brovet-bicycle-ποδήλατο-γύρος

Στο τέλος Μαΐου οργανώθηκε από το 48×17 μια τριήμερη ποδηλατική εκδρομή μέσα από τους μικρούς αγροτικούς δρόμους της Κορινθίας, Νεμέας, Κυνουρίας, Αρκαδίας και Μεσσηνίας. Προορισμός ο πύργος του Άιφελ! Όχι όμως αυτός στο Παρίσι, αλλά στα μαγευτικά Φιλιατρά.* (εκεί υπάρχει ένα ομοίωμα μικρών διαστάσεων του πρωτότυπου που για ανεξιχνίαστους λόγους φιλοτεχνήθηκε τον περασμένο αιώνα με δαπάνη του ομογενούς καταγόμενου από τα Φιλιατρά γιατρού Χαράλαμπου Φουρναράκη)

Ο στόχος της διοργάνωσης ήταν να διασχίσουμε μερικά από τα ομορφότερα σημεία της Πελοποννήσου, σε μια τριήμερη ποδηλατική περιπέτεια, την οποία θα ξεκινούσαμε σαν συν-ποδηλάτες και θα ολοκληρώναμε σαν φίλοι.

Το brovet περιλάμβανε κάθε μέρα 100 περίπου χλμ, και αφορούσε αποκλειστικά ποδήλατα δρόμου. Υπήρχε ένα φανταστικό όχημα υποστήριξης με τρέιλερ δανεικό από τον μελισσοκόμο θείο ενός από τους συμμετέχοντες και έτσι όλες οι τσάντες, τα προσωπικά αντικείμενα και τα εργαλεία ήταν εκεί, δίνοντας την δυνατότητα στους συμμετέχοντες να ποδηλατίσουν χωρίς βάρος.

brovet-bicycle-ποδήλατο-γύρος

H συνάντηση ήταν την Παρασκευή στις 7 το πρωί, ώρα άγρια για τον οποιοδήποτε αλλά αν θέλαμε να φτάσουμε στο Άστρος Κυνουρίας μέχρι το απόγευμα έπρεπε να γίνει έτσι. 110 χιλιόμετρα περίπου την πρώτη ημέρα και αρκετά flat διαδρομή χωρίς μεγάλα υψομετρικά. Από το 48×17 όπου έγιναν οι εγγραφές μας πήρε πούλμαν μέχρι τον παλιό σταθμό του τρένου στον Ισθμό Κορίνθου, στον οποίο τώρα κατοικεί μια οικογένεια τσιγγάνων οι οποίοι μας κοιτούσαν σαν διστημάνθρωπους πρωϊνιάτικα να κάνουμε διατάσεις πριν την εκκίνηση.

Ο καιρός ήταν δύσκολος με αρκετό αέρα στην αρχή μέχρι να χωθούμε στον κάμπο της Αργολίδας και το Κεφαλάρι όπου κάναμε την πρώτη στάση. Εκεί μας περίμενε ένας από τους υποστηρικτές της διοργάνωσης «Το Γάλα του Μωριά» που πρόσφερε κρέμες και ρυζόγαλα σε όλους τους ποδηλάτες. Ο τερματισμός της πρώτης ημέρας ήταν στο κάμπινγκ Άστρος μπροστά στην παραλία όπου τα απαραίτητα camp vibes άρχισαν να οργανώνονται μετά από αρκετές ώρες πάνω στην σέλα. Με συντροφιά την πανσέληνο και μια μπύρα στο χέρι γύρω από την φωτιά του μπάρμπεκιου όλοι συζητούσαν για την δεύτερη ημέρα, στην οποία θα ανεβαίναμε 3.000 μέτρα σε 2 βουνά από την Κυνουρία μέχρι την ιστορική Καρύταινα.

Εγερτήριο στις 6 το πρωί και μετά από μια βουτιά στην ομολογουμένως κρύα πρωινή θάλασσα, μαζευτήκαμε όλοι για πρωινό, αυγά, ταχίνι, ψωμί, μέλι και χυμό πορτοκάλι από τα ντόπια χωράφια του κάμπου. Καβαλώντας και ανεβαίνοντας τον Πάρνωνα μέχρι την κορυφή, το χωριό Αγ. Πέτρος όπου θα μας περίμενε η κυρία Μαρία στο κατάστημά της με τα παραδοσιακά προϊόντα «Μαλεβός» με μια φρέσκια σούπα χυλοπίτα. Η ανάβαση δεν ήταν ιδιαίτερα εύκολη αλλά σίγουρα όχι ακατόρθωτη ακόμα και από τους πιο απροπόνητους της παρέας. Στο υπόλοιπο της ημέρας και όσο χωνόμασταν μέσα στους μικρούς δρόμους της Αρκαδίας τα τοπία γίνονταν oλοένα και πιο όμορφα αλλά και πιο άγρια, ένα ελληνικό φαρ-ουέστ. Πέρασαμε από τα Βούρβουρα, από αρχαία υδραγωγεία, αιολικά πάρκα, πυκνά δάση, την ιστορική Τεγέα, και μετά διασχίσαμε την Εθνική για τον παλιό δρόμο που οδηγεί μέσω Μεγαλόπολης στην γραφική Καρύταινα. Όποιος ολοκλήρωνε την δεύτερη ημέρα ήξερε ότι θα κατάφερνε και όλο το Brovet. Στον τερματισμό στην Καρύταινα με θέα το κάστρο, τεντωμένοι από τις πολλαπλές αναβάσεις υπήρχε μια ατμόσφαιρα συναγωνιστική και ένα αίσθημα ικανοποίησης από όλους μας.

Η τρίτη ημέρα περιελάμβανε 110 χλμ και ξεκίνησε με πρώτο προορισμό την ορεινή Ανδρίτσαινα. Εκεί έγιναν τα πρώτα ξεκολλήματα με ένα πρώτο γκρουπ να πουσάρει τον ρυθμό και να ανεβάζει τη μέση ωριαία ταχύτητα δημιουργώντας ένα μικρό αγώνα στην κορυφή. Άλλοι σταμάτησαν στο ναό του Επικούριου Απόλλωνα και αφού διασχίσαμε και τα τελευταία χωριά της Αρκαδίας άρχισε επιτέλους η… κατηφόρα! Από το Καλό Νερό περάσαμε την Κυπαρισσία και μετά ο τερματισμός στα Φιλιατρά. Εκεί μας περίμενε για να μας καλωσορίσει ο Πολιτιστικός Σύλλογος με δίπλες και καρπούζια, ακόμα και ο δήμαρχος πέρασε να πει δυο λόγια στους ποδηλάτες.

Το Brovet υπήρξε ομολογουμένως καταπληκτική εμπειρία για όλους τους συμμετέχοντες. 33 αναβάτες, οδηγοί και support crew δημιούργησαν ένα πολύ καλό μείγμα κόσμου. Περάσαμε σούπερ και καταλήξαμε ότι ένα ακόμα brovet σύντομα επιβάλλεται. Αυτό που κυρίως έκανε το brovet τόσο καλή φάση είναι ότι αποτέλεσε πρόκληση για καθέναν από μας, τόσο σωματικά όσο και “εγκεφαλικά”. Έτσι είναι άλλωστε και η ποδηλασία που αγαπάμε.

*Ο Άγις Κολύβας είναι ιδιοκτήτης του καταστήματος fixed gear 48×17 (Βεΐκου 2, Κουκάκι (210 9225488).