηνοθέτης, καλλιτεχνική διευθύντρια του Gagarin 205).

Don’t Go Gentle: A Film About IDLES: Συζήτηση με τους Δημήτρη Παπανδρέου και Άλεξ Μπόλπαση

Μπορεί το πάνελ που είχε αρχικά διαμορφωθεί με αφορμή την προβολή του ντοκιμαντέρ “Don’t Go Gentle: A Film About IDLES”, να πέρασε από «χίλια κύματα», ωστόσο ο Δημήτρης Παπανδρέου (καλλιτεχνικός διευθυντής του GSFF) και ο Άλεξ Μπόλπασης (μουσικός, παραγωγός, ηχολήπτης) βρέθηκαν στη σκηνή του Gimme Shelter, πραγματοποιώντας ένα ενδιαφέρον και ζωηρό Q&A αναφορικά με όσα θα μαθαίναμε λίγο αργότερα στο φιλμ για τους Idles, την εμπνευστική σχέση τους με τους fans τους, αλλά και την ευαισθητοποίησή τους προς τα ζητήματα ψυχικής υγείας. Ανάμεσα στους guests που δεν κατάφεραν να παραβρεθούν από την Αγγλία στη σκηνή του φεστιβάλ (καθώς λόγω της υποχρεωτικής δεκαήμερης καραντίνας δεν θα προλάβαιναν να είναι παρόντες σε επόμενες προβολές της ταινίας), βρίσκονταν ο Μark Archer, σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ, αλλά και ο ντράμερ του συγκροτήματος, Jon Beavis, η παρουσία του οποίου θα αποτελούσε τη μεγάλη έκπληξη της βραδιάς. 

Προβολή του ντοκιμαντέρ Don’t Go Gentle: A Film About IDLES

Για τα επόμενα 75 λεπτά, βυθιστήκαμε στο οπτικοακουστικό θέαμα του ντοκιμαντέρ, που έμοιαζε να μας οδηγεί ένα βήμα πιο κοντά στο πολυπόθητο live των μοναδικών Idles στη χώρα μας. Κόντρα στις μουσικές τάσεις και τα «θέλω» των δισκογραφικών εταιριών, το πενταμελές post punk συγκρότημα από το Μπρίστολ της Μεγάλης Βρετανίας, πορεύτηκε με μοναδικούς συμμάχους την αυθεντικότητα και την πολύτιμη στήριξη των fans, οι οποίοι αποτελούν για εκείνους μία μεγάλη οικογένεια. Τρανταχτό παράδειγμα της μεταξύ τους αφοσίωσης, είναι η περίπτωση του “AF Gang”, της διαδικτυακής κοινότητας που παίρνει τη μορφή ενός ασφαλούς τόπου, όπου ο καθένας μπορεί να νιώσει πως ανήκει, αγκαλιάζοντας τη μοναδικότητά του μέσα από τη συναναστροφή του με άλλα μέλη της κοινότητας.

Το AF Gang, δημιουργήθηκε τον Μάρτιο του 2017, από την fan των Idles, Lindsay Melbourne, όταν  έπειτα από τη λήξη του πρώτου live τους όπου και είχε παραβρεθεί, ήρθε σε επαφή με άλλους fans που θέλησαν να διαδώσουν την αγάπη τους για το group και να έρθουν πιο κοντά τόσο μεταξύ τους, όσο και με τους Idles. Σήμερα, η κοινότητα μετρά πάνω από 30.000 μέλη.

https://www.youtube.com/watch?v=_2a0W3-nulA

Από τις υπόγες του Μπρίστολ, μέχρι τις μεγάλες φεστιβαλικές σκηνές, οι Idles με τον «βίαιο», μπρουτάλ ήχο τους και τις γεμάτες ευαισθησία ψυχές τους, συνεχίζουν να αποδεικνύουν πως ο σπουδαιότερος τρόπος για να πετύχεις τα όνειρά σου, είναι να παραμένεις αληθινός, ειλικρινής και πιστός στις ιδέες σου, ακόμη κι όταν όλοι επιμένουν να τις απορρίπτουν. Αυτοί είναι οι Idles, και γι’ αυτό τους αγαπάμε τόσο «ευλαβικά».

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.