Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaTIMELINE

Σε ένα εντυπωσιακό σκηνικό θα κάνει πρεμιέρα στις 15 Φεβρουαρίου το Moby Dick – The Musical

Η παράσταση του Δημήτρη Παπαδημητρίου σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα ανεβαίνει και πάλι σε λίγες μέρες στο Christmas Theater και βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου για να μάθουμε όλες τις λεπτομέρειες.
Φωτογραφίες: Ανδρέας Σιμόπουλος

Ήταν μια ανεμοδαρμένη μέρα η χτεσινή, με το χιονόβροχο να μαστιγώνει όλους εμάς που φτάναμε στο Christmas Theater στο Γαλάτσι. Έμοιαζε απόλυτα ταιριαστή με την εικόνα του φαλαινοθηρικού Πίκουοντ μέσα στη μανιασμένη θάλασσα και τη βροχή. Στη συνέντευξη τύπου με αφορμή τις παραστάσεις του έργου Moby Dick – The Musical  που ξεκινούν σε λίγες μέρες, μάς υποδέχτηκε ο δημιουργός του μιούζικαλ, Δημήτρης Παπαδημητρίου και ο σκηνοθέτης Γιάννης Κακλέας, ο οποίος παρουσίασε όλους τους συντελεστές και τους ερμηνευτές, μέσα από το εξαιρετικά φωτισμένο σκηνικό του φαλαινοθηρικού Πίκουοντ. Και ήταν όλοι ενθουσιασμένοι και έτοιμοι «να σαλπάρουν» δύο χρόνια μετά το πρώτο ανέβασμα – που διεκόπη λόγω των υγειονομικών συνθηκών.

Βασισμένο στο πέμπτο πιο πολυδιαβασμένο και πολυδιασκευασμένο βιβλίο στην ιστορία της ανθρωπότητας, από την πρώτη του έκδοση το 1851 έως και σήμερα, το αριστούργημα της παγκόσμιας λογοτεχνίας μεταμορφώθηκε σ’ ένα μοναδικό μουσικό υπερθέαμα. Η ιστορία ενός καπετάνιου που θέλει να πάρει εκδίκηση σκοτώνοντας μια τεράστια λευκή φάλαινα η οποία, σε προηγούμενο ταξίδι του, είχε επιτεθεί στο πλήρωμα, τον ίδιο αλλά και το πλοίο του, μοιάζει να είναι η ίδια ιστορία που η ανθρωπότητα όπως την γνωρίζουμε σήμερα, έχει τόσο πολλή ανάγκη. 

Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου περιγράφοντας τη συνθήκη που γράφτηκε το έργο, επισήμανε ότι πρόκειται για μια παραγωγή που υπηρετεί το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα χωρίς καμιά έκπτωση και απόλυτη ελευθερία στις επιλογές. «Όσο πιο τρελή ιδέα, τόσο ευκολότερα μπορείς να βρεις συνοδοιπόρους», είπε χαρακτηριστικά, αναφερόμενος τόσο στην άμεση ανταπόκριση του σκηνοθέτη για τη συνεργασία όσο και στην υποστήριξη από το Onassis Culture. Στη συνέχεια συντελεστές και ηθοποιοί, χαρακτήρισαν εξαιρετική εμπειρία τη συμμετοχή τους στην παράσταση, αλλά και σπάνια ευκαιρία να είναι μέρος ενός τόσο σπουδαίου υπερθεάματος. Η λογοτεχνία, η μουσική, το θέατρο, ο χορός, τα θαυμάσια σκηνικά και η πιο σύγχρονη τεχνολογία των «Ολογραμμάτων» κάνουν εφικτή τη σκηνική του αναπαράσταση. 

