Η βεντάλια μετράει την ιστορία της από τα πρώτα χρόνια που παρατηρείται σοβαρός ανθρώπινος πολιτισμός. Ξεκίνησε από την Κίνα, πέρασε στην Ελλάδα, Ρώμη και πάει λέγοντας.
Στην αρχή ήταν φτιαγμένη από δέρματα ζώων μέχρι να εξευγενιστεί και να φτάσει στη σημερινή της μορφή. Ενώ μπορείς να χρησιμοποιήσεις και τη λέξη ριπίδιο για να την αποκαλέσεις στα ελληνικά, συνηθίζουμε να χρησιμοποιούμε αυτή που βγαίνει από το λατινικό “ventus” που σημαίνει αέρας.
Δεν μπορώ να επεξηγήσω ακριβώς γιατί το κείμενο για το Reworks, ένα καταξιωμένο φεστιβάλ χορευτικής μουσικής, ξεκινά με κάποιες εγκυκλοπαιδικές πληροφορίες. Ίσως γιατί η βεντάλια είναι το κατάλληλο αξεσουάρ για τη νύχτα σας, αφού εκτός από αέρα, κάνεις με αυτή και ψαγμένες φιγούρες. Ίσως γιατί το Reworks στα δεκατρία χρόνια του έχει καταφέρει να απλώσει τη βεντάλια του σε όλο το φάσμα της καλής ηλεκτρονικής μουσικής. Ή επειδή το CU OnStage ξεδιπλώνεται πια σαν τη βεντάλια προσφέροντας από τη μία σε νέους καλλιτέχνες τη δυνατότητα ν’ αναδειχθούν και από την άλλη ποιοτικά «δρώμενα» για εμάς τους υπόλοιπους.
Οι πρώτες βεντάλιες άνοιξαν από νωρίς. Στο CU club, ένα από τα μεγαλύτερα stages του Reworks, εκεί που την ιδρώνουν τη φανέλα, εμφανίστηκε λίγο μετά τα μεσάνυχτα ο Felyx, γιατί ήταν αυτός που ψήφισε ο λαός μέσα από τη σελίδα του CU OnStage. Ο 25χρονός Σωκράτης Μπατσικώστας με καταγωγή από τα Τρίκαλα, ζει και εργάζεται τα τελευταία χρόνια στη Θεσσαλονίκη. Αν και η πρώτη ενασχόλησή του με τη μουσική ήταν να μάθει να παίζει μπουζούκι, σιγά σιγά τον κέρδισαν τα bpm της techno. Παίζει μουσική σε κλαμπ αλλά και γράφει δικά του τραγούδια. Μάλιστα, από το 2009 που παρακολουθεί το Reworks, προσπαθεί με κάθε τρόπο να ενταχθεί στο line up του. Ποτέ δεν είναι αργά για οτιδήποτε, αφού την 16η νύχτα του Σεπτεμβρίου τον απολαύσαμε σε μια γεμάτη αρένα, την ώρα μάλιστα που απέναντί του έπαιζε ο πολύς Paul Kalkbrener.
Σε επικοινωνία που χε η Popaganda με τον Felyx παραδέχτηκε ότι πραγματικά δεν περίμενε τόσο κόσμο. «Τους έβλεπα να μπαίνουν και δεν το πίστευα», θα πει χαρακτηριστικά ΄Όσο για το σετ του; Αν έχεις μια εμπειρία από τέτοιες καταστάσεις, ξέρεις πως πετυχημένο σετ είναι όταν παραπάνω από τρεις φορές σηκωθούν στον αέρα παραπάνω από εκατό ζευγάρια χεριών. Ε, στον Felyx αυτό συνέβηκε καμιά δεκαριά φορές και το καταχάρηκε και ο ίδιος. Περιμένουμε να τον ακούσουμε και στην Αθήνα.
Ας αφήσουμε τα νιάτα και να πάμε σ’ έναν 34χρονο που εκτός των άλλων τα έφερε η μοίρα να διαλέγει και μουσική σε ορισμένα μπαρ. Το να διαλέγεις είναι άλλο από το να παίζεις μουσική σαν dj. Δεν είναι ανάγκη να ξέρεις να μιξάρεις μόνο να είσαι σε θέση να πατήσεις το play σε κάποια κομμάτια που σου ταιριάζουν. Στο Pop Up Techno Room όμως όλα άλλαξαν.
Μπροστά σου έχεις ένα pad με κουμπάκια όπου προσθαφαιρείς διάφορα από τα «υλικά» του τραγουδιού. Κρατάς σταθερή τη μπότα και μετά τα κάνεις όλα «όπα.» Ευτυχώς έχεις δίπλα σου τους ανθρώπους –το δίδυμο Jokasti & Nek της MORD records συγκεκριμένα- που ξέρουνε και το κρατάνε όλο σ’ ένα επίπεδο. Πέρα από την αφεντιά μου νομίζω ότι όλες και όλοι που βρέθηκαν στα deck, και ήμασταν πολλοί, ένιωσαν για λίγο την ικανοποίηση που απολαμβάνουν όλοι οι παραγωγοί όταν παίρνουν θέση πίσω από τις κονσόλες.
Για να επιστρέψουμε όμως στη βεντάλια του CU OnStage καλό είναι να μείνετε συντονισμένοι στη σελίδα τους γιατί έρχονται ωραία πράγματα για τα οποία θα κληθείτε να πάρετε θέση. Τον Νοέμβριο έχει Monika και μετά σειρά παίρνουν την άνοιξη του 2018 οι Nightstalker και ο Iratus. Απ’ όλα έχει ο μπαξές.