swatch_watches

Η αλήθεια είναι πως τους τελευταίους μήνες, τα νέα για τα smartwatches όσο πάνε και πληθαίνουν. Μάθαμε για το Pebble που κάνει θραύση στο Kickstarter, είδαμε το Urbane LTE της LG που θέλει τη δικιά του κάρτα SIM, μέχρι που κι η Apple μας παρουσίασε το Apple Watch κι αυτά είναι κάποια από τα όσα συνέβησαν τις τελευταίες εβδομάδες. Παρά τον χαμό που γίνεται με τα smartwatches τόσο παγκοσμίως όσο και στη χώρα μας (οι μεγάλες αλυσίδες αυξάνουν διαρκώς τη γκάμα τους, αν προσέξετε), υπάρχει ακόμα ένα μεγάλο κοινό που ναι μεν χρησιμοποιεί ρολόι, όμως δεν δείχνει να ελκύεται από την προοπτική ενός «έξυπνου» ρολογιού. Τι γίνεται με όλους αυτούς λοιπόν;

Κατ’ αρχάς, αν ανήκετε σε αυτό το σύνολο, μην αγχώνεστε: οι εταιρείες εξακολουθούν να παράγουν αξεσουάρ της αρεσκείας σας και μάλιστα κάποιες απ’ αυτές τα εξοπλίζουν με λειτουργίες ιδιαίτερα χρήσιμες. Πάρτε για παράδειγμα τη Swatch η οποία αφού ξέκοψε ότι δεν «ψήνεται» να ασχοληθεί με την ανάπτυξη ενός smartwatch, ανακοίνωσε πως αντ’ αυτού θα προσθέσει έξτρα χαρακτηριστικά στα “non-smart” μοντέλα της όπως φερ’ ειπείν το Bluetooth και το NFC. Μην το υποτιμάτε αυτό το τελευταίο: η ενσωμάτωσή του θα σημαίνει πως θα είστε σε θέση να κάνετε πληρωμές με μια κίνηση του χεριού σας, άνετα και γρήγορα! Για τον σκοπό αυτό μάλιστα, η Swatch έχει δώσει τα χέρια με την China UnionPay ενώ βρίσκεται σε συνομιλίες με τη VISA και μία ελβετική τράπεζα.

Τα smartwatches είναι κάτι καινούριο, κάτι φρέσκο, κάτι που έρχεται να επαναπροσδιορίσει μια προϊοντική κατηγορία που έμοιαζε εδώ και χρόνια να έχει βαλτώσει. Ευπρόσδεκτη λοιπόν η άφιξή τους και σίγουρα, η διεύρυνση της γκάμας με τις επενδύσεις που διαρκώς πραγματοποιούν στην εν λόγω κατηγορία οι κατασκευάστριες εταιρείες, είναι θετικά βήματα. Ωστόσο, τι γίνεται με το κοινό που τόσα χρόνια αγόραζε ρολόγια (είναι κοινό μυστικό ότι πολλοί από εμάς τα «κόψαμε» όταν αγοράσαμε κινητό) στηρίζοντας την εν λόγω βιομηχανία, όμως μένει παγερά αδιάφορο απέναντι στο “smart” κόνσεπτ; Οι εταιρείες οφείλουν να σεβαστούν την πρόθεση όλων αυτών των καταναλωτών να παραμείνουν πιστοί στα κλασσικά ρολόγια τους και να συνεχίσουν να τα υποστηρίζουν κανονικά. Σε τελική ανάλυση, πολλοί από εμάς δεν νιώθουμε άνετα έχοντας ακόμα μια συσκευή να φορτίσουμε κάθε βράδυ.

Το παράδειγμα της Swatch είναι ένα που θα πρέπει να ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες. Τα ρολόγια μπορούν άνετα να παραμείνουν ως έχουν, υιοθετώντας όμως ορισμένα πολύ συγκεκριμένα “smart” χαρακτηριστικά. Το βασικό είναι να μη χάσουν την ευελιξία τους και, το κυριότερο, να συνεχίσουν να υπηρετούν πιστά όσους προτιμήσουν να περιμένουν πρώτα να δουν τα μειονεκτήματα και τα αδύνατα σημεία των smartwatches, και εν συνεχεία να επενδύσουν πάνω τους. Μην ξεχνάτε πως, όπως συμβαίνει με κάθε καινούρια προϊοντική κατηγορία της Τεχνολογίας που έρχεται να εξελίξει μία άλλη, ήδη υπάρχουσα, μαζί με όλα εκείνα τα θετικά, αναπόφευκτα φέρνει μαζί της και κάποια αρνητικά στοιχεία. Το κακό μ’ αυτά τα τελευταία είναι πως επειδή ακριβώς είναι καινούρια, απαιτείται χρόνος μέχρι να μάθουμε να τα αντιμετωπίζουμε και να τα προσπερνάμε. Ε, και ποιο προϊόν θα μπορούσε να μας προσφέρει αυτόν τον χρόνο αν όχι ένα κλασσικό, αξιόπιστο, old school ρολόι;