ΣΙΝΕΜΑ

Οι 5 λόγοι να πάτε σινεμά τον Ιανουάριο

Για να μην πελαγώσετε μπροστά στο ταμείο του multiplex, ο Ιωσήφ Πρωϊμάκης προεπιλέγει τους πιο καυτούς τίτλους του κινηματογραφικού μήνα.
Nocturnal Animals

Nocturnal Animals

Επειδή λίγος στρατηγικός προγραμματισμός δεν έβλαψε ποτέ κανέναν, ξεδιαλέξαμε τις πάνω από 20 νέες ταινίες που θα βγουν στις αίθουσες τον Ιανουάριο, κι επιλέξαμε τις πέντε που αξίζουν τον κόπο να τραβηχτείτε μέχρι το σινεμά.

Silence, του Martin Scorsese (από 5 Ιανουαρίου)

Δυο Ιησουΐτες ιερωμένοι που επισκέπτονται την Ιαπωνία του 17ου αιώνα, γίνονται το όχημα μέσα απ’ το οποίο ο Martin Scorsese εξερευνά τους διωγμούς των Χριστιανών της Ιαπωνίας από μια κυβέρνηση αποφασισμένη να εξαφανίσει με μανία κάθε είδος Δυτικής επιρροής απ’ την κουλτούρα της χώρας. Το πολυαναμενόμενο θρησκευτικό έπος μπορεί να μην ανταποκριθεί στο οσκαρικό hype που έχει χτιστεί όλους αυτούς τους μήνες γύρω απ’ την κινηματογραφική μεταφορά της επικής νουβέλας του Shusaku Edu, όμως ο Scorsese πάλευε για χρόνια να στήσει αυτό που φέρεται να θεωρεί ως magnum opus του. Οπότε, το λιγότερο που μπορείτε να κάνετε είναι να αφιερώσετε 2 ωρίτσες απ’ τη ζωή σας στα εμβληματικά φρύδια που καθόρισαν το πρόσωπο του σύγχρονου αμερικανικού και παγκόσμιου σινεμά –διάβολε, μέχρι κι ο Πάπας Φραγκίσκος το έκανε… Ο Andrew Garfield πρωταγωνιστεί, ο Adam Driver σιγοντάρει, κι ο Liam Neeson κρύβεται στη σκιά του βούδα, ενώ η διάρκεια φτάνει τα 161 λεπτά, οπότε κάντε το σταυρό σας και πάρτε μαζί ξηρά τροφή.


Νυκτόβια Πλάσματα / Nocturnal Animals, του Tom Ford (από 5 Ιανουαρίου)

Ψυχρή κι αλλοτριωμένη απ’ τη δόξα και το χρήμα γκαλερίστρια, νιώθει το έδαφος να καταρρέει κάτω απ’ τα πόδια της, όταν λαμβάνει στο ταχυδρομείο της την αδημοσίευτη νουβέλα του πρώην που είχε παρατήσει. Σχεδιαστής μόδας παύλα οσκαρικός σκηνοθέτης, ο Tom Ford είναι μια απ’ τις πιο ενδιαφέρουσες, δυναμικές και πολυσχιδείς δημιουργικές φωνές της Αμερικής right now, κι ετούτο το follow up του στο υποδειγματικό Ένας Άνδρας Μόνος / A Single Man, είναι κάτι παραπάνω από μια επιβεβαίωση της δεινότητάς του στο παιχνίδι της αισθητικής: μιξάροντας Alfred Hitchcock και David Lynch με μια βεντάλια εξαιρετικών ερμηνειών από ηθοποιούς όπως ο Michael Shannon, ο Jake Gylenhaal κι η Amy Adams, ο άνθρωπος που απέσπασε τον περασμένο Σεπτέμβριο τον Αργυρό Λέοντα στη Βενετία, απειλεί όχι μονάχα να κρεμάσει τα σαγόνια μας, αλλά να τα ξεκολλήσει κι απ’ το κρανίο μας τελείως.


