003-reworks-festival-athens-september_2013-popaganda

Πώς ξεκίνησε το Reworks; 

Θέλαμε να ανοίξουμε την πόλη στο διαφορετικό, να κάνουμε τη Θεσσαλονίκη σημείο συνάντησης φίλων της μουσικής από όλη την Ελλάδα. Μας βοήθησε το πλαίσιο που ήδη προϋπήρχε. Ήταν η εποχή με τα πολλά πάρτι, το 2004, και την μεγάλη παρέλαση ονομάτων από το εξωτερικό στην Ελλάδα. Ο παρανομαστής όμως ήταν ο ίδιος. Το όνομα θα έπρεπε να είναι μεγάλο, εμπορικό και να παίζει συγκεκριμένο dance είδος. Δεν μας άρεσε αυτό, δεν το αντέχαμε. Θέλαμε να έχουμε τη δυνατότητα να παρουσιάσουμε καλλιτέχνες που να μην βρίσκονται απαραίτητα στο Τop 100 του DJ Mag. Θέλαμε να παρουσιάσουμε την σύγχρονη εποχή σε όλο της το εύρος χωρίς περιορισμούς.

Τι εντυπώσεις σάς έχουν αφήσει τα μέχρι τώρα Reworks; Ποιο ήταν το καλύτερο; Ποιο το χειρότερο; 

Κάθε χρονιά είχε τις πολύ δυνατές της στιγμές. Το καταλαβαίνεις κι από τον κόσμο. Ο καθένας έχει μια διαφορετική χρονιά στο μυαλό του ως αγαπημένη, για τους δικούς του λόγους. Όλο αυτό σημαίνει κάτι. Ωστόσο το πιο δύσκολο ήταν το Reworks του 2007. Ο λόγος προφανής. Ήταν η χρονιά που το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι της πόλης. Με απλά λόγια ήταν η συνάντηση με το κράτος και την γραφειοκρατία. Ωστόσο ήταν η χρονιά που μπήκαμε στα 10 καλύτερα φεστιβάλ του κόσμου για το μήνα Σεπτέμβριο στον βρετανογερμανικό μουσικό οδηγό RA.

Πόσο χρόνο μέσα στη χρονιά δουλεύετε για το φεστιβάλ; 

Ξεκινάμε το Νοέμβρη της περασμένης χρονιάς, το οποίο σημαίνει οτι ξεκουραζόμαστε στην ουσία μόνο ένα μήνα. Είναι μια διοργάνωση που τη δουλεύουμε περίπου δέκα μήνες το χρόνο.

001-reworks-festival-athens-september_2013-popaganda

Κανένα Sonar!

Ποιο όνομα θα θέλατε να φέρετε και δεν σας έχει κάτσει μέχρι τώρα; 

Οι Boards of Canada και ο David Mancuso είναι δύο από τα απωθημένα μας. Είναι δύσκολο να κλειστούν και τα δυο αυτά acts μιας και οι  ΒοC έχουν δώσει νομίζω πέντε ζωντανές εμφανίσεις σε τόσα χρόνια καριέρας και ο δε Mancuso έχει πατήσει τα 69.

Πόσο εύκολο είναι να κάνεις φεστιβάλ στην Ελλάδα του 2013; 

Καθόλου εύκολο θα έλεγα. Αυτό που έχω καταλάβει μετά από εννιά διοργανώσεις του φεστιβάλ και 7-8 ομιλίες σε συνέδρια και συζητήσεις με άλλους διοργανωτές (από το Glastonbury μέχρι το Sonar) είναι ότι η Ελλάδα είναι μακράν η πιο αφιλόξενη χώρα για τη διοργάνωση  ενός αστικού φεστιβάλ.

Για ποιο όνομα που έχετε κλείσει όλα αυτά τα χρόνια είστε περισσότερο περήφανοι; 

Σίγουρα οι Autechre αποτελούν το μεγάλο μας “παράσημο” αφού πρόκειται για ένα γκρουπ που κάνει ελάχιστες εμφανίσεις. Ένας άλλος είναι ο DJ Hell, την περίοδο μάλιστα που ήταν στα πολύ πάνω του τόσο αυτός όσο και η Gigolo Records (βλέπε Miss Kittin, Tiga, Fischerspooner κ.ά.). Ο Gaz Cobain των Future Sound of London είναι άλλο ένα τεράστιο όνομα, ο Mixmaster Morris ενώ φέτος χαιρόμαστε ιδιαίτερα για το ¨κλείσιμο¨ των Richard Dorfmeister και Tosca. Eίμαστε ενθουσιασμένοι για το φετινό Reworks. Αυτό που μου αρέσει όμως πραγματικά είναι πως έχουμε φιλοξενήσει στα stage μας πάνω από 900 καλλιτέχνες.

Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια σαν εταιρία; 

Το 2014 το Reworks γίνεται 10 χρονών, εμείς σαν ΝΟΝ (εταιρία παραγωγής) γινόμαστε 15. Ήδη με τα Pre-reworks ταξιδεύουμε σε όλη την Ευρώπη τα τελευταία εφτά χρόνια και φέτος είναι η χρονιά που θέλουμε να διοργανώσουμε κάποια δυνατά events τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Τι σημαίνει ιδανικό φεστιβάλ για έναν διοργανωτή; 

Σα Reworks θέλουμε το φεστιβάλ μας ν’ αποτελεί μια γιορτή και εστία χαράς, κεφιού, συνάντησης και γιατί όχι και σκέψης για το κοινό που το επισκέπτεται. Θέλουμε η πόλη και η χώρα να το αγκαλιάσει. Να αποτελεί πηγή ανάπτυξης του πολιτισμού. Να ενθαρρύνει την καλλιτεχνική δημιουργία και τους νέους δημιουργούς, όχι τους χιλιοπαιγμένους. Και τέλος να υπάρχει εμπιστοσύνη από το κοινό για αυτό που είναι το φεστιβάλ και όχι για αυτό που θα ήθελε να είναι.

*Το Reworks θα πραγματοποιηθεί από τις 20 μέχρι και τις 22 Σεπτεμβρίου. Για πρώτη φορά το φεστιβάλ εντάσσει στην πρώτη ημέρα εκτός από τα workshops και το Free Stage στην καρδιά της πόλης και μια παρουσίαση  δισκογραφικής εταιρείας το βράδυ της Παρασκευής.