Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
DESIGN

Ευκαιρία να «μείνουμε» μέσα σε μερικά από τα πιο ωραία σπίτια της Αθήνας

Μέρες που είναι περιηγόμαστε σε σπίτια της πόλης με αναφιώτικες καμπύλες, σε μια βραβευμένη σοφίτα και σε μια εντυπωσιακή ταράτσα, σε πολυκατοικίες που δεν μοιάζουν με άλλες, σε διαμερίσματα που μοιάζουν με μουσεία σύγχρονου design.

Εκτός από το γεγονός ότι μας εντυπωσιάζουν με τον σχεδιασμό, τις έξυπνες και καλαίσθητες λύσεις, με τις ιδέες που έχουν και δημιουργούν χώρους ζηλευτούς, τα αρχιτεκτονικά γραφεία τα οποία μας ξεναγούν μέσα στα έργα τους κάθε εβδομάδα μας έχουν τονίσει πολλές φορές πόσο σημαντικό είναι να νιώθουμε άνετα μέσα στον προσωπικό μας χώρο. Και με βάση τις ανάγκες και τα θέλω μας, έτσι κι αυτά δημιουργούν τα σκηνικά της σύγχρονης κατοίκισης, ανακαινίζοντας το «απόθεμα» της πόλης με σεβασμό στην ιστορία του εκάστοτε κτιρίου ή ξεκινώντας από το μηδέν. 

Μέρες σαν αυτές, σε μια περιόδο που το σπίτι μας είναι το μοναδικό και απαραίτητο οχυρό μας, σκεφτήκαμε ότι είναι μια καλή ευκαιρία να περιηγηθούμε σε μερικά από τα πιο ωραία σπίτια της Αθήνας. 

«Μένουμε» σε ένα σπίτι που μας μεταφέρει στην Ανάφη, σ’ ένα με καμπύλες κι ένα με μνημείο «ποπ αρχαιολογίας», σε διαμερίσματα λίγων αλλά λειτουργικών τετραγωνικών και σε μια εμπνευσμένη και βραβευμένη από τη σχολή του Bauhaus σοφίτα, μαγειρεύουμε σε μια ροζ κουζίνα και κινούμαστε σε έναν χώρο με έπιπλα που επαναλαμβάνονται, βγαίνουμε σε μια ταράτσα που ανασαίνει στον Λυκαβηττό, επισκεπτόμαστε τη Μπλε Πολυκατοικία, μπαίνουμε στα καταφύγια εκείνων που κατοικούν σε ένα ιδιότυπο μουσείο design ή σε μια έκθεση σύγχρονης τέχνης

Οι ECUAL και ο Δημήτρης Θεοδωρόπουλος (Ηiboux architecture) έφεραν τις καμπύλες της Ανάφης σ’ ένα διαμέρισμα του Θησείου

Πρόκειται για ένα έργο εμπνευσμένο από την παραδοσιακή κατοίκηση ενός νησιού. Ο σχεδιασμός για την ανακαίνιση του διαμερίσματος ξεκίνησε έπειτα από ένα ταξίδι των ιδιοκτητών στην Ανάφη, εκεί όπου εμπνεύστηκαν από τις νοστιμιές και τις καμπύλες της τοπικής αρχιτεκτονικής.

«Ο στόχος δεν ήταν να γίνει ένα κυκλαδίτικο διαμέρισμα στο κέντρο της Αθήνας, αλλά να χρησιμοποιηθούν ελεύθερα οι καμπύλες, με τρόπο που να κάνει έναν πραγματικά ζεστό και παιχνιδιάρικο χώρο», εξηγούν οι ECUAL και ο Δημήτρης Θεοδωρόπουλος από τους Ηiboux architecture που συνεργάστηκαν σ’ ένα διαμέρισμα στο Θησείο. 

Μια πρόκληση  ήταν η αξιοποίηση της θέας κι ένα παράθυρο δημιούργησε μια ενδιαφέρουσα γωνιά, προκειμένου οι ιδιοκτήτες του σπιτιού να κάθονται και ξεκουράζονται με το βλέμμα τους στραμμένο προς την Ακρόπολη. «Η γωνία αυτή μπορεί να κλείσει και να γίνει ένας πιο ιδιωτικός χώρος, είτε να παραμένει ανοιχτή και ενιαία με τον καθιστικό χώρο της κουζίνας».