Για το διάστημα που μεσολάβησε μέχρι να αρχίσουν ξανά οι παραστάσεις ο συνθέτης και δημιουργός του Δημήτρης Παπαδημητρίου δήλωσε:
«Τα ταξίδια του Πίκουοντ, του καραβιού στον Μόμπι Ντικ, κρατούσαν έως τρία χρόνια…
Για μας αυτή η δίχρονη αναμονή φάνηκε σαν απλά να το περιμένουμε να γυρίσει από ταξίδι όπου ξανοίχτηκε χωρίς εμάς, μόνο με τα φαντάσματά και τους θρύλους του. Και τώρα, βγήκε η φήμη πώς γυρίζει για να ξεφορτώσει και να ξαναφύγει, αυτή τη φορά ναι, για να βρει τον Μόμπι!…
Όλοι στην προβλήτα το περιμένουμε, αυτοί που θα δώσουμε σάρκα και οστά στα φαντάσματα του, ήχο στα λόγια τα αιώνια και μουσική υπόκρουση στο τραγούδι του Μόμπι Ντικ. Κόσμος πολύς μαζεύτηκε στο λιμάνι του Κρίστμας Θήατερ-καθόλου τυχαίο το όνομα! Χριστούγεννα φεύγει το Πίκουοντ να συναντήσει τον Θεό, μην το ξεχνάτε.
Μπαρκάρουμε δυό χρόνια νεώτεροι από ότι ήμασταν πριν δύο χρόνια. Και οι καινούριοι ναυτικοί μας, κι αυτοί! Γιατί κι αυτοί ήπιαν από το κρασί του “Μογγόλου”, του Καπετάνιου Αχαάβ και άρχισε ο χρόνος να κυλάει αντίστροφα, προς την Αρχή.
Ωπ! Κάποια ονόματα θεατών στην προπώληση μου είναι γνωστά:  Melville – Hawthorne, Αθανάσιος Χριστοδούλου – Alain Guèrne, Rimbaud, Verlaine, Baudelaire, Poe, Kafka Ανδρέας Εμπειρίκος, Νίκος Καββαδίας, Ανδρέας Καρκαβίτσας, Aiwazowski – Jerico – Βολανάκης…
Αν με πείραξε αυτή η αναβολή; Εμένα; Kαθόλου! Απλά σκεφθείτε ότι σε αυτά τα δύο χρόνια ο Μόμπι ανεξέλεγκτος, έπνιξε άλλα δέκα καράβια, έφαγε άλλους τόσους καπετάνιους….»
Κάποιος πρέπει να το σταματήσει, το κτήνος»!

Ο σκηνοθέτης Γιάννης Κακλέας είπε για τον τρόπο που αντιμετώπισε το έργο:
«Η πρώτη και βαθιά πεποίθηση που έχω για το ταξίδι αυτό έχει να κάνει με την οπτική του δημιουργού και θαρρώ πως ο Αχαάβ βρίσκεται έξω από οποιαδήποτε ηθική κρίση – καλού ή κακού, πιστού ή άπιστου, σκληρού ή ευαίσθητου – , πέρα και πάνω από όλες αυτές τις αντιθέσεις. 
Εν προκειμένω, ο Μέλβιλ μοιάζει να σωματοποιεί έναν τραγικό ήρωα, ένα εξιλαστήριο θύμα, όπως είναι ο Οιδίπους ή ο Άμλετ. Σκεπτόμενος λοιπόν τον Αχαάβ ως δραματουργικό πρόσωπο στην ιστορία του θεάτρου, αποπειρώμαι κι εγώ το ανάλογο ταξίδι, προσπαθώντας ταυτόχρονα να αναδείξω αυτά τα αναπάντητα, μεταφυσικής ή ηθικής τάξης ερωτήματα. Ένα στοίχημα, άκρως ερεθιστικό για έναν σκηνοθέτη, ειδικά όταν έρχεται αντιμέτωπος με έναν συγγραφέα όπως ο Μέλβιλ και με αυτή την κιβωτό του κόσμου, το πολυπολιτισμικό πλήρωμα, τα σπουδαία και τα μεγάλα. 
Εκεί βλέπεις το αποτέλεσμα μιας διαδικασίας μύησης και ενός ταξιδιού προς ό,τι αναζητά και επιθυμεί – ψυχαναλυτικά μιλώντας – ο καθένας: Προς έναν ωραίο θάνατο; Προς μια περιπέτεια δίχως όριο; Πάντως η ασφάλεια που έχουν το πλήρωμα και ο Αχαάβ είναι αυτή που έχουμε όλοι στη θάλασσα: δηλαδή καμία»!

