ΠΟΛΗ

Τι είναι, τέλος πάντων, αυτή η Uber; Και πώς θα επηρεάσει τις αστικές μετακινήσεις μας;

Μιλήσαμε με τον Alexandre Drοulers, υπεύθυνο επέκτασης της πολυσυζητημένης υπηρεσίας μεταφορών που μόλις έκανε το λανσάρισμά της στην Αθήνα.
Πορτρέτο: Θοδωρής Μάρκου
uberTaxi_Athens

Ακούμε το όνομα συνέχεια τον τελευταίο καιρό. Uber. Νέα υπηρεσία μεταφορών. Ψάξαμε στο ίντερνετ να δούμε τι γίνεται στο εξωτερικό και μας δημιουργήθηκαν απορίες. Δηλαδή ο καθένας από μας εκτός από δυνητικός πελάτης μπορεί αντίστοιχα να είναι κι αυτοκινητιστής; Πώς θα γίνεται η επιλογή; Πώς θα πληρώνουμε; Και φυσικά όπου δημιουργούνται πολλές απορίες, ανθίζουν και οι παρεξηγήσεις. Ειδικά αν είναι εμπλεκόμενοι ευερέθιστοι κλάδοι, όπως εκείνος των ταξιτζήδων που αντέδρασε στα social media όχι ακριβώς με παροιμιώδη νηφαλιότητα. 

Να τα ξεδιαλύνουμε λοιπόν όλα, μιας και η Uber έκανε χθες Τρίτη 2/12 το ξεκίνημά της στην ελληνική αγορά, πιο συγκεκριμένα στην αθηναϊκή αγορά. Λανσάροντας αποκλειστικά την εφαρμογή της Uber Taxi, η οποία συνδέει τους επιβάτες με τα αδειοδοτημένα ταξί, βάζοντας έτσι τέλος στις φημολογίες που είχαν αναπτυχθεί το τελευταίο διάστημα και τις ακραίες αντιδράσεις των επαγγελματιών αυτοκινητιστών. Κοινώς, μισθώνεις μόνο επαγγελματίες –  στην Ελλάδα δε θα έχει rideshare και λοιπές παραλλαγές που προσφέρονται στο εξωτερικό. Η εφαρμογή της Uber είναι διαθέσιμη για όλα τα smartphones. Ο πελάτης αναζητεί διαθέσιμο οδηγό, ο οποίος αν βρίσκεται στο πλησιέστερο σημείο παραλαβής ειδοποιείται αυτομάτως και έχει στη διάθεσή του 15 δευτερόλεπτα για να αποδεχθεί το αίτημα. «Σκοπός μας είναι να καταφέρει ο επιβάτης να βρει ταξί σε λιγότερο από δύο λεπτά», δήλωσε στη Popaganda ο γάλλος Alexandre Droulers υπεύθυνος για την επέκταση της Uber στις αγορές της δυτικής Ευρώπης.

Alex-Droulers

Ο Alexandre Droulers είναι νέος, δεν πάει πολύς καιρός που έχει περάσει τα 30, άνετος και αναδύει τον στερεοτυπικό αέρα του στελέχους ενός start up που πια έχει μεγαλώσει αλλά θέλει να επικοινωνεί αυτήν την μη κορπορατική κουλτούρα. Από την άλλη, είναι σφιχτός. Δε θα ξεφύγει από το textbook των απαντήσεων που ορίζει η λιτή κατευθυντήρια γραμμή της εταιρείας, την οποία και ακολουθεί πιστά. Ας πούμε, δε μας αποκάλυψε τον αριθμό των ταξί που έχουν ήδη εγγραφεί στην Ελλάδα, ενώ είναι αρκετά διπλωματικός στο ζήτημα του σχολαισμού και της διαχείρισης των κρίσεων που προέκυψαν στις τοπικές αγορές. Του μεταφέραμε τια απορίες που συζητάμε στις παρέες τον τελευταίο καιρό κι εκείνος μας  μίλησε για τα σχέδια της εταιρείας στην Ελλάδα.

Γιατί επιλέξατε να επεκταθείτε στην αγορά της Ελλάδας; Ήταν μία μεγάλη ευκαιρία για εμάς. Έχουμε να κάνουμε με μία πόλη τεσσάρων εκατομμυρίων κατοίκων στην οποία υπάρχουν πολλά ταξί, τα οποία όμως δεν χρησιμοποιούνται με τον κατάλληλο τρόπο. Θα προσφέρουμε τη δυνατότητα, από τη μία στους οδηγούς ταξί να έχουν περισσότερες κούρσες και από την άλλη στους επιβάτες να έχουν περισσότερες επιλογές. Π.χ. στην περίπτωση που κάνεις μία έξοδο το Σάββατο, έχεις ανάγκη ασφαλούς κι αξιόπιστης επιστροφής. Μπορούμε να την προσφέρουμε άνετα σε μία αγορά τεσσάρων εκατομμυρίων κατοίκων.