Περιηγηθείτε μέσα στο σπίτι του Θησείου εδώ

Καθώς ανακαίνιζαν ένα διαμέρισμα στο Κολωνάκι, οι Cluster Architects βρήκαν έναν τοίχο γεμάτο υπογραφές καλλιτεχνών και διανοουμένων 

Το ανακαινισμένο διαμέρισμα, που βρίσκεται σε μία από τις πιο κομψές αθηναϊκές συνοικίες, συνδυάζει τη λειτουργικότητα και την εργονομία στο σχεδιασμό με την προσωπικότητα και την εκκεντρικότητα των πελατών», κατά τους Cluster Architects.

Πρώτη σχεδιαστική πρόκληση για το αρχιτεκτονικό γραφείο ήταν η οργάνωση του χώρου με τέτοιο τρόπο ώστε να φαίνεται αρκετά μεγαλύτερος. Ως εκ τούτου, χρησιμοποιήθηκαν ημιδιαφανή υλικά όπως το γυαλί και το shoji (ιαπωνικό χαρτί) για την διείσδυση του φυσικού φωτός στο χώρο, ενώ κατακόρυφες και οριζόντιες επιφάνειες επενδύθηκαν με καθρέφτες για να προσδώσουν επιπλέον βάθος. «Οι καμπύλες γραμμές στους τοίχους και το κεντρικό υποστύλωμα δημιουργούν ομαλές αρχιτεκτονικές μορφές που προσθέτουν ροή στο χώρο». 

Ένας τοίχος γεμάτος υπογραφές διάσημων καλλιτεχνών και διανοουμένων περασμένων δεκαετιών, που βρέθηκε κατά τη διάρκεια των εργασιών ανακατασκευής, διατηρείται προσεκτικά χωρίς καμία παρέμβαση. «Ένα πραγματικό μνημείο “ποπ αρχαιολογίας” που προσδίδει σίγουρα περισσότερη γοητεία στο διαμέρισμα, καθώς μπορεί κανείς να διαβάσει το πέρασμα του χρόνου πάνω του», καταλήγει η αρχιτεκτονική ομάδα.

Περιηγηθείτε μέσα στο σπίτι του Κολωνακίου εδώ

Οι ΜοΥ Studio σχεδίασαν ένα τολμηρό, λειτουργικό διαμέρισμα στην Πλάκα σε μόλις λίγα τετραγωνικά 

Η πρώτη τους επαφή με το έργο έγινε ένα ανοιξιάτικο πρωινό στους ανθισμένους δρόμους της Πλάκας. «Αρχικά, γνωρίσαμε την ιδιοκτήτρια, μια πρόσχαρη, πολύχρωμη, ενθουσιώδη προσωπικότητα. Αμέσως μετά είδαμε το διαμέρισμα, το οποίο σε πλήρη αντίθεση με εκείνη, ήταν το μισό αδιάφορο και το μισό γιαπί». 

Τα αιτήματα που έγιναν στην Έλενα Ζαμπέλη και την Κατερίνα Χρυσανθοπούλου, στο αρχιτεκτονικό δίδυμο του ΜοΥ Studio ήταν τα εξής: Στα 50 τ.μ.του διαμερίσματος έπρεπε να διαμορφωθούν δύο υπνοδωμάτια, σαλόνι, κουζίνα, τραπεζαρία, άνετο μπάνιο. «Κι όλα αυτά, με τις ελάχιστες δυνατές παρεμβάσεις, πολύ γρήγορα, πολύ όμορφα και με μια πινελιά πολυτέλειας. Με αυτά τα λόγια, μας άφησε το κλειδί κι έφυγε». «Πώς όμως να χωρέσουν οι λειτουργίες χωρίς να χαθεί η διαμπερότητα και η ευρύχωρη αίσθηση που οραματιστήκαμε εκεί στην πρώτη μας επίσκεψη;», αναρωτήθηκαν πριν αρχίσουν να σχεδιάζουν.  

