Η ανθρωπότητα από την αρχή της πάλευε με τις ταμπέλες. Πάντα οι άνθρωποι ήθελαν να έχουν κάτι με το οποίο θα μπορούσαν να ταυτιστούν, να ανήκουν σε μια κοινωνική ομάδα. Κάποιοι ταύτιζαν την προσωπικότητά τους με το επάγγελμα που είχαν διαλέξει, άλλοι με την μουσική και άλλοι με τα ρούχα που φορούσαν. Το 2021 όμως, αυτά φαίνεται να αλλάζουν και μάλιστα σε μερικές περιπτώσεις με ραγδαίους ρυθμούς.
Σε μια αβέβαιη χρονιά όπως αυτή που διανύσαμε, είδαμε ανθρώπους να θέλουν να αποτινάξουν από πάνω τους τις όποιες ταμπέλες, να πουν #BreakBinary και να αγκαλιάσουν τη μοναδική διαφορετικότητα τους, να μην θέλουν να είναι ένα μόνο πράγμα, αλλά πολλά και περισσότερα. Αυτό έγινε φανερό σε πολλές εκφάνσεις της καθημερινής ζωής, από τη μόδα, μέχρι τη μουσική και το φαγητό.
Οι μεγαλύτεροι οίκοι μόδας παγκοσμίως άρχισαν να κυκλοφορούν συλλογές, στις οποίες τα όρια μεταξύ γυναικείων και ανδρικών ρούχων σχεδόν δεν υπήρχαν και μπορούσαν να φορεθούν το ίδιο εύκολα και από τα δυο φύλα. Κάτι που άνοιξε αρκετές συζητήσεις, είδαμε άνδρες να ποζάρουν με φορέματα, νέες unisex συλλογές ρούχων να κάνουν την εμφάνισή τους στις μεγαλύτερες αλυσίδες ρούχων, αλλά και την μόδα συνολικά να υποστηρίζει συνδυαμούς που παλαιότερα μπορεί να έμοιαζαν αταίριαστοι.
Στη μουσική από την άλλη, είναι ολοένα και περισσότεροι εκείνοι οι καλλιτέχνες που μεταπηδούν από το ένα είδος στο άλλο με απόλυτη φυσικότητα ή που καταφέρνουν να συνδυάσουν με την μουσική τους πολλά διαφορετικά είδη. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια βλέπουμε πολλούς άνδρες καλλιτέχνες να θέλουν να καταρρίψουν τα στερεότυπα των δυο φύλων, κυρίως με την εμφάνισή τους. Επιλέγουν να φορέσουν ρούχα που ίσως θεωρούνται γυναικεία, ενώ πειραματίζονται και με το μακιγιάζ, χωρίς να αισθάνονται την ανάγκη να απολογηθούν σε κανέναν για τις επιλογές τους.
Οι αλλαγές αυτές βέβαια και η αποδοχή πολλών διαφορετικών επιλογών δεν γίνονται μόνο από τους ανθρώπους του θεάματος. Είναι πολλές εκείνες οι κοινωνικές ομάδες που τα τελευταία χρόνια ζουν χωρίς συμβιβασμούς και γιορτάζουν όλες τις πλευρές τους εαυτού τους. Είναι εκείνοι οι άνθρωποι που δημιουργούν τάσεις, μόδες και εικόνες.
Σε αυτό έχουν βοηθήσει πολύ και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που μας κάνουν να πειραματιζόμαστε, ακόμα και στην μαγειρική, αφού συνταγές από όλο τον κόσμο, αλλά και παραλλαγές τους είναι πλέον διαθέσιμες σε όλους με το πάτημα ενός κουμπιού. Κάνοντας τους περισσότερους να συνδυάζουν συνταγές από διαφορετικά μέρη του κόσμου και να δημιουργούν ένα εντελώς νέο αποτέλεσμα. Αυτό φαίνεται και από τα νέα εστιατόρια που ανοίγουν στην Αθήνα και μπερδεύουν διαφορετικές κουζίνες δίνοντας μας ένα νέο γευστικό αποτέλεσμα. Πλέον μπορούμε να βρούμε εστιατόρια που αναμειγνύουν την παραδοσιακή ελληνική κουζίνα με υλικά της Ανατολής ή και το αντίθετο, το street food με το fine dining και πολλά περισσότερα.
Σε μια εποχή λοιπόν, που ο καθένας μας έχει την ελευθερία να επιλέγει να είναι όχι μόνο ένα πράγμα, αλλά και πολλά περισσότερα, μπορούμε να είμαστε ό,τι θέλουμε, όπως λέει και η καμπάνια &more powered by glo™. Μπορούμε να είμαστε τα πάντα. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι και ο Γιώργος Καραβάς, ο οποίος καταφέρνει και είναι όλα όσα τον κάνουν ευτυχισμένο, γιατί δε χρειάζεται να συμβιβάζεται. Άλλωστε είναι οι αντιθέσεις εκείνες που συνθέτουν την προσωπικότητα του. #Beeverything λοιπόν.
Σε αυτές τις αντιθέσεις πιστεύει και το &more, που μας καλεί να αγκαλιάσουμε αυτό που μας κάνει διαφορετικούς και να μην διαλέγουμε έναν και μόνο ρόλο, εφόσον αυτό δεν μας ικανοποιεί. Γιατί η ζωή είναι πιο ενδιαφέρουσα όταν δεν αναγκάζεσαι να επιλέξεις ή να συμβιβαστείς. Στον κόσμο του &more δεν χρειάζεται να διαλέξεις ή το ένα ή το άλλο. Μπορείς να είσαι και το ένα και το άλλο.