Το μιούζικαλ (διασκευή-λιμπρέτο και μουσική σύνθεση) του Δημήτρη Παπαδημητρίου σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα είναι ένα «φαλαινώδες» σε μέγεθος εγχείρημα, το οποίο πραγματοποιήθηκε από το Onassis Culture. Ένα λιμπρέτο 29.198 λέξεων και 900.00 μουσικών συμβόλων στην παρτιτούρα του, 23 ερμηνευτών επί σκηνής και 12 μουσικών ζωντανά, 430 ωρών πρόβας και 250 ωρών μουσικής διδασκαλίας. Ακόμα 135 κοστούμια, αμέτρητες αλλαγές σκηνών, 70 τετραγωνικά οθόνη ολογραφικής προβολής, 96 τετραγωνικά LED οθόνη και εντυπωσιακές ολογραμματικές προβολές και 3D videos έρχονται να συναρπάσουν και να χαρίσουν μια αξέχαστη εμπειρία στο κοινό, εναρμονισμένη με το παγκόσμιο αριστούργημα του Χέρμαν Μέλβιλ.

Πρόκειται για μία πολυεπίπεδη ιστορία, μια περιπέτεια που κόβει την ανάσα, με μια βαθιά φιλοσοφική διάσταση. Η σκηνοθεσία του Γιάννη Κακλέα ζωντανεύει το τεράστιο μουσικό και θεατρικό έργο του Δημήτρη Παπαδημητρίου στη μεγαλύτερη θεατρική σκηνή της πόλης, με τη ζωντανή ορχήστρα υπό τη έμπειρη διεύθυνση του Αλέξιου Πρίφτη, τα σκηνικά του Μανόλη Παντελιδάκη, τα κοστούμια της Ηλένιας Δουλαδίρη, τις χορογραφίες της Αγγελικής Τρομπούκη, τους φωτισμούς της Στέλλας Κάλτσου που συνοδεύονται από τα εντυπωσιακά και καινοφανή στο ελληνικό θέατρο ολογράμματα και 3D animation του Candyshop VFX (Ευάγγελου Κουλουκύθα) σε συνεργασία με τον Hashem Alshaer, Visual Effects Director της CandyshopVFX “The Division” και Art Direction video υλικών του Στάθη Αθανασίου που ξεπερνούν τα μέχρι τώρα γνωστά θεατρικά τεχνολογικά δεδομένα.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

MOBY DICK, Τhe Musical
του Δημήτρη Παπαδημητρίου

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Μουσική – Λιμπρέτο: Δημήτρης Παπαδημητρίου
Σκηνοθεσία: Γιάννης Κακλέας  
Μαέστρος παράστασης: Αλέξιος Πρίφτης
Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης
Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη
Χορογραφίες: Αγγελική Τρομπούκη
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Visual effects, ολογράμματα: Ευάγγελος Κουλουκύθας – CandyshopVFX
σε συνεργασία με τον Hashem Alshaer και τον Στάθη Αθανασίου
Music Co-ordinatorΤάσος Ρωσόπουλος 
Υπεύθυνος Ήχου: PA Front of House  Γιάννης Λαμπρόπουλος 
Βοηθοί σκηνοθέτη: Feli MoschosΡέα Σαμαροπούλου

Οργάνωση παραγωγής: Βασίλης Δραμουντάνης

Back Tracks:
Διεύθυνση Ορχήστρας: Πάνος Βλάχος
Τon meister: Τάσος Ρωσόπουλος
Ηχογράφηση: Γιάννης Λαμπρόπουλος, Νίκος Παππάς

Διεύθυνση παραγωγής: Κωνσταντίνος Σαγιάς
Συντονισμός παραγωγής: Κωνσταντίνα Τζιλίρα
Εκτέλεση Παραγωγής: Gg Productions

ΔΙΑΝΟΜΗ
(αλφαβητικά ανά κατηγορία)

ΜΠΑΜΠΗΣ ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΣ –  Καπετάνιος ΑΧΑΑΒ
ΑΙΜΙΛΙΑΝΟΣ ΣΤΑΜΑΤΑΚΗΣ – ΙΣΜΑΗΛ (Β’ Διανομή ΑΝΤΩΝΗΣ ΒΛΑΧΟΣ)

ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΟΥΤΣΙΚΑΚΗΣ – Α’ Υποπλοίαρχος ΣΤΑΡΜΠΑΚ
(Β’ Διανομή ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΑΡΑΖΙΩΤΗΣ*
ΙΒΑΝ ΣΒΙΤΑЇΛΟ
 – Β’ Υποπλοίαρχος ΣΤΑΜΠ, Ναύτης του «ΟΡΚΑ»

