image (9)

Το να αναλύσει κανείς ένα φαινόμενο της pop κουλτούρας σε μια εποχή που η πληροφορία προηγείται ανεξέλεγκτα της εμπειρίας, ενέχει σοβαρούς κινδύνους. Από το να φανεί ανάξιος των περιστάσεων (γιατί πάντα θα υπάρχει κάποιος περισσότερο «κατάλληλος» για αυτή τη δουλειά) μέχρι το να αποδομήσει -άθελα του ή και ηθελημένα- το ίδιο το αντικείμενο της έρευνας του.

Ολόκληρη η σειρά των παιχνιδιών Souls είναι ένα τέτοιο φαινόμενο. Ξεκινώντας ως μια σχεδόν cult ανακάλυψη των hardcore gamers του PS3 από το μακρινό 2009 (ένα χρόνο αργότερα για την Ευρώπη) με το Demon’s Souls και την απρόσμενη εμμονή του στο trial by error gameplay που θύμιζε κάτι από gaming εποχές που πλέον έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Φτάνοντας μέχρι το σήμερα, και την επική κατάληξη της τριλογίας Dark Souls που αυτό γέννησε.

2997488-rasing+flag+below+high+wall+of+lethric

Το τελευταίο παιχνίδι της FromSoftware, φέρει ξανά φαρδιά πλατιά την υπογραφή του ιθύνοντα νου του όλου saga, Χιντετάκα Μιγιαζάκι, του ανθρώπου που βάλθηκε να μας μάθει ξανά από την αρχή να παίζουμε videogames. Γιατί περί αυτού ακριβώς πρόκειται! Τα παιχνίδια της σειράς Souls δε βασίστηκαν ποτέ σε κάποια σαδιστική εσωτερική ανάγκη του Ιάπωνα δημιουργού τους να μας κάνουν τη ζωή βασανιστικά δύσκολη, κι ας κόπτονται τα απανταχού «κλαδικά» ΜΜΕ (αλλά και το έξυπνο marketing της μαμάς Bandai Namco) περί του αντιθέτου.

Η φήμη του άλλωστε προηγείται της ίδια του της κυκλοφορίας. You will die. A lot! Το λέει και στην ούγια… Και ίσως αυτό να είναι και το μόνο που χρειάζεται να ξέρει κανείς. Γιατί το Dark Souls III δεν καλουπώνεται στα μέτρα ενός review. Τα γραφικά, ο ήχος, ακόμα και τα bugs δίνουν βροντερό παρόν, αλλά κανείς δεν θα ταξιδέψει μέχρι τη Lothric εξαιτίας τους. Οι επόμενες δεκάδες ώρες που θα γράψει η κονσόλα ή το PC μας, οφείλονται -φυσικά- αλλού!

lj1ehjv2aop1cwl0qmeh

Απώτερος στόχος στο σχεδιασμό του gameplay όλων των τίτλων της σειράς, ήταν ανέκαθεν η βελτίωση. Όχι ως αυτοσκοπός, κανένας «οδηγός στρατηγικής» άλλωστε δεν κατάφερε να κάνει τον οποιοδήποτε καλύτερο στο παιχνίδι. Ο Μιγιαζάκι εξ αρχής έκανε την πολύ απλή σκέψη ότι «όπως και στη ζωή, έτσι και στο βασίλειο της Boletaria (πατρίδα του Demon’s Souls), κάθε λάθος μετράει, γιατί από κάθε λάθος μαθαίνεις, προσπάθησε λοιπόν να εκμεταλλευτείς αυτή σου τη γνώση…».

Εφτά ολόκληρα χρόνια μετά, ακόμα μαθαίνουμε! Το Dark Souls III που πρόσφατα κυκλοφόρησε, δεν είναι τίποτα λιγότερο από την απόλυτη πρόσμιξη όλων εκείνων των εμπειριών που τόσο απλόχερα μας δόθηκαν στο παρελθόν, αλλά και μια ολόλευκη σελίδα που πάνω της ετοιμαζόμαστε να γράψουμε καινούρια λάθη, από αυτά που -έστω με μουντζούρες- θα καταφέρουμε να διορθώσουμε.

https://www.youtube.com/watch?v=_zDZYrIUgKE

Μπορεί να είναι νωρίς ακόμα για να ανοίξουμε κουβέντα περί Game of the Year. Το Dark Souls III στα χαρτιά δεν είναι ένα παιχνίδι για όλους άλλωστε. Κι όμως θα ‘πρεπε!