Ο θίασος κατά τη διάρκεια των προβών.

Μετρ στη μεταφορά της πορνογραφίας στη σκηνή ο Βασίλης Νούλας δημιουργεί ξανά μια παράσταση αυστηρώς ακατάλληλη βασισμένος σε βιβλίο του Καπαντάη.

Η λογοτεχνία εφορμάει στη σκηνή το μήνα Μάρτη. Κορυφαία έργα της ελληνικής πεζογραφίας γίνονται θεατρικό υλικό, ακόμα και στην πρώτη σύμπραξη του Εθνικού Θεάτρου με το Θέατρο Τέχνης. Τσίρκας, Φακίνου και Καπαντάης δίνουν τον τόνο.

«Ακυβέρνητες Πολιτείες» του Στρατή Τσίρκα. Το 1ο μέρος της εμβληματικής τριλογίας με τίτλο «Η Λέσχη» ανεβάζουν το Εθνικό Θέατρο και το Θέατρο Τέχνης στην πρώτη συμπαραγωγή τους, στο πλαίσιο ενός διετούς εγχειρήματος, που μεταφέρει για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή την «πολιτισμική κιβωτό» της μεταπολεμικής νεοελληνικής πεζογραφίας. Στη Λέσχη, στον πρώτο τόμο της τριλογίας, η δράση τοποθετείται στα Ιεροσόλυμα το καλοκαίρι του 1942, με κέντρο μια πανσιόν της πόλης όπου συνυπάρχουν οι άνθρωποι όλων των φυλών και των θρησκειών, ανάμεσά τους και ο αριστερός διανοούμενος Μάνος Σιμωνίδης, που βρίσκεται σε ρήξη με την παράνομη αντιφασιστική οργάνωση στην οποία ανήκει, και η Έμμη Μπόμπρετσμπεργκ, η σύζυγος ενός υπουργού της πρώην Αυστριακής κυβέρνησης. Στο βιβλίο, που έγινε αιτία για να διαγραφεί ο Τσίρκας από το ΚΚ, παρακολουθούμε την πορεία του ελληνικού αντιφασιστικού κινήματος στη Μέση Ανατολή κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και θραύσματα της ιστορίας της αριστεράς στην Ελλάδα.

Επί σκηνής δέκα ηθοποιοί συγκροτούν ένα είδος αφηγηματικής κοινότητας, μοιράζονται τους ρόλους του πολυπρόσωπου μυθιστορήματος, και αφηγούνται και αποσπάσματα από την αλληλογραφία του Τσίρκα και από Τα Ημερολόγια της Τριλογίας. «Η Λέσχη», θα παρουσιάζεται από τις 17 Μαρτίου έως και 28 Μαϊου στο Yπόγειο του Θεάτρου Τέχνης, σε δραματουργία – σκηνοθεσία Εφης Θεοδώρου.Με τους Θανάση Βλαβιανό, Θανάση Δήμου, Ανθή Ευστρατιάδου, Γιώργο Κριθάρα, Κατερίνα Λυπηρίδου, Μανώλη Μαυροματάκη, Γιώτα Μηλίτση, Ηλέκτρα Νικολούζου, Δημήτρη Πασσά και Μάνο Στεφανάκη.

Tην «Αυτοκράτειρα» του Δούκα Καπάνταη, ένα sci-fi πορνογραφικό μυθιστόρημα και «λογοτεχνικό σαλόνι» που κινείται μεταξύ γλυκιάς ανίας και λαγνείας, μεταφέρεται στο θέατρο σε μία αυστηρώς ακατάλληλη παράσταση από τον Βασίλη Νούλα και την Nova Melancholia, Τίτλος παράστασης: «Τα χρόνια της αθωότητας». «Έτσι επέτασε η πουριτανική νομενκλατούρα της εποχής. Η τέχνη όφειλε να είναι τέχνη πολιτική, και όλοι, μα όλοι έσπευδαν να διατυμπανίσουν ότι η δική τους τέχνη ήταν τέτοια, ειδικά δε σε περιόδους κρίσεων και αναταραχών, όπου το να ιδιωτεύεις ή (ακόμα χειρότερο) να ασχολείσαι με τις ηδονές θα μπορούσε να σου κοστίσει ακόμα και την ζωή σου την ίδια.» γράφει ο Δούκας Καπάνταης στην «Αυτοκράτειρα».

Στην παράσταση «ένας παράξενος νόμος της “Νέας Γης”. Ένα ακραίο τηλεοπτικό σόου σε απευθείας μετάδοση, μια οργιώδης τελετή σεξουαλικής ποινής ενός γιου προς την ακόλαστη μητέρα του. Και καθώς οι μεγάλοι έχουν συγκεντρωθεί στο σαλόνι για να παρακολουθήσουν την εκπομπή του αιμομικτικού ειδυλλίου, τα παιδιά, που κρυφοκοιτάζουν σιωπηλά από την κλειδαρότρυπα, μυούνται ακούσια σε μια γιορτή πρωτόγνωρης ηδονής…». Παραστάσεις:11-26 Mάρτη, Μικρή Σκηνή, Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Σκηνοθεσία: Βασίλης Νούλας .Σκηνικά: Κώστας Τζημούλης. Ερμηνεύουν: Κώστας Κουτσολέλος, Βίκυ Κυριακουλάκου, Αλέξια Σαραντοπούλου, Δέσποινα Χατζηπαυλίδου.

unnamed-3

Ο συνθέτης Χαράλαμπος Γωγιός για πρώτη φορά σε ρόλο ηθοποιού, δίπλα στη Σύρμω Κεκκέ, στη νέα δουλειά της Μαρίας Μαγκανάρη πάνω σε βιβλίο της Φακίνου.

