Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΜΟΔΑ

Τα κοσμήματα της Ιωάννας Σουφλιά μοιάζουν με μικρά γλυπτά φτιαγμένα από αντιθέσεις που συνυπάρχουν αρμονικά

Η λιτότητα συναντάει τον μαξιμαλισμό, η πολυτέλεια την διακριτικότητα, οι καμπύλες την γραμμικότητα, το κλασικό κόσμημα εμπλουτίζεται με μοντέρνα στοιχεία. Η Ιωάννα Σουφλιά δεν αντιμετώπισε ποτέ το κόσμημα ως ένα συμπληρωματικό αξεσουάρ.
Φωτογραφίες: Αλέξανδρος Παπανικολόπουλος

Ο χαρακτήρας του brand Ioanna Souflia προσδιορίζεται από την αρμονική συνύπαρξη αντιθέσεων. Η λιτότητα συναντάει τον μαξιμαλισμό, η πολυτέλεια την διακριτικότητα, οι καμπύλες την γραμμικότητα, το κλασικό κόσμημα εμπλουτίζεται με μοντέρνα στοιχεία, όλα μέσα από τη ματιά της ελληνικής κουλτούρας. 

Η πρώτη συλλογή που σχεδίασε η Ιωάννα Σουφλιά έκανε το ντεμπούτο της στην έκθεσή Couture στο Λας Βέγκας το καλοκαίρι του 2016. Η πορεία που την οδήγησε σε αυτή τη συλλογή και στην απόφασή της να μπω στον χώρο του κοσμήματος ξεκίνησε από τις σπουδές της στη Νομική Αθηνών, συνεχίστηκε στο πανεπιστήμιο Central Saint Martins -όπου σπούδασε σχέδιο κοσμήματος- για να καταλήξει στο Παρίσι και στην Αθήνα όπου και ξεκίνησε το δικό της brand. Αποτέλεσμα  των διαφορετικών εμπειριών αυτής της πορείας είναι η αισθητική της δουλειάς της.

Κάθε συλλογή των κοσμημάτων της διηγείται μια ιστορία η αφήγηση της οποίας επιτυγχάνεται με τον σχεδιασμό και την επιλογή των υλικών. «Επιθυμώντας να αφηγηθώ ιστορίες δυνατές, το σχέδιο με οδηγεί σε ιδιαίτερες φόρμες με γλυπτικούς όγκους, κοσμήματα με μια δική τους προσωπικότητα», εξηγεί η ίδια. Στην επιλογή των υλικών αναζητά και πάλι την ιδιαιτερότητα, με λίθους και πετρώματα εκτός των συνηθισμένων που θα συνυπάρξουν αρμονικά με τη διαχρονικότητα των διαμαντιών, όπως το ελληνικό και ιταλικό μάρμαρο ή το σπάνιο Chrome Chalcedony σε βαθύ πράσινο, μια πολύτιμη λίθος που πρωτοεμφανίστηκε στα κοσμήματα της Ρωμαϊκής περιόδου.

Πώς εμπνέεται για τα σχέδιά της; Η πιο «τετριμμένη» -όπως την χαρακτηρίζει- απάντηση στη δημοφιλή αυτή ερώτηση είναι και η πιο αληθινή. «Η έμπνευση μπορεί να αντληθεί από παντού. Από ένα γλυπτό, μια χρωματική παλέτα, την γραμμή ενός ρούχου, την οπτική ενός φωτογράφου και η λίστα συνεχίζεται. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ο τρόπος που ο κάθε δημιουργός ερμηνεύει την εκάστοτε πηγή έμπνευσης».

Οι ρυθμοί που ακολουθεί ο κόσμος της μόδας αυτή τη στιγμή θεωρεί πως σε κάποιο βαθμό κλέβουν από την αξία της δουλειάς των σχεδιαστών, «καθιστώντας το εκάστοτε ρούχο παρωχημένο ύστερα μόλις από λίγους μήνες. Δυστυχώς, οι ρυθμοί αυτοί προσπαθούν να επιβληθούν και στον κόσμο του κοσμήματος, παρόλο που πιστεύω ότι το fine jewelry δεν είναι και δεν πρέπει να είναι κομμάτι της μόδας».

Θα ήθελε λοιπόν όσον αφορά τον χώρο της μόδας να δω μια αλλαγή στην ταχύτητα. «Όταν δίνεται σε έναν σχεδιαστή και συνεπώς σε μια συλλογή το περιθώριο να ωριμάσει, το αποτέλεσμα πιστεύω πως μπορεί να προσφέρει πολλά περισσότερα στον καταναλωτή. Από την πλευρά μου θεωρώντας πως το κόσμημα δεν πρέπει να είναι έρμαιο των εκάστοτε τάσεων στοχεύω στην δημιουργία κομματιών που θα μιλήσουν στον μελλοντικό κάτοχό τους σε πιο ουσιαστικό βαθμό», όπως περιγράφει το όραμά της η σχεδιάστρια.

Κάποια από τα κοσμήματα της θα τα έβλεπε σαν πρωταγωνιστές σε ένα σύνολο, ένα ζευγάρι statement σκουλαρίκια από τη συλλογή Adoucissement ή από την πιο πρόσφατη Atelier φορεμένα με δυο cocktail rings σε απόλυτα μονόχρωμο ντύσιμο. «Η εικόνα μου για το κόσμημα ποτέ δεν ήταν ότι αποτελεί ένα συμπληρωματικό αξεσουάρ».  

Όταν πρόκειται για δαχτυλίδια, είναι της άποψης όσο πιο πολλά τόσο πιο ενδιαφέρον το αποτέλεσμα και τα κομμάτια της τελευταίας της συλλογής Atelier είναι σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε ο κάτοχός τους να δημιουργεί διαφορετικές ιστορίες ανάλογα με το πως επιλέγει να τα συνδυάσει μεταξύ τους. 

Περισσότερες πληροφορίες για το brand θα βρείτε εδώ
POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.