DIGITAL STORIES

Στα γραφεία του Taxibeat νιώθεις σαν το σπίτι σου

Περάσαμε μια μέρα παρατηρώντας τη ζωή στις εγκαταστάσεις του δημοφιλούς app και σκάσαμε από τη ζήλια μας.
Φωτογραφίες: Γεράσιμος Δομένικος / FOSPHOTOS
Η ομάδα του Taxibeat

Η ομάδα του Taxibeat

Ο CEO της εταιρείας σας καλεί όλους για meeting σε πέντε λεπτά. Βγάζεις τα παπούτσια σου και κατευθύνεσαι περπατώντας με τις κάλτσες πάνω στην αφράτη μοκέτα στο meeting room, ξαπλώνεις αναπαυτικά στον καναπέ, παίρνεις αγκαλιά ένα μαξιλαράκι και ετοιμάζεσαι για brainstorming. Όχι, δεν είναι κάποιο σουρεάλ όνειρο. Κάπως έτσι κυλά η ζωή στα γραφεία του Taxibeat, της δωρεάν εφαρμογής για smartphone που συνδέει επιβάτες με οδηγούς σε πραγματικό χρόνο βοηθώντας τους πρώτους να βρουν γρήγορα το καλύτερο ταξί για να μετακινηθούν, και τους δεύτερους να βρίσκουν πελάτες μέσα από ένα δίκαιο σύστημα αμοιβής. Ζηλεύεις ήδη; Που να ακούσεις και τα υπόλοιπα! 

Η πόρτα των γραφείων του Taxibeat, που εδρεύει στο 11 της οδού Σίνα στον 3ο όροφο ανοίγει και το πιο καινοτόμο working space που υπάρχει στην Ελλάδα ξεδιπλώνεται μπροστά στα μάτια μας. Σημάδια από λάστιχα αυτοκινήτου πάνω σε μια γκρι μοκέτα μας οδηγούν στη Μαρία Μουζακίτη υπεύθυνη marketing και επικοινωνίας και τον Κωνσταντίνο Κούκο, community manager που αναλαμβάνουν ρόλο ξεναγού στις πολύχρωμες εγκαταστάσεις του start – up. Το πρώτο πράγμα που προσέχει κανείς είναι συνθήματα, inside jokes, data, tasks που πρέπει να γίνουν μες τη βδομάδα, γραμμένα με κιμωλία ή μαρκαδόρο στους τοίχους και τα τζάμια όλου του ορόφου. Τι να τα κάνεις τα «εξελάκια»;

05_MG_0960

Καλωσόρισμα στο Taxibeat

05_MG_0982

Tracks on the carpet

 «Μας αρέσει να γράφουμε στους τοίχους και εκτός από αυτό, όλα είναι στο cloud. Είμαστε όλοι μέρα on line και μιλάμε μεταξύ μας για ό,τι χρειαζόμαστε άμεσα. Δεν υπάρχουν outlook, exell και όλα αυτά τα βαρετά πράγματα», εξηγούν η Μαρία και ο Κωνσταντίνος. Πρόσφατα εγκαινιάστηκε ένας ακόμη όροφος στα γραφεία. Στον 2ο λοιπόν βρίσκονται οι designers, οι developers το front end και το back end, το mobile, το product coordination και το QA, ενώ στον 3ο είναι η υποδοχή, το customer support, το finance και το marketing. Πλέον στις εγκαταστάσεις λειτουργούν δύο κουζίνες, έτσι εισάγονται μονίμως νέοι θεσμοί στη ζωή στο γραφείο – όπως το «ομαδικό τοστ» – πέρα από το καθιερωμένο lunch break. «Τα πρωινά μαζευόμαστε σε μια από τις δύο κουζίνες και ετοιμάζουμε τοστ για όλους. Το μεσημέρι επίσης όλοι αναζητούμε παρέα για να φάμε, βάζουμε όλοι τα ταπεράκια μας στο τραπέζι και μοιραζόμαστε το σπιτικό φαγητό.  Επίσης έχουμε “taxibeat – ογενέθλια”. Κάθε φορά που κάποιος κλείνει ένα χρόνο στο Taxibeat φέρνει γλυκά. Σήμερα είχε μια κοπέλα για παράδειγμα. Είμαστε οικογένεια, αγαπηθήκαμε γιατί έχουμε και πάρα πολλά κοινά μεταξύ μας, είμαστε όλοι λίγο geeks», λένε η Μαρία και η Έλλη Νιρουμάντ, υπεύθυνη του customer support. 