Αντί για διαδρόμους και δωμάτια, οι ΜοΥ Studio αποφάσισαν να δημιουργήσουν χώρους που να «ρέουν» ο ένας προς τον άλλον.

Περιηγηθείτε μέσα στο μικρό αλλά λειτουργικό διαμέρισμα της Πλάκας εδώ

Το διαμέρισμα που ανακαίνισαν οι Cadu στη Μπλε Πολυκατοικία τιμώντας την υψηλή αρχιτεκτονική και ιστορική αξία του κτιρίου


 

Στη συμβολή των οδών Αραχώβης και Θεμιστοκλέους, στην περιοχή των Εξαρχείων και πάνω στην πλατεία της, η Μπλε Πολυκατοικία χρονολογείται από το 1933. Αποτελεί ένα από τα πιο εμβληματικά δείγματα του ελληνικού μοντερνισμού και είναι το έργο για το οποίο είναι κυρίως γνωστοί οι δημιουργοί του, ο αρχιτέκτονας Κυριακούλης Παναγιωτάκος και ο ζωγράφος Σπύρος Παπαλουκάς. Είναι το κτίριο για το οποίο ο Λε Κορμπυζιέ κατά την επίσκεψή του στην Αθήνα σχολίασε “c’ est tres beau” . 

Το διαμέρισμα που ανακαίνισε η αρχιτεκτονική ομάδα των Cadu είναι γωνιακό και βρίσκεται στον τέταρτο όροφο, σε μικρή εσοχή από την κύρια πρόσοψη του κτιρίου. Η εσοχή δημιουργεί μια αλληλουχία υπαίθριων και ημιυπαίθριων χώρων κατά μήκος της όψης του, στους οποίους βλέπουν οι κύριοι χώροι του διαμερίσματος, ενώ οι βοηθητικοί βλέπουν προς τον ακάλυπτο και το «κλιμακοστάσιο υπηρεσίας».

Οι χώροι διημέρευσης διατάσσονται γύρω από το χωλ της εισόδου, στο οποίο ο Κυριακούλης Παναγιωτάκος έδωσε κεντροβαρικό ρόλο κατά την οργάνωση της κάτοψης των διαμερισμάτων του κτιρίου. 

Είχε προηγηθεί μία ανακαίνιση προ δεκαπενταετίας κατά την οποία αποξηλώθηκαν η αυθεντική κουζίνα, το λουτρό και το wc και προστέθηκε το τζάκι. Λόγω της υψηλής αρχιτεκτονικής και ιστορικής αξίας του κτιρίου, οι Cadu ελαχιστοποίησαν τις παρεμβάσεις κατά την ανακαίνιση του διαμερίσματος στις απολύτως απαραίτητες. 

Περιηγηθείτε μέσα στο σπίτι της Μπλε Πολυκατοικίας εδώ

Στον τελευταίο όροφο μιας αθηναϊκής πολυκατοικίας του ’70, οι Micromega δημιούργησαν μια σύγχρονη κατοικία 

Η κλειστή διάταξη του τυπικού αθηναϊκού διαμερίσματος επανεξετάστηκε με στόχο τη δημιουργία χώρων ανοικτών, φωτεινών και με οπτική επαφή. «Βασική αλλαγή στη δομή και στον τρόπο κατοίκησης συντελέστηκε με το άνοιγμα της κουζίνας στους κοινόχρηστους χώρους, καθαιρώντας τις εσωτερικές τοιχοποιίες και καθιστώντας την ενεργό κέντρο της κατοικίας. Οι μεταλλικές συρόμενες πόρτες επιτρέπουν την επιλεκτική απομόνωση του χώρου της κουζίνας, ή το άνοιγμα αυτής προς το σαλόνι», όπως περιγράφει το αρχιτεκτονικό δίδυμο των Micromega που βρέθηκε ανάμεσα στα 40 πιο υποσχόμενα γραφεία στην Ευρώπη. 

