1781299_1433045176937530_657680453_o

Αναταραχή είχε προκληθεί στους γραφιστικούς κύκλους όταν τον Εθνικό Θέατρο αποφάσισε το Μάρτιο να κάνει διαγωνισμό λογοτύπου ώστε να αντικατασταθεί η εταιρική ταυτότητα που είχε δημιουργήσει το γραφείο MNP πριν από μερικά χρόνια. «Για να είμαι ειλικρινής δε μου έκανε εντύπωση δεδομένου ότι, δυστυχώς, κάτι τέτοιο στην Ελλάδα συνηθίζεται. Όχι επειδή ένα λογότυπο είναι κακοσχεδιασμένο ή επειδή έχει περάσει πολύς καιρός, αλλά γιατί οι εκάστοτε διευθυντές συνηθίζουν να οικειοποιούνται τα λογότυπα των οργανισμών τους», μας είχε πει τότε η Κατερίνα Παναγιώτου του MNP, καταλογίζοντας στον καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Σωτήρη Χατζάκη την ευθύνη. Ο κύριος Χατζάκης μάλιστα όχι μόνο αποφάσισε να αλλάξει λογότυπο αλλά και να είναι και ίδιος κριτής. Η αμφισβήτηση σε αυτήν την επιλογή φάνηκε και με διάφορους τρόπους στους δρόμους της πόλης. 

Πριν λίγες μέρες όμως ο διαγωνισμός πήγε στράφι. Αντιγράφουμε την ανακοίνωση του Εθνικού: «Η Επιτροπή Διεξαγωγής Διαγωνισμού για το Λογότυπο του Εθνικού Θεάτρου, αφού μελέτησε με προσοχή και αξιολόγησε το σύνολο των προτάσεων που υποβλήθηκαν στον Διαγωνισμό, αποφάσισε ομόφωνα να μην προκρίνει κάποια από αυτές. Στόχος της Επιτροπής ήταν η ανάδειξη ενός λογοτύπου που θα μπορούσε να δηλώσει τη διαχρονία και το συμβολισμό του Εθνικού Θεάτρου, ενός θεσμού με μακρόχρονη παράδοση και ιστορία αλλά και «ανοιχτού» στο διάλογο με την εποχή του. Παρ’ ότι ο παραπάνω στόχος δεν επετεύχθη και ο διαγωνισμός κηρύχτηκε άγονος, το Εθνικό Θέατρο ευχαριστεί θερμά όλους τους συμμετέχοντες για τις αξιόλογες προτάσεις τους.»

Τι συνέβη τελικά; Δεν έχουν οι Έλληνες έμπνευση; Χάθηκαν οι γραφίστες ή κάναμε μια ευγενική κωλοτούμπα; Άβυσσος η ψυχή των επιτροπών έγκρισης λογοτύπων.