trainose

Οι 14 ώρες που περνάς για να πας από τη Θεσσαλονίκη στο Βελιγράδι δεν είναι απλή υπόθεση. Στην αρχή φεύγεις με το χαρακτηριστικό πιάσιμο/κενό στο στομάχι που σε πιάνει πριν από κάθε ταξίδι. Στις πρώτες ώρες της διαδρομής αναλώνεσαι σε συζητήσεις περί σέρβικης κουλτούρας, τα συνηθισμένα δηλαδή Κουστουρίτσα-Μπρέγκοβιτς-Μποντιρόγκα- Ομπράντοβιτς και μάλλον σε παίρνει ο ύπνος χαζεύντας την «στέπα»του Αλιάκμονα. Στα σύνορα με τα Σκόπια ξυπνάς για τον εθιμοτυπικά ψαρωτικό έλεγχο των «Μακεδόνων» στα διαβατήρια και μετά χάνεσαι στις εκτάσεις της πρώην Γιουγκοσλαβίας σκεπτόμενος το Έγκλημα Στο Οριάν Εξπρές (λάθος όμως, ο φόνος έγινε σε κροατικό έδαφος) μέχρι να φτάσεις στον σιδηροδρομικό σταθμό του Βελιγραδίου και μυρίσεις τον Δούναβη.

Ε, λοιπόν, πια αυτό το κλασικό βαλκανικό ταξίδι είναι και πάλι εφικτό.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξαναβάζει στα δρομολόγιά της διεθνείς προορισμούς. Από τις 10 Μαΐου προσθέτει στο πρόγραμμά της Σόφια, Σκόπια και Βελιγράδι με αφετηρία τον σταθμό της Θεσσαλονίκης σε αρκετά οικονομικές τιμές. Στοχεύοντας στην τόνωση του τουρισμού τόσο της Βόρειας Ελλάδας τους καλοκαιρινούς μήνες όσο και των βαλκανικών προορισμών τους χειμερινούς. Λίγες ώρες και λίγα ευρώ θα χωρίζουν την συμπρωτεύουσα από την Σόφια με ένα πρωινό δρομολόγιο (06.55) ενώ το εισιτήριο θα κοστίζει 17.8€ και 34.6€ αν πρόκειται για μετ’ επιστροφής. Στη βουλγαρική πρωτεύουσα θα πατάς πόδι στις 14.00, ενώ το αντίστοιχο ρετούρ έχει ώρα αναχώρησης 15.20 και φτάνει Θεσσαλονίκη στις 22.20.

Από την άλλη, το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη- Σκόπια- Βελιγράδι θα ξεκινά νωρίς το απόγευμα (16.00) για να φτάνει στη σερβική πρωτεύουσα τα ξημερώματα της επόμενης μέρας (05.30). Το Βελιγράδι μετ’ επιστροφής θα κοστίζει 51.2€ και αν η επιστροφή κρίνεται περιττή, τότε τα ευρώ είναι 32. Τα γειτονικά Σκόπια, στη μέση του δρομολογίου (ώρα άφιξης 19.55), κοστίζουν λιγότερο από 20€ (19.6€ συγκεκριμένα) για πήγαιν’ έλα.

Τα Βαλκάνια γίνονται με αυτόν τον τρόπο άμεσα προσβάσιμα και πολύ οικονομικότερα, με το αγαπημένο train trip να ανταγωνίζεται πλέον το road trip. Περιμένουμε η  ΤΡΑΙΝΟΣΕ να υλοποιήσει τα σχέδιά της για επέκταση των δρομολογίων σε Ρουμανία, Τσεχία, Σλοβακία και Ρωσία, προκειμένου να κινηθούεμ στις ράγες όλου του πρώην «σιδηρούν παραπετάσματος».