Ζητούμενο ήταν να δημιουργηθεί ένας χώρος με αίσθηση ηρεμίας και απομόνωσης από την πόλη. Οι αποχρώσεις του γκρι, του μπλε και του πράσινου, επιλέχθηκαν με αναφορές στις παλιές αθηναϊκές αστικές κατοικίες, ώστε να δώσουν ένταση και βάθος στους εσωτερικούς χώρους, και να αποτελέσουν φόντο για τη συλλογή έργων των κατοίκων του. Παλιά στοιχεία της κατοικίας επαναχρησιμοποιούνται σε νέες θέσεις. 

Περιηγηθείτε μέσα στο διαμέρισμα εδώ

Αυτή η σοφίτα βρίσκεται στα Νότια Προάστια, είναι βραβευμένη κι εμπνευσμένη από τη σχολή του Bauhaus. Τη σχεδίασε ο Δημήτρης Χάμψας 

«Ερμηνεύοντας το Σημείο και τη Γραμμή, ο W. Kandinsky και ο P. Klee, αναγνώρισαν -ήδη από την εποχή που δίδασκαν στη σχολή του Bauhaus- πλούσιο συμβολικό και εννοιολογικό περιεχόμενο στις αρχετυπικές αυτές χαράξεις της γραφίδας… 

Με το θεωρητικό και ζωγραφικό τους έργο, οι μοντέρνοι δάσκαλοι της αφαίρεσης έθεσαν τις αρχές για μια μεθοδική σύνθεση του καμβά, με βάση αυτά τα πρωταρχικά στοιχεία. Ποιο θα ήταν άραγε το περιεχόμενο αυτού του ριζοσπαστικού λεξιλογίου αν γινόταν, αναγωγικά με κάποιο τρόπο, να επεκταθεί και στον “τρισδιάστατο καμβά”;». 

Με το Ευρωπαϊκό βραβείο BIG SEE Interior Design Award 2019 διακρίθηκε το αρχιτεκτονικό γραφείο Δημήτρη Χάμψα για το έργο «Γραμμή – Επίπεδο – Πρίσμα», που αφορά  προσθήκη σοφίτας σε οροφοδιαμέρισμα. Ο σχεδιασμός της συγκεκριμένης κατοικίας στηρίζεται στη θεωρία των μοντέρνων ζωγράφων W. Kandinsky και P. Klee, όπως την ανέπτυξαν στην ιστορική σχολή Bauhaus και όπως την επεκτείνει ο αρχιτέκτονας στην τρίτη διάσταση. 

Το οροφοδιαμέρισμα βρίσκεται στον τελευταίο όροφο γωνιακής πολυκατοικίας στον Άγιο Δημήτριο Αττικής. Διαθέτει φαρδιούς εξώστες και προς τους δυο δρόμους, βορειοανατολικά και νοτιοανατολικά. Επίσης κάνει χρήση του δώματος του ως βεράντα, ενώ η βορειοδυτική πλευρά του συνιστά μεσοτοιχία με τη γειτονική οικοδομή και είναι η μόνη «τυφλή» του όψη. 

Περιηγηθείτε μέσα στη βραβευμένη σοφίτα εδώ

Το σπίτι που σχεδίασε και κατοικεί ο αρχιτέκτονας Αλέξανδρος Μαγκανιώτης θυμίζει έκθεση σύγχρονης τέχνης

Βρισκόμαστε μέσα σε ένα οροφοδιαμέρισμα, στον δεύτερο όροφο μιας πολυκατοικίας στην Γλυφάδα με δύο μεγάλα ανοίγματα που αγγίζουν το ταβάνι και επιτρέπουν στον χώρο να έχει άμεση επαφή με το έξω. Ο ιδιοκτήτης του, Αλέξανδρος Μαγκανιώτης, έχει διπλή ιδιότητα: Είναι αρχιτέκτονας και εικαστικός καλλιτέχνης, γεγονός που αποτελεί δομικό στοιχείο και εκφράστηκε στον χώρο του.

Σκοπός του ήταν να δημιουργηθεί ένα σπίτι φιλόξενο, χωρίς σχεδιαστικές εξάρσεις, ένα διαμέρισμα που θα λειτουργεί σαν κέλυφος το οποίο μπορεί να δεχτεί κατασκευές, αρχιτεκτονικές μακέτες και έργα τέχνης, ένα «δοχείο ζωής» κατά τον Άρη Κωνσταντινίδη και όπως περιγράφει ο Αλέξανδρος Μαγκανιώτης την ιδέα που είχε για το σπίτι του.

