Αντίο Σκαθάρι
Είναι το τέλος μιας εποχής. Το «Σκαθάρι» της Volkswagen, μπεστ σέλερ αυτοκίνητο με πωλήσεις εκατομμυρίων, cult αντικείμενο και έμβλημα του ντιζάιν, γιορτάζει τον αποχαιρετισμό από τη ζωή μας με μια τελευταία εκδοχή: ένα κουπέ και ένα κόνβερτιμπλ για την αμερικανική αγορά.
Η ιδέα του «Σκαθαριού» ξεκίνησε πριν από περισσότερα από 80 χρόνια, με τρεις αρχικά προδιαγραφές για τους σχεδιαστές που στάθηκαν μπροστά στο λευκό χαρτί: χώρος για τέσσερις, ανώτερη ταχύτητα 100 χιλιόμετρα την ώρα και μάξιμουμ κόστος 1.000 γερμανικά μάρκα (reichsmark, το νόμισμα που χρησιμοποιείτο στη Γερμανία από το 1924 έως τις 20 Ιουνίου του 1948, οπότε και στη Δυτική Γερμανία αντικαταστάθηκε από το deutsche mark).
Σήμερα, θεωρείται σύμβολο του γερμανικού οικονομικού θαύματος και της αναγέννησης της κινητικότητας, της δυνατότητας μετακίνησης από έναν τόπο σε έναν άλλον, τα μεταπολεμικά χρόνια. Με πάνω από 21 εκατομμύρια πωλήσεις, το «Σκαθάρι» είναι το παγκόσμιο μπεστ σέλερ στην αγορά αυτοκινήτου.
Εξαγωγές έφεραν το «Σκαθάρι» στις ΗΠΑ, τη δεκαετία του 1950. Σύντομα, έγινε σύμβολο ποιότητας εκεί. Και εκεί γιόρτασε τη ρετρό «μετενσάρκωσή» του, το 1998: το «Νέο Σκαθάρι (New Beattle)», με σχεδιαστικές αναφορές στο αρχικό.
«Είναι αδύνατο να φανταστεί κανείς το πού θα ήταν η Volkswagen χωρίς το “Σκαθάρι”» υπογράμμισε, σε ανακοίνωση, ο πρόεδρος της Volkswagen of America, Scott Keogh. «Από τις πρώτες εισαγωγές το 1949 μέχρι το σημερινό ντιζάιν με ρετρό έμπνευση, έχει αναδείξει την ικανότητα της εταιρείας μας να ταιριάζει αταίριαστα πράγματα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Αν και έχει έρθει η ώρα του αποχαιρετισμού, ο ρόλος που έπαιξε στην εξέλιξη της εταιρείας μας θα είναι για πάντα πολύτιμος» πρόσθεσε.
Το 2019 είναι η χρονιά στην οποία η Volkswagen σταματά την παραγωγή του «Σκαθαριού». Την Τετάρτη, βγήκε το τελευταίο από τις εργοστασιακές μονάδες στην Πουέμπλα του Μεξικού.