we

«Ορυχείο Ίψεν» της ομάδας influx

Το «Ορυχείο Ίψεν», η πρόταση της Κορίνας Βασιλειάδου και του Χάρη Πεχλιβανίδη (influx), που  συνδυάζει στοιχεία από τον «Εχθρό του λαού» του Ίψεν με τα αληθινά γεγονότα της σύγκρουσης στα ορυχεία χρυσού στις Σκουριές Χαλκιδικής βραβεύτηκε με το Ibsen Scholarships. Η νέα τους δουλειά “ΕΜΕΙΣ : για μια δραματουργία της κρίσης ” (υποτροφία ‘Ιψεν από την Νορβηγία), η οποία με αφορμή την “Αγριόπαπια” και τον “Μπόργκμαν” του Ίψεν θεματοποιεί την κρίση όχι μόνο σε εθνικό επίπεδο αλλά ως κοινωνικό φαινόμενο, θα σηκώσει την αυλαία στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου τον Οκτώβριο.

Ο Γιάννης Οικονομίδης ντεμπουτάρει και στο θέατρο με το «Στέλλα Κοιμήσου», έργο εμπνευσμένο από τη «Στέλλα Βιολάντη» του Γρηγορίου Ξενόπουλου, που  μάλιστα συνυπογράφει με τον Βαγγέλη Μουρίκη. Η πρεμιέρα στο Εθνικό Θέατρο τον Οκτώβριο.

Οι «Ακυβέρνητες Πολιτείες» του Στρατή Τσίρκα αναβιώνουν στη σκηνή στην πρώτη σσύμπραξη του Εθνικού με το Θέατρο Τέχνης. Μια ενιαία ομάδα ηθοποιών, θα συμμετάσχει στο τριών φάσεων εγχείρημα: «Η Λέσχη» θα ανεβεί σε σκηνοθεσία Έφης Θεοδώρου, την «Αριάγνη» σκηνοθετεί ο Γιάννης Λεοντάρης. Ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί ο σκηνοθέτης της «Νυχτερίδας».

Δύο άγνωστα έργα του Ιάκωβου Καμπανέλλη, «Ο Κρυφός Ήλιος» (1952) και «Σιλωάμ» (1951), με νωπές μνήμες από τον εγκλεισμό του στο στρατόπεδο συγκέντρωσης Mauthausen, θα ανέβουν για πρώτη φορά στη σκηνή, σε σκηνοθεσία Γιώργου Γιανναράκου και σκηνικά-κοστούμια Λαλούλας Χρυσικοπούλου. Στο θίασο, μεταξύ άλλων, και ο Ερρίκος Λίτσης. Από τον Οκτώβριο 2016, Δευτέρα και Τρίτη, στο Θέατρο Τζένη Καρέζη.

Η Ιζαμπέλ Ιπέρ είναι η Φαίδρα, στις «Φαίδρες» των Ουασντί Μουαουάντ, Σάρα Κέην και Τζ. Μ. Κουτσί, που σκηνοθετεί το τρομερό παιδί του πολωνικού θεάτρου, ο Κριστόφ Βαρλικόφσκι, ανατρέχοντας σε  σεκάνς από τη «Ψυχώ» του Χίτσκοκ και  το «Θεώρημα» του Παζολίνι. Η παράσταση βασίζεται  στο «Φαίδρας έρως» της Σάρα Κέην, στο μυθιστόρημα «Ελίζαμπεθ Κοστέλο» του  Νοτιοαφρικανού Νομπελίστα Τζ. Μ. Κουτσί  και σε κείμενα του Καναδο-Λιβανέζου Ουασντί Μουαουάντ. Τον Δεκέμβρη στη Στέγη.

Tο τρίτο κεφάλαιο του τριπτύχου που άρχισε με το “Alarme” και συνεχίστηκε με το “Amor“, το “Ανκόρ” σκηνοθετεί ο διεθνής έλληνας σκηνοθέτης Θόδωρος Τερζόπουλος στο “‘Αττις”. Η πρεμιέρα το Νοέμβριο, με τους Σοφία Χιλλ και Αντώνη Μυριαγκό.

Βασισμένη στο μυθιστόρημα «Η αυτοκράτειρα. Το χρονικό της Νέας Γης» του Δούκα Καπάνταη (Νεφέλη, 2012), ένα λογοτεχνικό σαλόνι προνογραφημάτων, είναι η νέα performance «Tα χρόνια της αθωότητας» της Nova Melancholia και του Βασίλη Νούλα. Στο θίασο ο Κώστας Κουτσολέλος και η Βίκυ Κυριακουλάκου. Στη Στέγη.

Το «1984» του Τζόρτζ Όργουελ θα ξαναδιαβάσει και θα σκηνοθετήσει η Κατερίνα Ευαγγελάτου, με τους Νίκο Κουρή, Αργύρη Πανταζάρα, Λένα Δροσάκη. Η πρεμιέρα στο θέατρο Βασιλάκου το  Νοέμβριο.

Η πρώτη συνεργασία του Γιώργου Κουμεντάκη και του Θέμελη Γλυνάτση, στο μεταίχμιο της θεατρικής παράστασης και του μουσικού έργου, βασίζεται στο 57ο σονέτο του Σαίξπηρ. Το «57//a passion play» θα κάνει πρεμιέρα τον Οκτώβριο στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, με τέσσερις λυρικούς τραγουδιστές και τρεις ηθοποιούς.

Το Τελευταίο ψέμα του  Μιχάλη Κακογιάννη, με την Νικόλ Δημητρακοπούλου, κι ένα Χορό με υπερήλικες από ΚΑΠΗ, θα ανεβάσει ο Ένκε Φεζολάρι, ανατρέχοντας στον ιταλικό νεορεαλισμό. Στο Ίδρυμα Μ.Κακογιάννης. 
 

Τη «Λαμπεντούζα» του Βρετανού Άντερς Λουστγκάρτεν, ένα έργο για τα νεκρά κουφάρια που ξεβράζει η Μεσόγειος στο ιταλικό νησί, σκηνοθετεί ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, με  τους Αργύρη Ξάφη και Χαρά-Μάτα Γιαννάτου. Τον Οκτώβριο στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.