«Η επιλογή των αντικειμένων τελικά έγινε ένα “παιχνίδι” που θυμίζει επιμέλεια έκθεσης σύγχρονης τέχνης. Η ανάμειξη καθημερινών αντικειμένων, αναμνηστικών από ταξίδια, δικών μου έργων τέχνης αλλά και άλλων καλλιτεχνών δημιούργησε έναν διάλογο που τελικά αναδεικνύει ένα πολύπλευρο αφηγηματικό περιβάλλον», εξηγεί ο ιδιοκτήτης. 

Η παρουσία μιας μεγάλης ελιάς στο σπίτι δημιουργεί μια έκπληξη, ένα παιχνίδι μεταξύ του μέσα και το έξω. Ο μεγάλος ενιαίος, διαμπερής, χώρος του καθιστικού και της τραπεζαρίας -με κύριο χαρακτηριστικό τα δυο μεγάλα ανοίγματα από το πάτωμα ως το ταβάνι- επιτρέπει την άμεση επαφή με το εξωτερικό περιβάλλον κι αποτελεί την καρδιά του σπιτιού.

Περιηγηθείτε μέσα στο σπίτι- έκθεση τέχνης εδώ

Αυτή η ταράτσα σχεδιάστηκε από τους En Route Architecture κι είναι ο κοινόχρηστος χώρος για κάποιους κατοίκους του Λυκαβηττού

Το κτίριο πέντε ορόφων που ανέλαβε να μετασχηματίσει πλήρως το γραφείο En Route Architecture προσαρμόστηκε από τους αρχιτέκτονες στους σύγχρονους τρόπους ζωής με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται στην υπάρχουσα δομή και το κοντινό αστικό περιβάλλον.

Σχεδιασμένο τη δεκαετία του ‘60 από τους αρχιτέκτονες Νίνα και Νικόλα Δημητριάδη, το κτίριο έχει μια ισχυρή δομική παρουσία, είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα του μπρουταλιστικού κινήματος και της αρχιτεκτονικής γλώσσας της εποχής του. Χτισμένη σε μια γωνιά ανάμεσα στο πάρκο του Λυκαβηττού και τη συνοικία της Νεάπολης, η πολυκατοικία εκτίθεται σε τρεις πλευρές στο ηλιακό φως και κοιτάζει προς πολλά και διαφορετικά σημεία της πόλης.

Η θέση της στον περιφερειακό δρόμο που οδηγεί στον λόφο του Λυκαβηττού, στον δρόμο της Σαρανταπήχου, αφήνει ένα μοναδικό συναίσθημα στους χρήστες αφού βρίσκονται ταυτόχρονα δίπλα φύση αλλά και στο κέντρο της πόλης, όπως περιγράφουν οι αρχιτέκτονες.  

Ο μέχρι πρόσφατα αχρησιμοποίητος χώρος της ταράτσας έχει γίνει το νέο «δημόσιος μέρος» του κτιρίου και αποτελεί συνέχεια για κάθε σαλόνι του κτιρίου συνδέοντας το μέσα με το έξω. «Στην Αθήνα, ένας τέτοιος κοινόχρηστος χώρος αποτελεί ένα μοναδικό concept που όμως θεωρούμε πως είναι μια κρυφή δυνατότητα που έχουν κι άλλα κτίρια κατοικιών σε όλη την πόλη», καταλήγει η ομάδα του γραφείου En Route Architecture.

Περιηγηθείτε στο κτίριο και την ταράτσα του Λυκαβηττού εδώ

Τώρα που (πρέπει να) βγαίνουμε όλοι σε μπαλκόνια και ταράτσες, ας δούμε ένα διαμέρισμα που έφτιαξαν οι Schema architecture & engineering

Θεωρούν σημαντικό τα κτίρια κατοικιών να ενσωματώνονται αρμονικά στο φυσικό τους περιβάλλον, όποιο κι αν αυτό βρίσκεται. Οι αρχιτέκτονες του γραφείου Schema architecture & engineering αντιμετωπίζουν την αρχιτεκτονική ως τέχνη μέσα από την οποία μπορούν να προκύψουν ενδιαφέρουσες μορφές που να αναδεικνύουν την δημιουργικότητά της.

