Ένα νέο brand που συνδυάζει το παραδοσιακό ένδυμα και το avant garde ρούχο έχει πάρει το όνομά του από μια ιστορική και επαναστατική μορφή θηλυκότητας η οποία προέκυψε στην εποχή Taisho (1912-1926) στην Ιαπωνία. Το νέο αυτό μοντέλο θηλυκότητας που εμφανίστηκε τότε, υπό τη μορφή του “moga”, σηματοδοτούσε το σύγχρονο κορίτσι, ήταν ανατρεπτικό, επαναστατικό, παρότι ζούσε σε μια κοινωνία με πολλούς περιορισμούς, πειραματιζόταν με το αλκοόλ, το κάπνισμα, με το να φορά δυτικές ενδυμασίες αλλά και με εξαιρετικά τολμηρά κιμονό.
Tα σύγχρονα και ελληνικά Μoga γεννήθηκαν όταν η δημοσιογράφος Έλενα Φάκου αποφάσισε να συνεργαστεί με τη σχεδιάστρια υψηλής ραπτικής Δέσποινα Κοιλάκου/ Despotnia. Μέσα από το ρεπορτάζ μόδας η Έλενα είχε γνωρίσει τη Δέσποινα και τη θεωρούσε κορυφαία, γι’ αυτό την επέλεξε προκειμένου να υλοποιήσει σχεδιαστικά μια ιδέα της, λανσάροντας στην αγορά ένα πατρόν αυθεντικού κιμονό, που ουδεμία σχέση θα είχε με τα πιο mainstream κομμάτια που έχουν κατακλύσει τις τελευταίες σεζόν τα καταστήματα.
Η Έλενα φαντάστηκε ένα παραδοσιακό κιμονό και η Δέσποινα ήταν η πλέον κατάλληλη να το δημιουργήσει. Εξ ολοκλήρου στο χέρι, από το σχεδιασμό του πατρόν, την κοπή, τη ραφή, ακόμα και την ταμπέλα του brand η οποία είναι κεντημένη, τα Moga γεννήθηκαν από την ιδέα δυο κοριτσιών που πάνω από όλα είναι φίλες και αγαπούν τη μόδα.
Η Δέσποινα Κοιλάκου εργάζεται ως freelance σχεδιάστρια και ο κόσμος που απευθύνεται σε εκείνη θέλει κάτι το ιδιαίτερο που δεν μπορεί να βρει εύκολα στην αγορά, κομμένο και ραμμένο μάλιστα στα μέτρα του. Στο παρελθόν έχει συνεργαστεί με την επωνυμία Zooms Fabrica, όπου αρκετά από τα σχέδια της ήταν εμπνευσμένα από ιαπωνικές τεχνικές σχεδιασμού και κατασκευής ρούχων οι οποίες ήταν προσαρμοσμένες στη σύγχρονη καθημερινότητα.
Όσον αφορά το νέο της εγχείρημα -που αναδεικνύει το συνδυασμό διαφορετικών χρωμάτων και υφών με προσεγμένες ραφές- φαντάζεται τα κομμάτια της συνδυασμένα με μεταλιζέ κολάν, μπότες κι αθλητικά παπούτσια που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα. Όσον αφορά τα πιο εκκεντρικά κιμονό της συλλογής πιστεύει πως επιβάλλεται να ταιριάξουν σε μονόχρωμο και minimal σύνολο ώστε να αναδεικνύεται το σχέδιό τους αλλά και η γυναικεία σιλουέτα.
Κάθε κιμονό είναι μοναδικό όχι μόνο για τα υφάσματα και την ποιότητά του αλλά κι επειδή δεν επαναλαμβάνεται σαν σχέδιο. Πρόκειται για μια συλλογή εννέα ξεχωριστών, μοναδικών και διαφορετικών κιμονό τα οποία απευθύνονται σε διαφορετικούς τύπους γυναικών «για να ντύσουν το σώμα τους και να αγκαλιάσουν την ψυχή τους». Η παραγωγή τους είναι αυστηρά περιορισμένη και όχι μαζική. Οι δύο φίλες πίσω από αυτό το διαφορετικό brand υποστηρίζουν πως «το κορίτσι “moga” διαιωνίζει τον ιστορικό του τίτλο, συνεχίζει να είναι ανατρεπτικό , τολμηρό και να πειραματίζεται. Τα συγκεκριμένα κιμονό λοιπόν απευθύνονται σε γυναίκες που θέλουν να είναι επαναστάτριες στη ζωή τους και γκέισες στην κρεβατοκάμαρά τους».