Ο Νόμος της Νύχτας / Live by Night, του Ben Affleck (από 12 Ιανουαρίου)

Η ποτοαπαγόρευση είναι και πάλι εδώ, αυτή τη φορά δια χειρός Ben Affleck: εκτός απ’ το να ενσαρκώνει το κεντρικό ήρωα της ιστορίας του γιου ενός αξιωματικού της αστυνομίας, που φτάνει στην κορυφή του οργανωμένου εγκλήματος της Βοστόνης, ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης του Argo επιστρέφει και στην σκηνοθετική καρέκλα, για μια ταινία που προσπάθησε να εξασφαλίσει στα μουλωχτά βραβειακή πορεία, αλλά ακόμη κι αν δεν τα κατάφερε, φαίνεται προδιαγεγραμμένη να γκρεμίσει τα ταμεία. Η άσχημη πλευρά του αμερικανικού ονείρου σπάνια έχει φανεί πιο όμορφη απ’ όσο στο σαγονοκρεμαστικό trailer ετούτης της ταινίας, στο cast της οποίας φιγουράρει ο Scott Eastwood (γιος του Clint) στην πρώτη του μεγάλων αξιώσεων εμφάνιση, ενώ το φουλ αντρουά κλίμα μαλακώνουν οι τρεις γυναίκες δηλητήριο Zoe Saldana, Elle Fanning και Siena Miller –λες κι η Αμερική των γκάνγκστερ, της διαφθοράς και των συμμοριτοπολέμων δεν ήταν αρκετά επικίνδυνη από μόνης της.


Πάση Θυσία / Hell or High Water, του David Mackenzie (από 19 Ιανουαρίου)

Ένας χωρισμένος πατέρας κι ο φρεσκο-αποφυλακισμένος αδερφός του ζώνονται καραμπίνες και περίστροφα, και παίρνουν φαλάγγι τις επαρχιακές τράπεζες του Δυτικού Τέξας, σε μια μοντέρνα εκδοχή του western, όπου οι νέοι πιονέροι αποδεικνύονται να είναι όχι οι λευκοί άποικοι (των οποίων τα σκαλπ μαζεύουν τα ενέχυρα κι οι υποθήκες), αλλά οι μεγάλοι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί, που έχουν καταφέρει να γίνουν μεγαλοφεουδάρχες αναίμακτα. Γνωστός για πιο μικρά, εσωτερικά δράματα στη γενέτειρά του τη Σκωτία, ο σκηνοθέτης του Young Adam / Ο Νεαρός Αδάμ (2003) και του Hallam Foe / Ημερολόγιο ενός Ρομαντικού Ηδονοβλεψία (2007) ταξιδεύει μέχρι το Φαρ Ουέστ, για να επαναφέρει στο western την αλληγορική, κοινωνιολογική του συνείδηση, υπογράφοντας ένα μεστό δράμα γεμάτο ένταση και σασπένς, υποβοηθούμενο από την σπηντάτη εμφάνιση του Ben Foster και μια υποδειγματική ερμηνεία καριέρας από τον ανυπέρβλητο Jeff Bridges.


Split, του M. Night Shyamalan (από 26 Ιανουαρίου)

Τρία κοριτσόπουλα κλειδωμένα σ’ ένα δωμάτιο, προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα με τον ψυχοπαθή απαγωγέα τους και τις 23 διαφορετικές προσωπικότητές του, κάποιες εξ αυτών μπορεί και να τους φανούν χρήσιμες, μπας και δραπετεύσουν προτού απελευθερωθεί η 24η, και πιο ολέθριά του πτυχή. Πλασαρισμένο ως η μεγάλη επιστροφή του M. Night Shyamalan, το Split θα είναι άλλο ένα μεγάλο στοίχημα επαναφοράς, για το wunderkind που άφησε άφωνο το παγκόσμιο κινηματογραφικό στερέωμα με την 6η Αίσθηση / The Sixth Sense (1999), υπέγραψε το αριστούργημά του με τον Άφθαρτο / Unbreakable, στιγματίστηκε ως απατεώνας με τα Οιωνός / Signs και Το Χωριό / The Village, κι έκτοτε πάει από αποτυχία σε πανωλεθρία. Πάντως, ακόμη κι αν δεν καταφέρει να επανέλθει στην αιχμή του σινεμά του φανταστικού με το Split, η παρουσία του πολυσχιδούς James MacAvoy στον πρωταγωνιστικό ρόλο του σχιζοφρενούς, αναμένεται αν μη τι άλλο να καταστήσει ετούτο το ψυχολογικό θρίλερ μια απ’ τις απολαυστικότερες ένοχες απολαύσεις της χρονιάς.

POP TODAY
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2020 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.