Ένα από τα πιο πρόσφατα έργα του γραφείου είναι μια μεζονέτα που τοποθετημένη στη Γλυφάδα καταλαμβάνει τους τελευταίους δύο ορόφους μιας πολυκατοικίας χτισμένης στις αρχές του 2000.  

Βασικός στόχος του σχεδιασμού ήταν να αυξηθεί το φυσικό φως εσωτερικά του χώρου. Γι’ αυτό το λόγο αυτό επιλέχθηκαν ανοιχτοί και φωτεινοί τόνοι στα χρώματα, τα δάπεδα, και τα υλικά. Η αισθητική του εσωτερικού σχεδιασμού είναι λιτή και σύγχρονη με στόχο να προκαλέσει τις αισθήσεις. Ο εξωτερικός χώρος του δώματος διαμορφώθηκε έτσι ώστε να δοθεί έμφαση στην υπέροχη θέα προς στη θάλασσα. 

Περιηγηθείτε στο σπίτι εδώ

Το Casa Leone των AD Architecture δεν θυμίζει σε τίποτα την τυπική αστική πολυκατοικία

Κατά την περίοδο των καλοκαιρινών μηνών, το κτίριο αποτελεί προέκταση του έξω και μοιάζει με ενιαίο αστικό καθιστικό εντός της γειτονιάς. Κι αυτό είναι μόνο ένα από τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του έργου που σχεδίασε το γραφείο AD Architecture.

Το όνομα της πολυκατοικίας στην Αγία Παρασκευή προέρχεται από την ίδια της την ιστορία, όπως ο ιδιοκτήτης της την έπλασε με τους αρχιτέκτονες του AD Architecture.  «Όταν αναλάβαμε το έργο, μας ζητήθηκε να προσπαθήσουμε να φανταστούμε ένα κτίριο που να στέκεται “στη ζούγκλα της πόλης” σαν ένα λιοντάρι. Αρκετά γρήγορα έγινε σαφές πως η παρομοίωση αυτή δεν θα μπορούσε να αφορά κάποια μορφολογική επιρροή, όμως τουλάχιστον δύναται να απαντήσει σε εννοιολογικές πρακτικές».

Ο ποιητικός αυτός προσδιορισμός υπήρξε εφαλτήριο στο σχεδιασμό των αρχιτεκτόνων, τόσο ως προς την σχέση του με το περιβάλλον στο οποίο τοποθετείται, όσο και ως προς την ίδια την δομή του. Η αντιστοιχία της έννοιας αυτής θα μπορούσε να αφορά στην εσωστρέφεια ή την εξωστρέφεια της ίδια της δομής αλλά και τη σχέση της κατοικίας με την πόλη, όπως εξηγούν.

«Το κτίριο αναπτύσσεται σε πέντε επίπεδα, χωρίς να επαναλαμβάνει αυστηρά την τυπολογία ενός μοντέλου κατοίκησης, αλλα επιλύοντας σε κάθε επίπεδο την εσωτερική διαρρύθμιση σε αντιστοιχία με τις εκάστοτε ανάγκες που προέκυπταν. Αυτό γίνεται ξεκάθαρο και στην εξωτερική του όψη, η οποία στιβαρή και απρόσιτη, δεν θυμίζει σε τίποτα την τυπική αστική πολυκατοικία, αλλά αντίθετα αντανακλά τόσο την διαφοροποίηση των ιδιοκτησιών όσο και την εσωτερική λειτουργία κάθε στάθμης, ενώ παράλληλα επιτρέπει τις οπτικές φυγές και την επαφή του μέσα και του έξω, μέσα από ανοίγματα-σχισμές στο συμπαγές του σκυροδέματος, αλλά, και μέσα από το φίλτρα σκιασμού».