Taxibeatoγενέθλια

Taxibeatoγενέθλια

05_MG_1002

Η υποδοχή του Taxibeat

05_MG_1004

Μαξιλαράκια με εικόνες από τα αγαπημένα social media του Taxibeat

05_MG_1009

Αλλά και μαξιλαράκια Taxibeat

Η διακόσμηση και το κλίμα στα γραφεία του Taxibeat σε αναγκάζουν να κάνεις αυτόματους συνειρμούς με όσα έχεις ακούσει ή διαβάσει για τις εγκαταστάσεις ενός ιντερνετικού κολοσσού. Η ιδέα για την διαμόρφωση του χώρου αλλά και για την πολιτική της εταιρίας ανήκει στον Νίκο Δρανδάκη, CEO του Taxibeat. «Ήθελε να νιώθουμε όλοι σαν το σπίτι μας. Καμιά φορά κυκλοφορούμε με τις κάλτσες, γιατί έχουμε τη μοκέτα», λέει με ενθουσιασμό η Έλλη. «Από το life style μας έχει προκύψει ο χώρος. Δε θέλαμε για παράδειγμα να είμαστε απομονωμένοι σε cubicles, αλλά θέλαμε και τον προσωπικό μας χώρο, οπότε τι κάνεις; Βάζεις τζάμια! Ή ας πούμε το meeting room, το λέμε brain storming room και καθόμαστε ακόμα και στο πάτωμα».

«Μα καλά, με τόσο χαλαρή διάθεση, πώς μπορούν να δουλέψουν;», ίσως να αναρωτηθεί κανείς. Η ομάδα του Taxibeat επιβεβαιώνει ότι ο τρόπος που λειτουργούν τους κάνει πιο αποδοτικούς. «Το ότι δεν υπάρχει dress code ή ότι μπορώ να κάνω ένα διάλειμμα αν θελήσω να χαλαρώσω χωρίς να μου πει κάτι κανένας είναι τέλειο. Όταν είσαι ελεύθερος δεν έχεις τη διάθεση να λουφάρεις μετά, άλλωστε τρέχουμε πανικόβλητοι, ακόμα και το βράδυ ή το σαββατοκύριακο μπορεί να συμβεί κάτι. Αλλά η ελευθερία σου δίνει δημιουργικότητα. Επίσης όταν δουλεύουμε κάτι μαζί ξέρουμε που θέλουμε να φτάσουμε, ποιο θέλουμε να είναι το αποτέλεσμα, αλλά ο καθένας κάνει το task με τον δικό του τρόπο, χωρίς κάποια αυστηρή γραμμή και περιορισμούς». Πέρα από την δημιουργικότητα της ελευθερίας, η ομάδα του Taxibeat έχει και οργάνωση. Έχει υιοθετήσει και λειτουργεί με scrum, μια αμερικάνικη μεθοδολογία που χρησιμοποιούν εταιρείες όπως η Google και η Apple, σύμφωνα με την οποία μπορείς να είσαι παραγωγικός μέσα σε ένα 8ωρο. Ο Θανάσης Μπάντιος, developer, εξηγεί: «Επειδή δεν οργανώνεσαι σωστά μερικές φορές δουλεύεις χωρίς να παράγεις αποτέλεσμα. Σε άλλες εταιρίες ας πούμε λιώνεις 15 ώρες χωρίς λόγο. Όταν δουλεύεις με scrum βάζεις κάποια tasks τα οποία δεσμεύεσαι ότι πρέπει να παραδώσεις σε ορισμένο χρόνο. Το πως θα το κάνεις, είναι δική σου δουλειά, δε σε ελέγχει κανείς, απλά πρέπει στο τέλος της βδομάδας, για παράδειγμα, να έχεις ένα παραδοτέο. Δεν υπάρχει τρέλα, φωνές κλπ. Έχουμε δέσει σαν ομάδα».

