Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΜΟΔΑ

Το brand AENÁLIA δίνει πνοή σε μια λιγότερο γνωστή πλευρά της ιστορίας του ελληνικού κοσμήματος

Αρχοντικά σχέδια εμπνευσμένα από τις παραδοσιακές φορεσιές του 17ου, 18ου και 19ου αιώνα, καταφέρνουν και κουμπώνουν τέλεια στο στυλ της σύγχρονης γυναίκας του 2021, μην χάνοντας όμως την μοναδικότητα και την διαχρονικότητα που τα χαρακτηρίζει.

«Μεγάλωσα περιτριγυρισμένη από τη νεοελληνική παράδοση, έμαθα να τη σέβομαι, μετά να την αγαπώ. Για πρώτη φορά κατάλαβα πως τα νεοελληνικά κοσμήματα αρέσουν στα χρόνια της παραμονής μου στο Παρίσι. Εκεί σπούδαζα Ιστορία της Τέχνης και συχνά φορούσα κάποια πρωτότυπα νεοελληνικά κομμάτια που ανήκαν στη συλλογή της γιαγιάς μου. Όταν άρχισα να λαμβάνω θετικά σχόλια από ανθρώπους διαφόρων εθνικοτήτων που με ρωτούσαν από που είναι, ένιωσα την ανάγκη να ασχοληθώ μαζί τους, να μάθω περισσότερα γι’ αυτά», κάπως έτσι περιγράφει η Κατερίνα Κρητικού το πως της γεννήθηκε η επιθυμία να δημιουργήσει το brand AENÁLIA. Με κύρια έμπνευσή της τα νεοελληνικά κοσμήματα, τα οποία αποτελούσαν αναπόσπαστο κομμάτι των ελληνικών παραδοσιακών φορεσιών από τον 17ο έως τα τέλη του 19ου αιώνα στην ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα, κατάφερε να δημιουργήσει ένα brand που αποτελεί ύμνο στην ελληνική δημιουργία και το ελληνικό design.

«Διαπίστωνα με μεγάλη χαρά πως κομμάτια που ξεφεύγουν από το κοινότυπο και υπερβολικά προβεβλημένο αρχαιοελληνικό ύφος αρέσουν. Το γεγονός ότι το λεγόμενο “grecian chic” είναι το πιο δυνατό χαρτί που διαθέτει η χώρα μας στον παγκόσμιο χάρτη της μόδας, ήταν αυτό ακριβώς που μου έδωσε ακόμα μεγαλύτερη ώθηση να ασχοληθώ με την αναβίωση των νεοελληνικών κοσμημάτων». Βέβαια από την σύλληψη της ιδέας, μέχρι την υλοποίηση της το 2019, πέρασαν αρκετά χρόνια, καθώς όπως λέει χαρακτηριστικά και η Κατερίνα Κρητικού, η συγκεκριμένη, ελάχιστα γνωστή, περίοδος του ελληνικού κοσμήματος ήθελε «ψάξιμο» και μελέτη. «Στόχος μου εξαρχής ήταν να βγάλω από πάνω τους την ετικέτα του φολκλόρ, να τα κάνω φορέσιμα, σεβόμενη απόλυτα τις παραδοσιακές τεχνικές και το ύφος τους, να αναδείξω την ιστορία τους και την ομορφιά τους εντός και εκτός συνόρων».