Περιηγηθείτε σε μια διαφορετική πολυκατοικία εδώ

Σε έναν διαμέρισμα του ’70 στον Πειραιά που ανανεώθηκε ριζικά από τους Doriza Design θα δείτε τα έπιπλα να επαλαμβάνονται, υπάρχει λόγος 

Ένα διαμέρισμα αστικής πολυκατοικίας του 1970 στον Πειραιά ανακατασκευάστηκε πλήρως με σκοπό την οργάνωση και την ενοποίηση της πληθώρας των στοιχείων που έδειχναν κατακερματισμένο τον χώρο, όπως το περίγραμμα της κάτοψης, η ύπαρξη τριών φωταγωγών στο εσωτερικό και η κατανομή των χώρων.

Σε πρώτο επίπεδο, βασική επιλογή απετέλεσε η οργάνωση των χρήσεων γύρω από δύο βασικούς άξονες, οι οποίοι ορίζουν με τη σειρά τους δύο διακριτές ενότητες, και διαμορφώθηκαν μέσω της διαδικασίας της αφαίρεσης των εσωτερικών χωρισμάτων.

«Σε δεύτερο επίπεδο, υπάρχει μια ισχυρή ιδέα για το πώς μπορεί να οργανωθεί ο εσωτερικός χώρος και πώς να επιτευχθεί ένα είδος τάξης με δευτερεύοντα στοιχεία ή στοιχεία επίπλωσης και φωτισμού, που χρησιμοποιούνται κατ’ επανάληψη σε όλο τον χώρο της κατοικίας». Κατ’ αυτόν τον τρόπο, κάθε κομμάτι που έχει εγκατασταθεί δικαιολογεί αισθητά την ύπαρξή του, ενώ οι custom made κατασκευές υποστηρίζουν ακόμα περισσότερο την ταυτότητα του χώρου, όπως εξηγεί το γραφείο Doriza Design.

Περιηγηθείτε στο διαμέρισμα του Πειραιά εδώ.

Μέσα σε δύο σύγχρονα διαμερίσματα στην Πλάκα που σχεδίασαν οι 3NK Architects & Engineers

Ένας ενιαίος χώρος γραφείων μετατράπηκε σε δύο χώρους κατοίκησης με λιτές γραμμές, γεωμετρικές αναφορές και αρμονικές χρωματικές αντιθέσεις.  Στα έργα του 3NK Architects & Engineers, ξεκινώντας από ένα ενιαίο χώρο γραφείων δημιουργήθηκαν δύο σύγχρονα και αυτόνομα open plan διαμερίσματα. 

Οι χώροι συνολικά σχεδιάστηκαν με μοντέρνες και λιτές γραμμές με γεωμετρικές αναφορές. «Ζητούμενο ήταν η δημιουργία ενιαίων και ανοιχτών χώρων, ώστε να επιτρέπεται στο φως να εισχωρήσει σε όλη την επιφάνεια του κάθε διαμερίσματος, αλλά και να δίνεται η αίσθηση του ευρύχωρου».

Εξυπηρετώντας αυτή τη λογική, αντί τοίχων, διαμορφώθηκαν «ελαφριά» διαχωριστικά μεταξύ των χώρων υπνοδωματίων και καθιστικών, από μαύρο μεταλλικό σκελετό, τα οποία επιτρέπουν την άμεση οπτική επαφή ανάμεσα στους δύο χώρους. Παράλληλα, τα διαχωριστικά σχεδιάστηκαν έτσι ώστε να εξυπηρετούν ταυτόχρονα και τις δύο χρήσεις -του υπνοδωματίου και του καθιστικού- καθώς λειτουργούν και από τις δύο όψεις τους ως έπιπλο τηλεόρασης και ως βιβλιοθήκη/αποθηκευτικός χώρος.

Περιηγηθείτε στα δύο διαμερίσματα της Πλάκας εδώ.

Ένα «έξυπνο» σπίτι στο Καλλιμάρμαρο από τους aplusm architects

Σε μια πολυκατοικία της δεκαετίας του ‘50 και στην περιοχή του Παναθηναϊκού σταδίου, ένα διαμέρισμα επανασχεδιάστηκε με καθαρές φόρμες, υλικά υψηλής αισθητικής και έξυπνες ηλεκτρομηχανολογικές παροχές, με στοιχεία  τα οποία συνθέτουν ένα περιβάλλον προσιτής πολυτέλειας.