Στο Brainstoriming Room

Στο Brainstoriming Room

Η καινοτομία του Taxibeat φυσικά, δεν βρίσκεται μόνο στο πρωτότυπο εργασιακό περιβάλλον και το εναλλακτικό worth ethic, αλλά και στο προϊόν του. Το ελληνικό start – up και κατάφερε να δημιουργήσει ένα reputation system στην αγορά του ταξί δίνοντας την δυνατότητα στους επιβάτες να αξιολογούν τους οδηγούς, γεγονός που άλλαξε τον τρόπο συμπεριφοράς τους προς τους επιβάτες καθώς, όπως αναφέρει και η Μαρία Μουζακίτη «είχαμε πρόβλημα φήμης στην Αθήνα. Τώρα οι οδηγοί γνωρίζουν ότι θα αξιολογηθούν από τους πελάτες και δεν θέλουν να πάρουν αρνητικές βαθμολογίες. Γνωρίζουν πως είμαστε αρκετά αυστηροί, οπότε αν πέσει κάποιου η βαθμολογία σημαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά και τον αποκλείουμε από τον στόλο μας».

Αυτή τη στιγμή στο Taxibeat είναι συμβεβλημένοι 3.500 με 3.700 οδηγοί, ενώ 300.000 κόσμος έχει κατεβάσει και έχει εγγραφεί στην εφαρμογή, με παραπάνω από τους μισούς από αυτούς να είναι καθημερινά ενεργοί. Επίσης, δύο φορές το μήνα ανεβαίνει καινούρια έκδοση της εφαρμογής, που όλο και κάτι διορθώνει και κάτι προσθέτει. Η προσέγγιση της εταιρείας είναι καθαρά πελατοκεντρική. Ένα σημαντικό κομμάτι που παίζει ρόλο, ειδικά για τις γυναίκες που προτιμούν την εφαρμογή πολύ, είναι ότι παρέχει ένα αίσθημα ασφάλειας σε σύγκριση με ένα ανώνυμο ταξί που θα σταματήσεις στο δρόμο. Ξέρεις το όνομα του οδηγού, τις πινακίδες του, το τηλέφωνο του και η ομάδα του Taxibeat ξέρει ανά πάσα στιγμή που βρίσκεται το ταξί. Επίσης μπορείς να δώσεις το link της διαδρομής σου σε κάποιον δικό σου και σε βλέπει live στο χάρτη. Αυτή την ομπρέλα προστασίας αλλά και την οικειότητα που δημιουργείται ανάμεσα σε οδηγό και επιβάτη την απολαμβάνουν και οι δύο.

«Κάθε μήνας που περνάει μοιάζει με 6μηνο γιατί αυτό που φτιάχνεις, φτιάχνεται εδώ μέσα στα γραφεία του taxibeat και αυτό κάνει τη δουλειά πάρα πολύ έντονη, δυναμική, ευχάριστη, ενδιαφέρουσα. Είναι real time η επαφή με τους οδηγούς, τους επιβάτες, την εφαρμογή. Ό,τι χρειαστούμε το ζητάμε ο ένας από τον άλλο, είναι σαν ένα μικρό εργοστάσιο. Επειδή αυτό που φτιάχνουμε είναι τεχνολογία, γίνεται άμεσα δεν υπάρχει γραφειοκρατεία και συνήθως η δουλεία γίνεται από μικρές ομάδες και με μικρό μπάτζετ. Είναι το καλύτερο περιβάλλον που έχω βρεθεί. Είμαστε άμεσοι μεταξύ μας και δεν παρεξηγούμε ο ένας τον άλλο. Με αυτό τον τρόπο ξεπηδάνε του καθένα μας τα δυνατά του σημεία, έτσι ξέρουμε που να τον σπρώξουμε. Δε βάζουμε σε κάποιον κάτι που δεν θα τον ευχαριστήσει και δεν υπάρχει και ανταγωνισμός μεταξύ μας. Είναι τυχεροί – άτυχοι όσοι έρχονται εδώ για πρώτη τους δουλειά, γιατί νομίζουν ότι όλες οι εταιρίες λειτουργούν έτσι ή καλύτερα, αλλά δεν είναι έτσι», λέει η Μαρία Μουζακίτη για την εμπειρία της στο Taxibeat, ενώ ο Κωνσταντίνος συμπληρώνει «Θες η ομάδα να πάει καλά, όχι εσύ.Έχεις αγάπη γιατί είναι δικό σου και το έχεις φτιάξει μαζί με άλλους δύο και έχει απήχηση σε 200.000 κόσμου, είναι ανεκτίμητο αυτό. Ο τελικός στόχος είναι να αλλάξει η ζωή των ατόμων που χρησιμοποιούν την υπηρεσία. Το κάθε μικρό πράγμα έχει απώτερο στόχο κάτι πολύ μεγάλο». 

