Facebook's "feeling fat" emoticon gets a thumbs down

Αυτό το “feeling κάτι” με το οποίο ανανεώνουν συχνά τα statuses τους στο Facebook οι φίλοι σας, σίγουρα θα το έχετε δει. Στην προσπάθειά του να διευκολύνει τους χρήστες του, το δίκτυο εισήγαγε προ καιρού μια σειρά από καταστάσεις που ακολουθούν το ρήμα feeling: feeling amazed, feeling full, feeling low, feeling impatient ή εν πάση περιπτώσει ό,τι αγαπά ο καθείς, έτσι ώστε να περιγράψει όσο το δυνατόν καλύτερα –και ευκολότερα- τη διάθεσή του. Μόνο που ανάμεσα σε όλα αυτά τα επίθετα, το Facebook υπέπεσε και σε ένα «φάουλ».

Προσέθεσε μεταξύ άλλων, βλέπετε, τη λέξη fat, ελληνιστί χοντρός και κάπου εκεί, δικαιολογημένα αν θέλετε εγέρθηκαν αντιδράσεις. Με το σύνθημα fat is not a feeling” («το “χοντρός” δεν είναι αίσθημα»), όλοι όσοι είδαν στην κίνηση αυτή του Facebook μία ακόμα υποτιμητική συμπεριφορά απέναντι σε όσους ζυγίζουν περισσότερο από το κανονικό, συγκεντρώθηκαν στο Change.org όπου και ξεκίνησαν να μαζεύουν υπογραφές. Ο αριθμός των τελευταίων μάλιστα έφτασε παρά κάτι ψιλά τις 17.000, υποχρεώνοντας έτσι το Facebook να ανασκευάσει και να αφαιρέσει την επιλογή “fat” από τα διαθέσιμα «αισθήματά» του.

Του κινήματος ηγήθηκε η συγγραφέας και σεναριογράφος Κάθριν Γουέινγκαρντεν η οποία μάλιστα στο παρελθόν είχε εμφανίσει διαταραγμένη διατροφική συμπεριφορά. Τόνισε, ξεκινώντας την καμπάνια της για τη συλλογή υπογραφών, ότι το Facebook με τη συμπεριφορά του, στοχοποιεί και γελοιοποιεί τα άτομα με αυξημένο βάρος, συμβάλλει στην παγίωση των στερεοτύπων και δεν κάνει τίποτα για την καλλιέργεια στοργής και σεβασμού προς τα πρόσωπα όλων εκείνων που δίνουν μάχη καθημερινά με το βάρος τους. Φυσικά και η προσπάθειά της επιβραβεύτηκε με το Facebook να «κατεβάζει» καθετί σχετικό και μάλιστα να έρχεται σε επαφή μαζί της προκειμένου να την ενημερώσει για τις κινήσεις του.

Το ίντερνετ είναι ένα μέσο που μπορεί να μεταφέρει εν ριπή οφθαλμού από τη μία άκρη του πλανήτη στην άλλη ιδέες, απόψεις, σκέψεις. Αμαρτία είναι εν αγνοία του να βοηθά στη διαιώνιση απαράδεκτων στερεοτύπων. Στο χέρι μας είναι να το βοηθήσουμε να βαδίσει σε έναν καλύτερο δρόμο, ξέρετε. Το Facebook έκανε μια πρώτη, καλή κίνηση. Μιμητές θα βρει άραγε;