Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaDESIGN

A-Part: Το πρώτο παγκάκι που προσαρμόζεται στη «ζωή μετά την καραντίνα»

Πολλοί δημιουργικοί άνθρωποι ενεργοποιήθηκαν και εμπνεύστηκαν στη διάρκεια του lockdown, o Νίκος Καστανάκης κι ο Λουκάς Χονδρός αποφάσισαν να σχεδιάσουν κάτι για την καθημερινότητά μας.

Το A-Part ισορροπεί μεταξύ συμβολισμού και χρηστικότητας. Πολλοί δημιουργικοί άνθρωποι ενεργοποιήθηκαν και εμπνεύστηκαν εν μέσω καραντίνας στο κομμάτι της οπτικής επικοινωνίας, όμως o Νίκος Καστανάκης κι ο Λουκάς Χονδρός αποφάσισαν να σχεδιάσουν κάτι απτό, ένα χρηστικό αντικείμενο.

Από τη μία, σκοπός τους ήταν να δημιουργήσουν κάτι που θα δρούσε συμβολικά και θα αποτύπωνε καθημερινές καταστάσεις μέσα σε ένα πρωτόγνωρο καθεστώς περιορισμών χωρίς όμως να θέλουν να βαφτιστεί μόνο “concept” ή “critical design”.

Από την άλλη, ήθελαν πολύ να σχεδιάσουν κάτι που μπορεί να παραχθεί, κάτι που θα μπορούσε να είναι χρηστικό κι όχι διακοσμητικό.

«Καλώς ή κακώς η πολυμορφικότητα ίσως αποτελέσει σημαντικό, αν όχι αναγκαίο, στοιχείο του σχεδιασμού από εδώ και στο εξής σε projects που εμπεριέχουν ανθρώπινη επαφή και κοινόχρηστο χώρο». Κρατώντας ένα σταθερό δομικό πλαίσιο, το A-Part επιτρέπει σε κάποια από τα στοιχεία του να αποσπώνται και να επανατοποθετούνται, μεταβάλλοντας την εικόνα και τις συνθήκες της χρήσης του.

«Κεντρικό κομμάτι της ιδέας αποτέλεσε η σταδιακή μεταβολή της μορφής του κι ως εκ τούτου των καταστάσεων που μπορεί να λειτουργήσει. Γι’ αυτό το λόγο θα το χαρακτηρίζαμε quarantine αλλά και post-quarantine design object». Η ενίσχυση της αυτοπροστασίας ήταν το βασικό ζητούμενο, με την τοποθέτηση των αποσπώμενων κομματιών στις θέσεις με τη μέγιστη απόσταση για το απαραίτητο πλέον social distancing. Στη συνέχεια, η προσαρμογή των θέσεων σε τρεις φάσεις γίνεται παράλληλα με την προσαρμογή των πολιτών στη νέα καθημερινότητα.

«Τελικός στόχος είναι να μηδενιστεί η “απόσταση” και οι δύο χρήστες να είναι ξανά κοντά ο ένας στον άλλο».

Παράλληλα, πέρα από το σχεδιαστικό ενδιαφέρον του έργου, το A-Part ήταν και μία δοκιμή για το αν η απόσταση επηρεάζει το επίπεδο της συνεργασίας ελλείψει φυσικής παρουσίας. «Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος κι αξιολογώντας το, η δοκιμή πέτυχε κι αμφότεροι μείναμε ικανοποιημένοι από την συνεργασία, το τελικό design και τα σχόλια που λάβαμε. Σίγουρα στο χώρο του design η συνεργασία από απόσταση δεν είναι κάτι νέο, αλλά κάθε μεγάλη αλλαγή, όπως το lockdown, απαιτεί προσαρμογή, άμεσες αποφάσεις και δημιουργική διάθεση».

Από την στιγμή που έχει σχεδιαστεί σε κάθε του λεπτομέρεια, δηλαδή, εφόσον η εργονομία και η στατικότητα έχουν μελετηθεί, το A-Part μπορεί να παραχθεί εύκολα.

Ως περιβάλλον χρήσης του ορίζεται ο εσωτερικός χώρος από τους εμπνευστές και δημιουργούς του. «Θα μπορούσαμε να το φανταστούμε είτε σ’ ένα σπίτι είτε σ’ ένα χώρο αναμονής, σε μέρη όπου η αλληλεπίδραση με ανθρώπους που δεν γνωρίζονται μεταξύ τους θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρατήρησης. Σίγουρα δεν προορίζεται για κάποιον εξωτερικό χώρο διότι τα αφαιρούμενα κομμάτια δίνουν μεγάλη πιθανότητα βανδαλισμού άρα και αλλοίωσης του αντικειμένου».

Κι οι δύο σχεδιατές έχουν αποφοιτήσει από το τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Ο Νίκος Καστανάκης έχει πολυετή εμπειρία ως βιομηχανικός σχεδιαστής και βραβευμένες συνεργασίες με μεγάλα ελληνικά agencies σε projects που αφορούν συσκευασίες, έπιπλα προβολής και 3D visualization. Πλέον σχεδιάζει βιομηχανικά αντικείμενα κι έπιπλα μέσα από δικό του Oxymoro Design

Προσεγγίζοντας τα σχεδιαστικά προβλήματα από πολλές οπτικές, ο Λουκάς Χονδρός κινείται ανάμεσα σε βιομηχανικό και οπτικό σχεδιασμό. Πιστεύει πως το σύνολο της σχεδίασης πρέπει να συνθέτει μια συνολική εμπειρία σε πολυαισθητηριακό επίπεδο και τα τελευταία τέσσερα χρόνια εργάζεται πάνω σε δημιουργικά projects συσκευασίας για την Ελλάδα και το εξωτερικό́.

Περισσότερες πληροφορίες για τη δουλειά τους θα βρείτε εδώ κι εδώ
POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.