Ο Θανάσης λέει για τον τομέα του: «Για εμάς τους developers είναι επίσης σημαντικό ότι έχουμε ωραία μηχανήματα και ωραία υλικά γενικά. Ό,τι χρειαζόμαστε το παίρνουμε. Επίσης επειδή τρέχει πολύ γρήγορα η τεχνολογία, αν δεν ενημερωθείς για δύο χρόνια, βγαίνεις εκτός. Αμέσως μόλις βγει κάτι καινούριο, ο Νίκος μας προτρέπει να ασχοληθούμε και να διαβάσουμε για αυτό, ενώ ένας κλασικός μάνατζερ θα σου έλεγε όχι, γιατί θα σου φάει χρόνο από τη δουλειά σου. Τελικά όμως αυτό είναι κέρδος». 

Ο χάρτης με τις χώρες που δραστηριοποιείται το Taxibeat

Ο χάρτης με τις χώρες που δραστηριοποιείται το Taxibeat

Μια νέα έκδοση της εφαρμογής αναβαίνει κάθε δύο βδομάδες

Μια νέα έκδοση της εφαρμογής αναβαίνει δύο φορές το μήνα

Ο designer Θοδωρής Τσογγίδης δε θα άλλαζε το κλίμα της εταιρίας με τίποτα. «Έχουμε πολύ καλή επικοινωνία, καταλαβαίνουμε ο ένας τις ανάγκες του άλλου. Δεν έχουμε managers. Ο καθένας αναλαμβάνει τη δουλειά του και την κάνει. Κάθε τμήμα λειτουργεί σαν μικρή κολεκτίβα, με αυτόνομες ομάδες που δουλεύουν πάνω σε ένα συγκεκριμένο task. Αυτό είναι υπέροχο. Είμαστε και παρέα μεταξύ μας οι πιο πολλοί και βγαίνουμε για ποτό και φαγητό ή σινεμά μετά τη δουλειά, γιατί θέλουμε να κάνουμε παρέα και όχι επειδή μας το επιβάλει κάποιος». 

Η ενέργεια που επικρατεί στα γραφεία του Taxibeat οδηγεί την ομάδα και σε πολλές καινοτόμες πρωτοβουλίες, καθώς ρισκάρουν και δοκιμάζουν συνεχώς νέα πράγματα όπως με την εκστρατεία «Στείλε βοήθεια κι εσύ», που οργάνωσαν σε συνεργασία με την METAδραση, συγκεντρώνοντας είδη πρώτης ανάγκης για τους πρόσφυγες. Η πρωτοβουλία ξεπέρασε κάθε προσδοκία σε συμμετοχή και έγινε πραγματικότητα χάρη στην καλή οργάνωση και την πολύτιμη βοήθεια εθελοντών. Η πρωτοτυπία του Taxibeat συνεπώς, είναι οι άνθρωποί του που είναι οι καλύτεροι στον κλάδο τους και παίρνουν ownership σε αυτό που κάνουν.

POP TODAY
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2019 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.