google-wallet
Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που επεξηγούσαμε τον τρόπο λειτουργίας του PayPal και μάλιστα συνομιλήσαμε και με την Επικεφαλής Επιχειρηματικής Ανάπτυξής του, Γκάνα Γιεφτουσένκο. Το κόνσεπτ του «ψηφιακού πορτοφολιού» θα μας απασχολήσει αρκετά φέτος και αυτό είναι κάτι που έχει διαφανεί από τις πρώτες κιόλας εβδομάδες του έτους. Στις ΗΠΑ μάλιστα γίνονται ζυμώσεις που αργά ή γρήγορα θα επηρεάσουν και τον υπόλοιπο πλανήτη, με τις Google και Apple να είναι στα μαχαίρια, προκειμένου να εξασφαλίσουν προβάδισμα σε αυτή την ταχύτατα αναπτυσσόμενη –και με αδρές προοπτικές- αγορά. Τα τελευταία νέα πάντως φέρνουν τη Google σε θέση ισχύος, με το Google Wallet να κερδίζει σημαντικό έδαφος έναντι του Apple Pay.

H εταιρεία από το Μάουντεν Βιου, ανακοίνωσε πως ήρθε σε συμφωνία με τους τρεις μεγάλους παρόχους υπηρεσιών κινητής των ΗΠΑ, Verizon, AT&T και Τ-Mobile (με αθροιστικό μερίδιο στην αγορά άνω του 80%) για την αγορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας που σχετίζονται με το Softcard, την πλατφόρμα που από κοινού είχαν αναπτύξει οι εταιρείες αυτές προκειμένου να κοντράρουν το Google Wallet. Το deal περιλαμβάνει μάλιστα και την εξ’ αρχής εγκατάσταση του τελευταίου στις συσκευές που πωλούν αυτές, κάτι αν μη τι άλλο αξιοσημείωτο, μιας που επί Softcard, Verizon, T-Mobile και AT&T είχαν φτάσει σε σημείο μέχρι που να μπλοκάρουν την εγκατάστασή του! Karma is a bitch, τελικά…

Το πείραμα του Softcard απέτυχε οικτρά πάντως (μιλάμε για εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια πεταμένα άσκοπα σε R&D και μηνιαία χασούρα $15 εκατ.) και κάπως έτσι, η Google βρήκε την ευκαιρία και την εκμεταλλεύτηκε δεόντως. Η κίνηση αυτή θωρακίζει την τελευταία και μένει να δούμε σε τι βαθμό θα επηρεάσει τα σχέδιά της για επέκταση στην Ευρώπη. Η Γηραιά Ήπειρος εξάλλου παρακολουθεί Apple και Google να «σφάζονται» στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού. Η μάχη τους βέβαια, σύντομα θα έρθει και προς τα εδώ, με την Apple να έχει αρχίσει να προλειαίνει το έδαφος (ήδη η Visa Europe ανακοίνωσε νέα υπηρεσία για την ασφαλέστερη πραγματοποίηση συναλλαγών μέσω NFC), τη στιγμή που πάντως, εδώ και χρόνια, οι Ευρωπαίοι έχουν μάθει να κάνουν τη δουλειά τους μια χαρά με το PayPal.

Αυτή την ήπειρο, εν τέλει, ποιος θα την κατακτήσει;