Στον ρόλο του Γάλλου Σιτιστή o λυρικός κοντρατενόρος ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΠΑΝΑΤΗΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΟΛΛΑΣ – Πέτρος Κιβούρης,  Κάπτεν Πίλεγκ, Ναύτης από το Λόγκ Άιλαντ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΕΩΡΓΑΛΑΣ – Κάπτεν Μπίλνταντ, Ξυλουργός Σμάτ, Ναύτης από το Μαν
JEROM KALUTA – Γέρος Μάγειρας του Καραβιού ΦΛΗΣ, Πιστός στην Εκκλησία των Φαλαινοθήρων
ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΡΑΓΚΙΑΟΥΡΗΣ – Πατήρ ΜΕΗΠΛΣ, Πάρσος Φεϋνταλλάχ
ΘΟΔΩΡΗΣ ΜΠΟΥΖΙΚΑΚΟΣ – Καμακιστής Κουίκουεγκ

ΠΑΝΟΣ ΖΩΗΣ – Γ’ Υποπλοίαρχος ΦΛΑΣΚ, Πιστός στην Εκκλησία των Φαλαινοθήρων
ΛΙΝΟΣ ΜΑΝΕΣΗΣ–  ΠΙΠ το καμαρωτάκι

ΑΝΤΩΝΗΣ ΒΛΑΧΟΣ – Ναύτης, κλοσάρ ΗΛΙΟΥ, Ναύτης από Ιρλανδία 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΤΣΟΥΑΝΑΤΟΣ – Καπετάνιος ΓΚΑΡΝΤΙΝΕΡ του πλοίου «Ραχήλ», Ναύτης

ΣΑΜΟΥΗΛ ΑΚΙΝΟΛΑ – Καμακιστής Ντάγκου
ΘΑΝΑΣΗΣ ΙΣΙΔΩΡΟΥ – Ναύτης,  Βοηθός στο Πανδοχείο «Ο Φυσητήρας»
ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΑΡΑΖΙΩΤΗΣ – Β’ Ναύτης από το Ναντάκετ
ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΠΟΙΜΕΝΙΔΗΣ – Ξαρτιέρης από το ΜΑΝ, Ναύτης Μαλτέζος
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΤΑΜΑΤΕΛΟΠΟΥΛΟΣ – Ναύτης Σικελός
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΑΜΟΣ – Ναύτης
ΟΡΦΕΑΣ ΤΣΑΡΕΚΑΣ – Ναύτης από το Ναντάκετ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΙΓΚΡΙΣΤΑΡΗΣ – Καμακιστής Τάστιγκο
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΨΥΧΡΑΜΗΣ – Σιδεράς Περθ,  Ναύτης Ισπανός

ΜΟΥΣΙΚΟΙ
Sergiu Nastasa
 – α΄ βιολί | Πέτρος Χρηστίδης – α’ βιολί | Κωνσταντίνος Λούστας – β’ βιολί | Λευτέρης ΠαπανικολάουΒασιλική Μαζαράκη – β’ βιολί | Έλλη Φιλίππου – τσέλο |Λυδία Παναγιωταρέα – τσέλο | Παρασκευάς Κίτσος – κοντραμπάσο/ ηλεκτρικό μπάσο | Ηλίας Καρκαβέλιας – κοντραμπάσο/ ηλεκτρικό μπάσο | Ηλίας Σκορδίλης – κλαρινέτο |  Ιωάννης Κρητικός – κλαρινέτο | Τσάμου Μίνα – κλαρινέτο | Στέφανος Δάφνης – τρομπέτα |  Στυλιανός Δρίτσας – τρομπέτα | Χρήστος Γιάκκας – τρομπόνι | Ηλίας Βορτελίνας – τρομπόνι | Θεόδωρος Ηλίας Βαζάκας – κρουστά |Θεοδώρα Τσιτσιμπή – κρουστά | Σπύρος Παναγιωτόπουλος – ντραμς | Ευριπίδης Ζεμενίδης – ηλεκτρική & ακουστική κιθάρα |Μιχάλης Τσιφτσής – ηλεκτρική & ακουστική κιθάρα |  Αντρέας Κουρέτας – πιάνο/ keyboards | Βικτωρία Κιαζίμη – πιάνο/ keyboards. Η μουσική της παράστασης ηχογραφήθηκε και θα κυκλοφορήσει σε CD το επόμενο διάστημα.

Πρεμιέρα Τρίτη 15 Φεβρουαρίου στις 20:00. Προπώληση – πληροφορίες: οnassis.org, τηλ. 210 9005800

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2022 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.