Έμφαση δόθηκε στις υφές και εικόνες των υλικών και τους φωτισμούς που να τις αναδεικνύουν. Για παράδειγμα, πλακίδια με τρισδιάστατα ανάγλυφα και κρυφούς φωτισμούς στα προσκέφαλα των κρεβατιών προσδίδουν πολυπλοκότητα και ζεστασιά στα υπνοδωμάτια. Κρυφοί γραμμικοί φωτισμοί, επιδαπέδια και κρεμαστά φωτιστικά με ρυθμιζόμενες εντάσεις δίνουν στο χώρο μία ξεχωριστή ατμόσφαιρα και στο χρήστη τη δυνατότητα να δημιουργεί ανά πάσα στιγμή το κλίμα που επιθυμεί.

Σημαντικές είναι και οι εργασίες που πραγματοποιήθηκαν προς την κατεύθυνση της ενεργειακής αναβάθμισης με την μετατροπή του χώρου σε «έξυπνο σπίτι. «Στοιχεία όπως νέα κουφώματα, access control, κάρτα κεντρικής διαχείρισης ηλεκτρολογικών, συναγερμός και παγίδες στα εξωτερικά ανοίγματα μειώνουν τις ενεργειακές απώλειες και βελτιώνουν τη διαμονή των χρηστών», εξηγεί το γραφείο aplusm architects.

Περιηγηθείτε στο έξυπνο σπίτι εδώ.

Σε μια πολυκατοικία των 50’s της Κυψέλης, το διαμέρισμα που σχεδίασε ο Βασίλη Καραλάζος συγκεντρώνει όλα τα εμβληματικά προϊόντα σύγχρονου design που θέλουμε 

Σε μια πολυκατοικία της δεκαετίας του ’50, ένα διαμέρισμα ανακαινίστηκε για να λειτουργήσει ως pied-à-terre του αρχιτέκτονα που το σχεδίασε εκμοντερνίζοντας στοιχεία παραδοσιακά ελληνικά, ντύνοντας το με εμβληματικά προϊόντα design συγκεντρωμένα σε έναν χώρο. 

Το 2009, ο Βασίλη Καραλάζος προχώρησε σε μια ριζική και δραστική αναδιαμόρφωση της αρχικής εσωτερικής διαρρύθμισης. Τα χαρακτηριστικά του διαμερίσματος που βρίσκεται κοντά στο Πεδίον του Άρεως είναι η «αυστηρότητα και η καθαρότητα της γεωμετρίας στα υλικά, τις αποχρώσεις και στην επίπλωση, με την ματιά στραμμένη αβίαστα και τρυφερά στην “ελληνικότητα”, την αντίληψη του “μοντέρνου” στην Αθήνα των 50’s και την αίσθηση του φωτός».

Στο studio του αρχιτέκτονα κυριαρχεί το «ελληνικό μπλε». Το διαμέρισμα είναι στο σύνολο του διακοσμημένο με την οικογενειακή και προσωπική συλλογή αντικειμένων λαϊκής τέχνης και νομαδικών χαλιών.

Ο χώρος του καθιστικού βρίσκεται σε επαφή με έναν κήπο που διαμορφώθηκε από τον αρχιτέκτονα στον εξώστη του κτιρίου. Διακοσμημένος με custom designed δρύινο τραπέζι πολλαπλών χρήσεων με αυθεντικά καθίσματα του H. Wegner και της Ch. Perriand, πολυθρόνα “Harp” του J. Hovelskov της Jorgen Christensen, χαμηλό κάθισμα Tongue του P. Paulin της Artifort, μεταλλικά τραπέζια της Caravane, ξυλόγλυπτο από λούπα, επιδαπέδιο σκεύος του J. Ab. Seguin, το καθιστικό αποτελεί ένα από τα πιο εντυπωσιακά δωμάτια του διαμερίσματος και λειτουργεί παράλληλα σαν ένα ιδιότυπο μουσείο σύγχρονου design.

Περιηγηθείτε στο σπίτι – ιδιότυπο μουσείο σύγχρονου design εδώ.

POP TODAY
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2020 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.