Έχετε θέσει κάποια κριτήρια για τους οδηγούς ταξί με τους οποίους θα συνεργαστείτε; Θέλουμε αρχικά να εξασφαλίσουμε ότι πρόκειται για επαγγελματίες αδειοδοτημένους οδηγούς ταξί. Στη συνέχεια κάνουμε έναν έλεγχο στο αυτοκίνητο που πρέπει να βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση και να είναι πρόσφατο μοντέλο. Ελέγχουμε, φυσικά, όλα τα έγγραφα, την άδεια, την ασφάλεια, τα έγγραφα ταξινόμησης και όλα τα υπόλοιπα σχετικά. Κι επιπλέον, βασιζόμαστε στην αξιολόγηση μιας και μετά από κάθε διαδρομή ο οδηγός θα βαθμολογείται ώστε να είμαστε βέβαιοι ότι μόνο οι καλύτεροι οδηγοί ταξί θα παραμείνουν στην πλατφόρμα μας.

Στην Ελλάδα, όπως και σε άλλες χώρες, έχει λανσαριστεί μία εφαρμογή που παρέχει ανάλογες υπηρεσίες, το πολύ επιτυχημένο Taxibeat. Γιατί θα πρέπει να προτιμήσουμε την Uber; Πού διαφοροποιείστε ή τι καινούριο προσφέρετε;  Γνωρίζω το Taxibeat. Υπάρχει λοιπόν ανταγωνισμός που κάνει πάρα πολύ καλή δουλειά και μπορεί να φέρει πολύ καλά αποτελέσματα για όλους. Η Uber αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε περισσότερες από 250 πόλεις σε 50 χώρες και η εμπειρία που έχουμε αποκτήσει μας βοηθάει να προσφέρουμε καλύτερες υπηρεσίες. Δίνουμε μεγάλη σημασία στην ασφάλεια, την αξιοπιστία, και τη διαφάνεια. Για να σας δώσω ένα παράδειγμα, αν μπείτε σε ένα ταξί της Uber έχετε τη δυνατότητα με ένα μήνυμα σε κάποιον φίλο σας να λάβετε την εμπειρία της απόλυτης ασφάλειας, μιας και ο παραλήπτης πατώντας απλά ένα link μπορεί να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή που βρίσκεστε. Οι οδηγοί επίσης αξιολογούνται και το γεγονός ότι η πληρωμή γίνεται ηλεκτρονικά και όχι με μετρητά είναι κάτι το βολικό, όπως και το γεγονός ότι μπορείς να βρεις οδηγό μέσα σε δύο λεπτά. Αυτές τις υπηρεσίες θα φέρουμε στην Ελλάδα, για τις οποίες έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους πολλοί οδηγοί ταξί που ψάχνουν μία επιπλέον πηγή εσόδων.

Η Uber έχει εμπλακεί σε δικαστικές διαμάχες, κυρίως σε ευρωπαϊκές πόλεις, όπως το Παρίσι και το Βερολίνο. Πώς τις αντιμετωπίζετε και αν είστε  για ένα τέτοιο ενδεχόμενο στην Ελλάδα; Υπάρχουν όντως κάποιες δικαστικές εκκρεμότητες σε μερικές πόλεις. Στις δύο που αναφέρατε δεν έχει εκδοθεί κάποια οριστική απόφαση, άρα πρόκειται για υπόθεσεις που βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη. Όταν όμως βρισκόμαστε αντιμέτωποι με τέτοιου είδους καταστάσεις προσπαθούμε να έρθουμε σε επικοινωνία με τις αρχές, να εξηγήσουμε την ιστορία μας και να παρουσιάσουμε αυτό που προσφέρουμε, τις βάσεις και τις αρχές στις οποίες στηριζόμαστε. Για την Uber αυτές είναι: το εύρος των επιλογών, η αξιοπιστία και η διαφάνεια. Κι αυτά τα στοιχεία είναι σημαντικά όχι μόνο για τους οδηγούς, αλλά και για τις αρχές, γιατί οι αστικές μεταφορές είναι ένας κλάδος που λειτουργεί με βάση τη διακίνηση κυρίως ρευστού χρήματος, ενώ εμείς προσφέρουμε μία υπηρεσία στην οποία κάθε συναλλαγή γίνεται ηλεκτρονικά. Αυτό στην Uber το αντιλαμβανόμαστε ως ένα θετικό στοιχείο. Όσον αφορά στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, στην Αθήνα λανσάρουμε το Uber Taxi οπότε οι μόνοι που θα έχουν πρόσβαση σε αυτό είναι οι επαγγελματίες αδειοδοτημένοι οδηγοί ταξί κάτι που σημαίνει ότι βρισκόμαστε σε πλήρη συμμόρφωση με την ελληνική νομοθεσία.

