Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaDIGITAL STORIES

Τελικά η Google προωθεί τη Χίλαρι Κλίντον ή όχι;

Μετά τον σχετικό χαμό που ξέσπασε πριν λίγες μέρες, ψάξαμε και βρήκαμε αν στέκουν όλα όσα καταλογίζουν στη Google σχετικά με τις «αβάντες» της σε δημόσια πρόσωπα.
maxresdefault

 

Το στόρι έχει ως εξής: πριν λίγες μέρες, ένα site κατηγόρησε ανοιχτά τη Google πως μεροληπτεί υπέρ της Χίλαρι Κλίντον (το Νοέμβριο στις ΗΠΑ έχουν εκλογές και η άλλοτε πρώτη κυρία της χώρας θα διεκδικήσει την καρέκλα του «οβάλ γραφείου»). Για να στηρίξει τους ισχυρισμούς του μάλιστα, το SourceFed (περί ου ο λόγος) ανέφερε πως πληκτρολογώντας τον όρο Hillary Clinton cri”, η αυτόματη συμπλήρωση πρότεινε όρους όπως Hillary Clinton crime reform”, Hillary Clinton crisis” και Hillary Clinton Crime Bill 1994” αλλά σε καμία περίπτωση τον επίμαχο Hillary Clinton criminal charges”, εν αντιθέσει με άλλες μηχανές αναζήτησης όπως το Bing, τα αποτελέσματα στο οποίο, κάνοντας το ίδιο πείραμα, είναι τελείως διαφορετικά. Σε συνδυασμό με τα όσα δείχνει το Google Trends μάλιστα (περισσότεροι ψάχνουν για “Hillary Clinton crimes” παρά για “Hillary Clinton crime reform”), η όλη υπόθεση δείχνει να ‘χει κάτι το «σκοτεινό».

Είναι όμως έτσι τα πράγματα ή πρόκειται για ακόμα μία θεωρία συνομωσίας;

First things first

Ας ξεκαθαρίσουμε δύο πράγματα κατ’ αρχάς. Πρώτον, η Google έχει τη δυνατότητα να κάνει ό,τι θέλει, όχι μόνο με τη μηχανή αναζήτησής της αλλά με οποιαδήποτε πλατφόρμα της. Δικό της το καρπούζι, δικό της και το μαχαίρι, και ο πάγκος, και τα πιάτα. Το ερώτημα είναι αν θέλει να κάνει κάτι τέτοιο: ενδεχόμενη αποκάλυψη ενός σκανδάλου, μιας καθοδηγούμενης π.χ. ροής αποτελεσμάτων αναζητήσεων, θα επέφερε τεράστιο πλήγμα στην εικόνα της, τη μετοχή της και την εμπιστοσύνη του κοινού προς το brand name και τις υπηρεσίες της, θέτοντας εν αμφιβόλω το ίδιο της το μέλλον. Δεύτερον, το διαδίκτυο είναι συνυφασμένο με κάθε λογής θεωρία συνομωσίας: όσο υπάρχει ίντερνετ, θα υπάρχουν και μυστήριοι τύποι που θα ισχυρίζονται ότι διακρίνουν πράγματα εκεί που οι άλλοι δεν βλέπουν την τύφλα τους. Θυμηθείτε τι έγινε, ας πούμε, πριν λίγες βδομάδες με το Facebook και τη χρήση του μικροφώνου των smartphones και θα καταλάβετε τι εννοούμε…

Screen-Shot-2016-06-10-at-11.14.37-AM

Πάμε τώρα στο «ψητό».

Η Google είναι «έξυπνη». Πιο έξυπνη από εμένα, από εσάς, από όλους μας. Είναι σε θέση να αντιληφθεί με τον καλύτερο τρόπο την εκάστοτε ανάγκη σας και να σας προσφέρει τα πιο σωστά αποτελέσματα ώστε να την καλύψετε. Αρκετοί θεωρούν ότι το περίφημο autocomplete” στην αναζήτηση, συμπληρώνεται με τους όρους που πληκτρολογούν οι περισσότεροι, όμως τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Η Google λαμβάνει μεν υπ’ όψιν της τα trends” ανά γεωγραφική τοποθεσία όπως επίσης και το ιστορικό αναζητήσεων του κάθε χρήστη, φροντίζει όμως να «κόβει» από τους προτεινόμενους όρους, όσους δυσφημούν κάποιο φυσικό ή νομικό πρόσωπο. Στην περίπτωση της Χίλαρι Κλίντον, μιας που αυτή υπήρξε η αφορμή για να ψάξουμε το θέμα, δεν έχει απαγγελθεί καμία κατηγορία, εξ ου και η πλήρης απουσία της λέξης “crimes” από το “autocomplete” του Google.

Την ίδια στιγμή, αν πληκτρολογήσουμε στη μηχανή αναζήτησης τον όρο “Hillary Clinton” και αφήσουμε και έναν κενό χαρακτήρα αμέσως μετά, οι προτάσεις της Google είναι κατά σειρά: age”, memes”, young”, email” και net worth”. Εστιάστε στην τέταρτη εξ αυτών και θα δείτε ότι πρόκειται για μια υπόθεση με άπλετο παρασκήνιο σε βαθμό σκανδάλου. Είπαμε, η Google είναι έξυπνη: έχει τον τρόπο να δείχνει και τα πιο «πικάντικα» αποτελέσματα, φτάνει να είναι αυτό που λέμε politically correct”. Το να αρχίσει να σπιλώνει υπολήψεις όμως, απλά επειδή «ακούει» τις επιθυμίες του κόσμου, είναι κάτι που δεν πρόκειται να τη δούμε να κάνει ποτέ –σε διαφορετική περίπτωση, το “autocomplete” μετά από κάθε γυναικείο όνομα θα περιελάμβανε σε μόνιμη βάση λέξεις όπως “nude”, “naked”, “boobs”, “sex tape” κλπ…

maxresdefault-2

Google vs. Τhe world

«Καλά», θα αναρωτηθεί κάποιος, «πώς είναι δυνατόν οι άλλες μηχανές αναζήτησης να βγάζουν και τα καλά και τα στραβά αποτελέσματα και η Google να τα αποκρύπτει»; Η απάντηση δίνεται μέσα από την ίδια την ερώτηση: γι’ αυτό η Google είναι συνώνυμο της online αναζήτησης, γι’ αυτό έχει γίνει κατεστημένο, γι’ αυτό χρησιμοποιείται δισεκατομμύρια φορές κάθε μέρα. Διότι πολύ απλά, ο αλγόριθμός της είναι καλύτερος απ’ αυτούς του ανταγωνισμού, γιατί αφουγκράζεται με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες των χρηστών και παράλληλα προστατεύει στον βαθμό που πρέπει την προσωπικότητα των δημοσίων προσώπων.

Θεωρίες συνομωσίας θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν, τις περισσότερες φορές όμως θα εξηγούν απλά πράγματα που ο ανθρώπινος νους δεν συλλαμβάνει με την πρώτη. Όπως οι αρχαίοι ημών πρόγονοι που τα φόρτωναν όλα στον Δία…

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.