«Η αρχή του κακού» της Μαρίας Φακίνου, σε διασκευή και σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη, ανεβαίνει στο Ιδρυμα Κακογιάννης.Όπως σημειώνει η ίδια η Φακίνου: «Μια γυναίκα καταφθάνει στην παραθαλάσσια κωμόπολη Χ. τον Φεβρουάριο του 2000. Μόνες της αποσκευές μια μικρή βαλίτσα και μια γυάλα με δυο χρυσόψαρα. Ισχυρίζεται ότι περιμένει τον Χορδιστή, έναν άγνωστο ο οποίος της έχει ζητήσει να συναντηθούν εκεί «προς ικανοποίηση του αιτήματός της». Κατά την παραμονή της μια σειρά ανεξήγητα γεγονότα θα συμβούν: ακραίες καιρικές συνθήκες, η γέννα ενός παράξενου ζώου, μια ασυνήθιστη κλοπή και, τέλος, ένας φόνος με άγνωστους θύτες. Η σύγκρουση μεταξύ των κατοίκων μοιάζει αναπόφευκτη.» Σε μια σειρά από παράδοξα κάδρα εμπνευσμένα από τον κόσμο του Bela Tarr, αλλά και από την ελληνική επαρχία όπως απεικονίστηκε στο έργο του Θόδωρου Αγγελόπουλου, θα κατοικήσει ανάμεσα στους ντόπιους η μυστηριώδης γυναίκα, λέει η Μαρία Μαγκανάρη.

Παραστάσεις: 6 -28 Μαρτίου, Δευτέρα & Τρίτη, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.Παίζουν:Σύρμω Κέκε, Χαράλαμπος Γωγιός. Συμμετέχουν εθελοντικά οι ερασιτέχνες ηθοποιοί:Νατάσα Αγγελοπούλου, Ντίνα Αναστασοπούλου, Κώστας Ανδριόπουλος, Αλέξανδρος Ζαρανίκας, Ανδρέας Κολόσακας, Τζένη Λιαρομάτη, Γωγώ Μούλου, Νίκος Παπαχρήστος, Χάρης Σταυράκης, Κατερίνα Σοφικίτου, Σοφία Τσάνη. Και οι μικροί: Άγγελος Ράπτης, Γιάννης Γλαβάς.


Το πολυβραβευμένο «Every Brilliant Thing» (Όλα τα υπέροχα πράγματα) του Duncan Macmillan (1984, Πνεύμονες) και του Johnny Donahoe, ένα έργο για την κατάθλιψη ή για το τι είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε γι’ αυτούς που αγαπάμε, ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη, σε μετάφραση Αντώνη Γαλέου και ελεύθερη προσαρμογή από την Ιόλη Ανδρεάδη και τον Άρη Ασπρούλη (Οικογένεια Τσέντσι, Young Lear).

unnamed

Eίσαι επτά ετών και η μαμά σου κάνει απόπειρα αυτοκτονίας. Eίναι στο νοσοκομείο. Ο μπαμπάς λέει «Έκανε κάτι εντελώς ανόητο».Δεν μπορεί με τίποτα να είναι ευτυχισμένη.Ξεκινάς μια λίστα με οτιδήποτε μπορεί να είναι υπέροχο στον κόσμο, για το οποίο αξίζει κανείς να ζει.Την αφήνεις στο μαξιλάρι της.Ξέρεις ότι τη διάβασε γιατί σου διόρθωσε τα ορθογραφικά λάθη.

 Το Every Brilliant Thing ανέβηκε για πρώτη φορά το 2013 στην Αγγλία και έκτοτε ταξιδεύει ασταμάτητα σε όλο τον κόσμο., έχοντας αποσπάσει το βραβείο Critics’ Pick των New York Times και διθυραμβικές κριτικές από τους Guardian, Time Out, Independent, Evening Standard, Telegraph και Sunday Times.

Παραστάσεις 10/3-9/4 στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.Ερμηνεύει η Μελίνα Θεοχαρίδου.

unnamed-9

“Η παράλειψη της οικογένειας Κόλεμαν» του Κλαούντιο Τολκατσίρ σε επανάληψη.

«Η παράλειψη της οικογένειας Κόλεμαν», το βραβευμένο έργο του Κλαούντιο Τολκατσίρ, η σύγχρονη μαύρη κωμωδία για την κρίση που ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο και παίχτηκε σε διεθνή θεατρικά φεστιβάλ, επιστρέφει, σε σκηνοθεσία Μαριτίνας Πάσσαρη, στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας-Β’ σκηνή.

Γεννημένο μέσα από μακροχρόνια διαδικασία αυτοσχεδιασμών, το έργο περιγράφει με χιούμορ, κυνισμό, αλλά και ιδιαίτερη ευαισθησία τις σχέσεις ανάμεσα στα μέλη μιας φτωχής οικογένειας του Μπουένος Άιρες, όπου η βία λειτουργεί ως μοναδικό μέσο επικοινωνίας.

Από τις 10 Μαρτίου στο Θέατρο της οδού Κεφαλληνίας-Β’Σκηνή. Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ. Σκηνοθεσία: Μαριτίνα Πάσσαρη. Ερμηνεύουν: Αλεξάνδρα Παντελάκη, Εύρη Σωφρονιάδου, Μιχάλης Πανάδης, Μαρσέλα Λένα, Αντιγόνη Δούμου, Μάρκος Παπαδοκωνσταντάκης, Πάνος Τζίνος και Στέργιος Κοντακιώτης.