Φαντάζομαι θα μάθατε ότι υπήρξε έντονη αντίδραση από την πλευρά των οδηγών ταξί στο άκουσμα του λανσαρίσματός σας.. Ναι, έχω ενημερωθεί. Μάλλον προέκυψαν από κάποια παρεξήγηση γύρω από τις υπηρεσίες που παρέχουμε. Επαναλαμβάνω ότι σήμερα στην Αθήνα λανσάρουμε αποκλειστικά το Uber Taxi πράγμα που σημαίνει ότι αποκλειστικά και μόνο οδηγοί ταξί θα μπορούν να συνδεθούν στην πλατφόρμα της Uber. Μέχρι στιγμής έχουμε λάβει τεράστιο ενδιαφέρον από τους οδηγούς ταξί, γιατί τους προσφέρουμε μία ακόμα πηγή εσόδων.

Σχεδιάζετε να αναπτύξετε στην Ελλάδα και τις άλλες δύο κατηγορίες υπηρεσιών (που αφορούν ιδιωτικά οχήματα ακόμα και με μη επαγγελαμτίες οδηγούς); Όχι, δεν είναι στα σχέδιά μας κάτι τέτοιο.

Ποια πόλη είναι η πιο επικερδής για εσάς; Μα ενδιαφέρουν κυρίως οι ευκαιρίες και τα δικαιώματα που μπορεί να μας προσφέρει το νομοθετικό πλασίο σε κάθε χώρα. Έτσι πόλεις όπως η Νέα Υόρκη ή το Σαν Φρασίσκο είναι για εμάς καλές περιπτώσεις, αλλά ενδιαφερόμαστε πολύ και για την Ευρώπη, φυσικά πόλεις όπως το Λονδίνο ή το Παρίσι είναι πολύ ελκυστικές. Αυτό όμως που έχει σημασία είναι ότι σε κάθε πόλη υπάρχει ανταπόκριση γιατί παντού ο κόσμος θέλει να μετακινηθεί και παντού εκτιμάται η εύκολη και ασφαλής μετακίνηση.

Υπήρξαν κάποια δημοσιεύματα που παρουσίαζαν την Uber να λειτουργεί σαν τον Μεγάλο Αδερφό των μεταφορών (κάμερες, προσωπικά δεδομένα κτλ.); Αυτό που προσπαθούμε να επιτύχουμε σε κάθε πόλη που επεκτεινόμαστε είναι η βελτιστοποίηση του συστήματος μεταφορών. Δεν είμαστε σαν τον Μεγάλο Αδερφό για τον απλό λόγο ότι σε κάθε πόλη έχουν πρόσβαση στο σύστημα λίγα άτομα. Στην Αθήνα για παράδειγμα η ομάδα της Uber αποτελείται μόλις από τρία άτομα που εργάζονται σκληρά για να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Όταν μιλάμε για τον Μεγάλο Αδερφό προφανώς και αναφερόμαστε σε διακίνηση δεδομένων και για να γίνω όσο πιο σαφής γίνεται, στην Uber ακολουθούμε μία πολύ αυστηρή πολιτική διεθνώς  σε αυτό το κομμάτι. Παρέχουμε πρόσβαση στα δεδομένα μόνο στην περίπτωση που υπάρχει ένα πολύ ειδικό επαγγελματικό ενδιαφέρον. Στην περίπτωση που κάποιος παραβιάσει το πρωτόκολλο, θα δεχτεί και τις ανάλογες αυστηρές κυρώσεις.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας; Η Αθήνα ήταν ένα μεγάλο σχέδιο και αυτό που θέλουμε είναι να βάλουμε στο σύστημά μας όσο περισσότερους οδηγούς ταξί γίνεται. Δεν υπάρχει κάποιο άλλο σχέδιο, όπως δεν υπάρχει σχεδιασμός για άλλες πόλεις μέχρι στιγμής. Φυσικά, προσπαθούμε να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας όπου τις χρειάζεται ο κόσμος. Έτσι, αν αντιληφθούμε ότι η Uber είναι απαραίτητη στη Θεσσαλονίκη ή άλλες ελληνικές πόλεις, θα χαρούμε να διερευνήσουμε το ενδεχόμενο επέκτασης. Αλλά πραγματικά, κάτι τέτοιο δεν είναι στις προτεραιότητές μας αυτή τη στιγμή. Αυτό που θέλουμε είναι να εξασφαλίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους οδηγούς γίνεται στην Αθήνα.

 

Uber_Logo

Μπορείτε να κατεβάσετε την εφαρμογή Uber στα παρακάτω links:

Apple Store 

Blackberry Store 

Android/Google Store

NEWS
26.05.2020
POP TODAY
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2020 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.