Τέλος βάζει στο θεσμό των περιπτέρων το νέο πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε στη Βουλή. Σύμφωνα με αυτό κάθε περιπτεριούχος που βγαίνει στη σύνταξη θα κλείνει την επιχείρηση και η άδεια δε θα μπορεί να μεταβιβαστεί μετά το θάνατο του κατόχου. Όπως υποστηρίζουν πολλοί αυτό συμβαίνει για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα μεγάλων ομίλων, οι επαγγελματίες όμως αναφέρουν ότι είναι συνηθισμένοι σε τέτοιου είδους αλλαγές.
«Τα περίπτερα δημιουργήθηκαν ως μία ενίσχυση για τους ανάπηρους πολέμου. Οι τελευταίοι ανάπηροι πολέμου που είχαμε εμείς εδώ είναι από το 1945 με την κατοχή και από τον εμφύλιο. Κάποια στιγμή οι ανάπηροι πολέμου αποβιώνουν οπότε δεν υπήρχε κανένας λόγος να παραμείνει το ίδιο ιδιοκτησιακό. Εμείς που είμαστε χρόνια περιπτεριούχοι είχαμε ακούσει πολλά. Η λύση που προτιμήθηκε ήταν να μεταφερθούν στους Δήμους. Στο νέο νομοσχέδιο αντιδρούν οι περισσότεροι γιατί επιτρέπει στις μεγαλοεταιρείες πλέον – παλιότερα ο νόμος δεν το επέτρεπε – να μπορούν να δημοπρατήσουν πάνω σε περίπτερα. Το κακό είναι ότι σίγουρα εμείς δε θα μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε στις προσφορές των εταιρειών και ότι σίγουρα θα παιχτούν και άλλα πράγματα και θα πηγαίνουν “μιλητά”. Το μόνο καλό που θα έχει είναι ότι πλέον το περίπτερο θα εξελιχθεί γιατί θα αναγκάσουν οι εταιρείες πλέον την εξέλιξη», εξηγεί ο Χρήστος Παπαγεωργίου που λειτουργεί ένα από τα περίπτερα στην πλατεία Συντάγματος. «Εγώ προσωπικά επειδή τυχαίνει να κάνω πολλά χρόνια τη δουλειά ‘εχω συνηθίσει να ζω με το καθεστώς του άγχους. Όταν θα δημοπρατηθεί το περίπτερό μου στο μέλλον σίγουρα θα με επηρεάσει γιατί δε θα μπορώ να χτυπήσω τις άδειες», καταλήγει ο Χρήστος Παπαγεωργίου.
«Το θέμα είναι να μην πάθει κάτι αυτός που έχει την άδεια για τον χώρο. Στην περίπτωση που συμβεί αυτό εμένα ούτως ή άλλως με επηρεάζει γιατί ο χώρος μετά περνάει στη δικαιοδοσία του κράτους. Εγώ εδώ είμαι απλός ενοικιαστής», λέει ο Αντώνης Τούτσης που λειτουργεί το περίπτερο επί της Περικλέους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα τελευταία τρία χρόνια έχουν κλείσει περίπου 100 περίπτερα από αναδουλειά, ενώ ο Δήμος Αθηναίων έχει καταργήσει γύρω στις 56 με 70 θέσεις το τελευταίο εξάμηνο με τη λογική ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τους προηγούμενους ενοικιαστές.