Πόσες και πόσες φορές σας έχει τύχει να ανοίξετε τις messaging πλατφόρμες που χρησιμοποιείτε, έπειτα από μία ασφυκτικά γεμάτη ημέρα κατά τη διάρκεια της οποίας δεν καταφέρατε να τους ρίξετε ούτε μια κλεφτή ματιά, και να δείτε έναν εξωφρενικό αριθμό νέων μηνυμάτων; Είστε από εκείνους που καλούνται συχνά-πυκνά να διαβάσουν δεκάδες ή ακόμα και εκατοντάδες μηνύματα σε συζητήσεις με φίλους (group chats), επειδή έτυχε όταν όλοι οι άλλοι ήταν σε… οίστρο, εσείς να μπαινοβγαίνετε σε συναντήσεις; Σας καταλαβαίνουμε πλήρως: κάποτε είχαμε τη μάστιγα των αδιάβαστων emails. Όχι ότι ήταν μικρό πράγμα αλλά τουλάχιστον ήταν μόνο αυτό. Με το messaging όμως να έχει εξελιχθεί σε σημαντικό στοιχείο της καθημερινότητάς μας, μήπως η τελευταία έχει γίνει αχρείαστα πολύπλοκη;


Εδώ είναι λοιπόν που υπεισέρχεται μια νέα λειτουργία που πρώτο το Slack καθιέρωσε –διατίθεται ήδη στους επί πληρωμή συνδρομητές του. Τι κάνει αυτή; Χρησιμοποιώντας τεχνικές machine learning, «σκανάρει» όλα τα μηνύματα σε όλες τις συζητήσεις που πιθανώς να έχει «χάσει» κάποιος, παρουσιάζοντάς του τα σημαντικότερα –κάτι σαν τα highlights! Ουσιαστικά, το Slack επισημαίνει χαρακτηριστικά τα μηνύματα που κάποιος πρέπει οπωσδήποτε να δει, γλιτώνοντάς του με τον τρόπο αυτό πολύτιμο χρόνο. Ο χρήστης μάλιστα μπορεί να αξιολογήσει το κατά πόσο η υπηρεσία έχει επισημάνει τα σωστά/σημαντικότερα μηνύματα, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην περαιτέρω βελτίωσή της –είπαμε, machine learning, τεχνητή νοημοσύνη που εξελίσσεται διαρκώς βάσει των ερεθισμάτων που λαμβάνει.

Το Slack χρησιμοποιείται από αρκετές εταιρείες παγκοσμίως αντικαθιστώντας τα emails με τον κάθε χρήστη, έτσι, να είναι εγγεγραμμένος σε περισσότερες από μία ομάδες. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι μια τέτοια λειτουργία που θα επισημαίνει τα σημαντικότερα μηνύματα που πρέπει να διαβάσει εκείνος, μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια, ιδίως σε απαιτητικά εργασιακά περιβάλλοντα. Το σημαντικότερο όμως είναι πως η κίνηση του Slack, ενδεχομένως να αποτελέσει «μόδα» που σύντομα θα εξαπλωθεί –όπως συνέβη π.χ. με τα Stories του Snapchat. Εφάμιλλες εφαρμογές με το Slack, βλέπετε, διαθέτουν τόσο η Microsoft, όσο και η Google με τα Teams και Hangouts Chat αντίστοιχα και δύσκολα μπορούμε να τις φανταστούμε να υστερούν του ανταγωνιστή τους σε κάτι τόσο νευραλγικό.

Στην πράξη, αυτό που ξεκινά το Slack δεν διαφέρει ιδιαίτερα απ’ αυτό που κάνουν εδώ και χρόνια το Facebook –πρωτίστως- και το Twitter με το LinkedIn –δευτερευόντως- ως προς την παρουσίαση του περιεχομένου στους χρήστες τους. Οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιούν τα δίκτυα, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τους μια σειρά από παράγοντες, αποφασίζουν τι θα προβληθεί στην οθόνη του κάθε χρήστη: το δε feedback του τελευταίου είναι εκείνο που μπορεί να τους βοηθήσει να του «σερβίρουν» περιεχόμενο ακόμα πιο κοντά στα γούστα του. Έχοντας δει την εν λόγω πρακτική στα social media λοιπόν, ήρθε όπως όλα δείχνουν η ώρα να περάσει και στο instant messaging.

Όσο για το τι μπορούμε να περιμένουμε στο μέλλον; Το μεγάλο στοίχημα παραμένουν τα emails. Γιατί, τι θέλει ο σύγχρονος άνθρωπος για να χαμογελάσει; Να μη χρειάζεται να διαβάσει και τα 386 emails που αφικνούνται στο inbox του σε καθημερινή βάση…