Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaNEWS
10.12.2024

Γεωργία Λαλέ: Μια ακραία μειονότητα του Κοινοβουλίου ήθελε να σιωπήσει τις γυναίκες [ΒΙΝΤΕΟ]

Η 34χρονη εικαστικός αποκάλυψε ότι δέχτηκε απειλές.
Γεωργία Λαλέ: Μια ακραία μειονότητα του Κοινοβουλίου ήθελε να σιωπήσει τις γυναίκες [ΒΙΝΤΕΟ]

Συνέντευξη στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1 παραχώρησε η εικαστικός Γεωργία Λαλέ, μετά τις αντιδράσεις που προκάλεσε η λογοκρισια και απομάκρυνση του έργου με τη διαβόητη «ροζ σημαία» που φιλοτέχνησε η ίδια, από το ΥΠΕΞ στο ελληνικό προξενείο στη Νέα Υόρκη.

«Μια μειονότητα του κράτους ήθελε να σιωπήσει τις γυναίκες και εμένα κατ’ επέκταση για να μην μιλήσουμε γι’ αυτά τα συγκεκριμένα θέματα» ανέφερε η Γεωργία Λαλέ, τονίζοντας πως έγινε λάθος διαχείριση «που έδωσε βάση σε μια ακραία πλευρά του Κοινοβουλίου που δεν αντιπροσωπεύει την χώρα μας και ζήτησε να κατέβει μόνο γι’αυτό τον λόγο».

Το εθνικό σύμβολο ανήκει σ’όλους τους Ελληνες και η ροζ σημαία είναι ένας φόρος τιμής στις γυναίκες θύματα» τόνισε και εξήγησε πως «η παρερμηνεία που έγινε ταν ότι πρόσβαλα το εθνικό μας σύμβολο. Το οποίο εμένα με θλίβει πάρα πολύ. Το 2014 όταν ήρθα στις ΗΠΑ έφερα μια ελληνική σημαία που την είχε φτιάξει η γιαγιά μου το 1960, μια μικρή ελληνική σημαία που την είχε φτιάξει από την σχολική ποδιά του πατέρα μου. Με στεναχώρησε που το έργο μου προσβάλει το εθνικό μας σύμβολο και επίσης το έργο μου δεν λέγεται “ελληνική σημαία”. Το έργο λέγεται “σημαία”. Εχει τετράγωνα και παραληλλογράμμα που αναφέρονται στην ελληνική σημαία. Δεν είναι η ελληνική σημαία».

Η 34χρονη εικαστικός σημείωσε πως «κατεβάζοντας ένα έργο από μια έκθεση στην ουσία δεν το κατεβάζεις, το ανεβάζεις ακόμα πιο ψηλά. Και είμαι ευχαριστημένη γιατί τα ΜΜΕ μιλούν για τις δολοφονίες γυναικών και την ενδοοικογενειακή βία μετά από τέτοιο περιστατικό. Είναι πρώτη φορά που είναι το θέμα στην επικαιρότητα χωρίς να έχει πεθάνει μια ακόμη γυναίκα». «Δεν υπάρχει πιο άσχημο συναίσθημα για ένα καλλιτέχνη να κατεβάζει τα έργα του 4 ημέρες μετά την εγκαίνια της έκθεσης. Στεναχωρέθηκα που ζήτησε το υπουργείο Εξωτερικών να κατέβει το έργο μου από το προξενείο, ειδικά επειδή η ανεξάρτητη επιτροπή και ο πρόξενος το είχαν εγκρίνει και είχαν στηρίξει τα δύο εργα μου. Ναι, στεναχωρήθηκα. Από την άλλη όμως είμαι πολύ ευχαριστημένη από τα μηνύματα υποστήριξης που έχω δεχθεί από πολύ κόσμο και ειλικρινά πιστεύω ότι αυτή είναι η Ελλάδα» προσέθεσε

Μάλιστα, η εικαστικός αποκάλυψε οτι δέχθηκε ακόμα και απειλές, αλλά καθώς το κύμα συμπαράστασης προς το πρόσωπό της ήταν τόσο μεγάλο, οι απειλές «περάσανε και δεν με άγγιξαν».

«Γενικά στην δουλειά μου χρησιμοποιώ υλικά που μου τα έχουν δώσει άλλοι άνθρωποι. Εχω κάνει μια σειρά και με την αμερικανική σημαία που είναι φτιαγμένη από νοσοκομειακές ρόμπες τις οποίες είτε έχω μαζέψει εγώ ως ασθενής είτε μου τις έχουν δώσει άλλοι ασθενείς ή γιατροί. Το ίδιο και με τα σεντόνια. Το 2021 έκανα μια περφόρμανς στην γκαλερί Αντωνοπούλου που είχε ως θέμα τις γυναικοκτονίες και την ενδοοικογενειακή βία. Με αφορμή αυτή την περφόρμανς ζήτησα από γυναίκες που ζουν στην Ελλάδα να μου δώσουν τα σεντόνια τους. Με τον μόνο όρο ότι τα έχουν χρησιμοποιήσει για να ξεκουραστούν πάνω τους και να ονειρευτούν ένα καλύτερο κόσμο, ένα κόσμο με ασφάλεια και να μπορούν να διεκδικήσουν τις ζωές τους και τα όνειρα τους. Και τα σεντόνια που ήρθαν είχαν αυτά τα χρώματα. Και μετά ήθελα να φτιάξω ένα έργο με αυτό που γίνεται στη χώρα μας, την οποία αγαπώ πάρα πολύ, και τα υλικά ήταν αυτά. Δεν τα διάλεξα εγώ αυτά τα χρώματα, τα σχέδια με τα λουλούδια, τα διάλεξαν οι γυναίκες της Ελλάδας».

«Είναι πολλά τα “συγγνώμη” που πρέπει να ζητηθούν , όχι από εμένα, αλλά συγγνώμη απέναντι στις γυναίκες για το γεγονός ότι δεν υπάρχουν οι κοινωνικές βάσεις για να τις υποστηρίξουν» κατέληξε στο ερώτημα αν ο υπουργός Εξωτερικών πρέπει να ζητήσει συγγνώμη για τη λογοκρισία του έργου.

popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.