Αυτό που εξακολουθεί να με εντυπωσιάζει όταν σας ακούω να παίζετε, είναι πως δουλεύοντας πάνω στα standards, και έχοντας παίξει με όλους αυτούς τους ανθρώπους, κάθε φορά παίζετε με ένα στυλ που είναι μοναδικό και δικό σας. Ποιο είναι το μυστικό; Όπως είπα, πιστεύω πως πρέπει να έχεις γνωρίσει πολύ προσωπικά τους μεγάλους μουσικούς, να μάθεις τι πραγματικά περιέχει αυτή η μουσική, και μετά να χρησιμοποιείς αυτές τις πληροφορίες για να επανασυνθέσεις, αν μπορείς, τις νότες και τους ρυθμούς και τους χρωματισμούς, ό,τι δηλαδή αποτελεί μια εκφραστική τοποθέτηση στη μουσική. Κι εγώ δεν αποφεύγω τις επιρροές μου από τον Charlie Parker ή τον Lester Young, απλώς προσπαθώ να το κάνω πιο προσωπικό. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος που μπορώ να το εξηγήσω. Χαίρομαι πάντως που το ακούτε αυτό στη μουσική μου.

Υπάρχει κάτι που δεν το έχετε κάνει ακόμα στη μουσική και θέλετε να το κάνετε; Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι περισσότερο από το ίδιο! Καταρχάς δεν είμαι ενορχηστρωτής, και θα ήθελα να ασχοληθώ περισσότερο με αυτό, για να εμβαθύνω στη γνώση αυτού που κάνω, να γίνω πιο αποτελεσματικός. Δεν έχω τη φιλοδοξία να θαμπώσω τον κόσμο. Η μόνη προσθήκη που έκανα μετά από τόσα χρόνια είναι πως βρήκα το θάρρος να προσθέσω στο πρόγραμμά μου και τραγούδι χωρίς λόγια. Θα το ακούσετε αυτό στην Αθήνα. Η ιδέα είναι πως αποκτούμε συνείδηση της μουσικής πριν να αρχίσουμε να παίζουμε κάποιο όργανο. Κι όταν η μουσική γίνει αρκετά ισχυρή μέσα μας, τότε αποφασίζουμε να παίξουμε σαξόφωνο ή πιάνο ή ό,τι άλλο.  Παίζεις λοιπόν αυτό που ένιωσες πριν να πιάσεις το όργανο. Θα ξεκινήσω λοιπόν τραγουδώντας λίγα μέτρα, και μετά θα συνεχίσω στο όργανο με αυτό που νιώθω, αυτό που ακούω. Με ενδιαφέρει αυτή η προσθήκη, νομίζω πως επικοινωνώ καλύτερα με αυτούς που με ακούνε και παίζουν μαζί μου. Είμαι πολύ ευχαριστημένος με αυτή την προσθήκη. Κάντε μου μόνο μια ερώτηση ακόμα, γιατί μετά πρέπει να πάω να δω ένα γιατρό, να δει αν έχω τρελαθεί ή όχι!

http://youtu.be/NUt5mREbCLE

Μην τον αφήσετε να πειράξει τίποτε. Απ’ ότι βλέπω όλα λειτουργούν μια χαρά! Τελευταία ερώτηση, λοιπόν: αν μπορούσατε να φτιάξετε το δικό σας ιδανικό συγκρότημα, ποιους θα συμπεριλαμβάνατε; Λοιπόν, μου αρέσει πολύ ο Dan Τepfer, ο Γερμανός πιανίστας Florian Weber, ο Brad Mehldau, αλλά έχει πολύ να κάνει με το ποιος είναι διαθέσιμος! Θα κάνω περιοδεία στην Ευρώπη το Φεβρουάριο, και αυτό το κουαρτέτο θα παίξει μαζί μου σε όλες τις πόλεις εκτός από το Παρίσι, γιατί ο Dan Tepfer έχει μια σόλο συναυλία να δώσει παίζοντας τις Παραλλαγές Γκόλντμπεργκ του Μπαχ, πράγμα πολύ σημαντικό γι’ αυτόν. Θα παίξουμε λοιπόν εκεί με μπάσο και ντραμς. Γενικά όμως δεν δεσμεύω τους μουσικούς μου, θέλω να μπορούν να είναι ελεύθεροι να κάνουν πράγματα, να κερδίζουν χρήματα κλπ. Οι πρώτες μου επιλογές πάντως θα ήταν αυτές. Υπάρχουν ας πούμε τόσοι ντράμερ που μου αρέσουν αλλά δεν νομίζω πως θα ήταν διαθέσιμοι τώρα. Για παράδειγμα, όταν είχα κάνει ένα δίσκο με τον Elvin Jones, ήταν επειδή ο  Max Roach δεν ήταν διαθέσιμος, είχε συμβόλαιο με μια άλλη εταιρία. Εκείνος λοιπόν πρότεινε τον Elvin. Εγώ θα φοβόμουν να παίξω με τον Elvin, λόγω των όσων είχα ακούσει γι αυτόν, πως ήταν αχαλίνωτος! Αν όμως έχετε ακούσει αυτό το δίσκο, ο τρόπος που ακούγεται απέχει πολύ από κάποιον αχαλίνωτο. Ακούγεται ως κάποιος με πολύ συναίσθηση μουσικά.  Και πραγματικά το εκτίμησα πάρα πολύ αυτό. Πάντως χαίρομαι πολύ που θα έρθω στο Half Note. Θα σας δω, λοιπόν, σε λίγες μέρες!

line-630

21-24/11, Half Note Jazz Club, Τριβωνιανού 17, Μετς, τηλ. 210 9213310.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

1 2