Με μια πρώτη ματιά, τα κοσμήματα της AENÁLIA σε κερδίζουν για την αρχοντιά των σχεδίων τους, που ναι μεν θυμίζει Ελλάδα και έχει έντονο το ελληνικό στοιχείο, αλλά απέχουν πολύ από το να είναι τα «αρχαιοελληνικά» κοσμήματα που αγοράζουν οι τουρίστες στο Αιγαίο. Κάθε σύγχρονη γυναίκα μπορεί να φορέσει τα κοσμήματα της AENÁLIA, ανεξαρτήτως ηλικίας, στιλ και εθνικότητας. «Η γυναίκα που επιλέγει AENÁLIA αναζητά κοσμήματα ιδιαίτερα, μοναδικά και διαχρονικά που δεν εξαρτώνται από εφήμερες τάσεις, έχουν τόπο καταγωγής και μια ιστορία να πουν. Λόγω αυτής τους ακριβώς της βαρύτητας τα φαντάζομαι συνδυασμένα με ρούχα αέρινα και λιτά και όχι απαραίτητα σε ελληνικό φόντο».

Για την Κατερίνα Κρητικού η μόδα οφείλει να συμβαδίζει με την εποχή της, κάτι που δεν την καθιστά απαραιτήτως εφήμερη και αυτό ακριβώς είναι που προσπαθεί να κάνει και με τα σχέδια που επιλέγει για τις συλλογές της AENÁLIA. «Προσωπικά εκτιμώ οτιδήποτε διαχρονικό και κλασικό, που έχει βαθιές ρίζες αλλά προσαρμόζεται για να επιβιώσει. Αυτό για μένα είναι το στοίχημα που μπορεί να κερδίσει η ελληνική μόδα και αυτό που θα την ξεχωρίσει. Η στροφή προς τα μέσα και προς τα πίσω για έμπνευση. Η γνώση του παρελθόντος μας, της ιστορίας μας και η προσαρμογή τους στο σήμερα. Και δεν μιλάω μόνο για το αρχαιοελληνικό στοιχείο. Η αληθινή πρόκληση βρίσκεται σε όλα τα άλλα κομμάτια της κληρονομιάς μας που είναι πολλά και μη χαρτογραφημένα. Είναι εκεί και περιμένουν να τα φέρουμε στο φως, να τα αναβιώσουμε και να τα αποκαλύψουμε σε όλο τον κόσμο. Η AENÁLIA κάνει ένα βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση».

Συνδυάζοντας στοιχεία από την ευρωπαϊκή Δύση και τη μουσουλμανική Ανατολή, τα κοσμήματα της AENÁLIA μοιάζουν να μην έχουν πατρίδα, ενώ συγχρόνως διατηρούν τη συνέχεια της ελληνικής παράδοσης, ενώ η ποικιλία των τεχνοτροπιών, είναι κάτι που τα καθιστά ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης, η οποία με τη σειρά της δίνει στην σχεδιάστρια τους μεγάλη ελευθερία στον σύγχρονο επαναπροσδιορισμό τους. «Προσωπικά εκτιμώ οτιδήποτε διαχρονικό και κλασικό, που έχει βαθιές ρίζες αλλά προσαρμόζεται για να επιβιώσει. Αυτό για μένα είναι το στοίχημα που μπορεί να κερδίσει η ελληνική μόδα και αυτό που θα την ξεχωρίσει. Η στροφή προς τα μέσα και προς τα πίσω για έμπνευση. Η γνώση του παρελθόντος μας, της ιστορίας μας και η προσαρμογή τους στο σήμερα», εξηγεί η Κατερίνα Κρητικού.

Κάθε κόσμημα είναι AENÁLIA είναι χειροποίητο και εμπνευσμένο από την πλούσια αργυροχοΐκή παράδοση της μεταβυζαντινής περιόδου και την αξιοσημείωτη ποικιλία των δημιουργιών της, ενώ παραμένει συνδεδεμένο με το πολιτισμικό του πλαίσιο, σχεδιασμένο με κάθε λεπτομέρεια και φτιαγμένο στο χέρι με σεβασμό στις παραδοσιακές τεχνικές.  «Δεν υπάρχει άλλο brand που να έχει ασχοληθεί με τη σύγχρονη αναβίωση του νεοελληνικού κοσμήματος. Η AENÁLIA είναι το πρώτο».

E-shop: www.aenalia.gr
Instagram: aenalia_gr
POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.