Amazon 3033152-poster-1280-kindle-unlimited

Το Amazon είναι γνωστό ως το μεγαλύτερο βιβλιοπωλείο παγκοσμίως. Βέβαια με το πέρασμα των χρόνων, το μαγαζί του Jeff Bezos προσέθεσε κι άλλα, πολλά προϊόντα στα ράφια του κι έτσι, πλέον, τα βιβλία είναι απλά μια κατηγορία ανάμεσα στις πολλές που διαθέτει και εμπορεύεται. Ο πάντα πρόθυμος να δοκιμάζει νέες υπηρεσίες και λύσεις όμως, Bezos, δεν αρκείται στα όσα έχει καταφέρει ως τώρα ο κολοσσός του παρά παρουσιάζεται διατεθειμένος να κάνει το έξτρα βήμα. Ποιο είναι αυτό;

Η βιβλιοθήκη την οποία ξεκινά το Amazon θα μπορούσε να αποτελέσει μια καλή υποψήφια. Πρόκειται για την υπηρεσία ονόματι Kindle Unlimited η οποία λειτουργεί με τη λογική της συνδρομής και του μπουφέ. Δηλαδή: πληρώνοντας $9,99 σε μηνιαία βάση (ήτοι περίπου $120 τον χρόνο), ο χρήστης αποκτά πρόσβαση σε περισσότερα από 600.000 e-books και 2.000 audiobooks. Πρακτικά η Amazon με τον τρόπο αυτό θέλει να υποκαταστήσει τη διαδικασία της δανειστικής βιβλιοθήκης προσφέροντας στους βιβλιοφάγους την ευκαιρία να «δανειστούν» το βιβλίο που θέλουν με μερικά αγγίγματα στην ταμπλέτα τους.

Παρόμοιες υπηρεσίες (Oyster Books ή Scribd επί παραδείγματι) έχουν λανσάρει στο παρελθόν και άλλες εταιρείες όμως καμία από αυτές δεν είχε την ποικιλία βιβλίων που διαθέτει η Amazon. Η τελευταία ουσιαστικά με την κίνησή της αυτή κάνει μία -μικρή- στροφή προς το αντικείμενο που την καθιέρωσε στις συνειδήσεις του αμερικανικού λαού και επιπλέον, βρίσκει έναν ακόμα τρόπο να προωθήσει το brand name του Kindle.

Παρά τη διαρκή άνοδό τους, τα e-books δεν έχουν καταφέρει μέχρι στιγμής να εκθρονίσουν τα «παραδοσιακά» βιβλία από την κορυφή της κατηγορίας: το βιβλίο είναι εκ φύσεως κάτι «παλιομοδίτικο», παραδοσιακό, κλασσικό, κάτι που παρά τις προσπάθειες της Amazon με τα Kindle και τη διείσδυση των tablets στην αγορά, παραμένει σταθερό, αναλλοίωτο θαρρεί κανείς από την πρόοδο της Τεχνολογίας και την αλλαγή στις ανάγκες των καταναλωτών. Η αλήθεια είναι πως το Kindle Unlimited μοιάζει πολύ πιο σέξι, πιο ελκυστικό και πιο βολικό από μία βιβλιοθήκη. Όπως και με τα υπόλοιπα προϊόντα της Amazon όμως, έτσι κι εδώ το κοινό θα έχει την τελευταία λέξη.