Η αγάπη τους για τη soul, funk και r’n’b μουσική, είναι διαχρονική και οι αμοιβαία. Οι Souled Out από τη Θεσσαλονίκη, μας συστήθηκαν δισκογραφικά την άνοιξη με το single “Let me in your heart”, ενώ το νέο τους, οπτικοποιημένο single με τίτλο “Madness” έφτασε στ’ αυτιά μας στις 26 Μαΐου. Όπως λένε οι ίδιοι: «Πρόκειται για έναν εσωτερικό διάλογο που ακροβατεί μεταξύ της πραγματικότητας και του παραλόγου. Ένα βίντεο που καλεί τον ακροατή να βρει ένα κομμάτι του εαυτού του και ίσως λίγο ταυτιστεί».
Οι Souled Out δημιουργήθηκαν το 2013 μέσα από την κοινή τους αγάπη για τη μουσική, την οποία και μοιράζονται απλόχερα με το κοινό τους σε κάθε στέκι και venue που θα βρεθούν. Η soul σε όλες της τις πτυχές ξεδιπλώνεται και διανθίζεται στα jamming sessions τους. Η frontwoman, Αλεξάνδρα Σιετή, με την καθηλωτική φωνή, ο Τάσος Κορκόβελος (πλήκτρα), ο Πάρης Παπαδόπουλος (κιθάρα), ο Τάσος Βενετικίδης (μπάσο) και ο Κώστας Αναγνώστου (ντραμς), αποφάσισαν να αποτυπώσουν μέσα στο δυστοπικό σκηνικό της πανδημίας, τις δημιουργικές συνθέσεις της μπάντας στον πρώτο τους δίσκο που αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στο 2021. Λίγο πριν βρεθούν στη σκηνή του Gazarte στις 2 Ιουλίου, για το πρώτο τους live στην Αθήνα, το συγκρότημα μιλάει στην Popaganda για τη θέση του soul ήχου στην Ελλάδα του σήμερα και τη λαχτάρα τους να διαδώσουν τη μουσική τους και εκτός συνόρων.
Πώς θα συστήνονταν οι Souled Out με λίγες λέξεις σε όσους έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη μουσική σας;Αλεξάνδρα Σιετή: Είμαστε μια πενταμελής παρέα που μοιράζεται το ίδιο πάθος για την soul και συγγενικά της είδη. Αν έρθεις σε κάποιο live μας θα ακούσεις τα δικά μας κομμάτια που κινούνται σε αυτό το ύφος, καθώς και διασκευές R’n’B, Soul, Disco και Funk του χθες και του σήμερα.
Τάσος Βενετικίδης: Souled Out σημαίνει σύγχρονη soul με pop και rock ευαισθησίες, μέσα από ένα ρετρό πρίσμα και την φοβερή ερμηνεία μιας soul ντίβας εν τη γενέσει!
Το νέο σας single “Madness” είναι βαθιά υπαρξιακό, θέτοντας στον πυρήνα του την αμφισβήτηση και την αμφιταλάντευση μεταξύ πραγματικότητας και παραλόγου. Υπήρξαν στιγμές που να νιώσατε πραγματικά πως «τρελαίνεστε» εντός της πανδημίας;
Α.Σ: Αν και το “Madness” δεν γράφτηκε εντός της πανδημίας, υπήρξε κόσμος που μας είπε ότι συνδέθηκε πολύ με τους στίχους του τραγουδιού τη συγκεκριμένη αυτή περίοδο. Το κομμάτι ουσιαστικά απενοχοποιεί την τρέλα, στα δικά μου μάτια, καθώς όλοι μπορεί να αισθανθούμε σε διάφορες στιγμές της ζωής μας ότι είμαστε κοντά σε αυτήν, ή να απελπιστούμε με το φόβο ότι θα μας ισοπεδώσει. Προσωπικά, κάνω τέτοιες σκέψεις συχνά (εννοώντας υπαρξιακού περιεχομένου), πόσο μάλλον εν μέσω αυτής της κατάστασης. Ήταν αρκετά δύσκολο για όλους μας, αλλά το διαχειριστήκαμε δουλεύοντας τον δίσκο μας.
Τάσος Κορκόβελος: Φυσικά, ποιος δεν το ένιωσε αυτό άλλωστε; Η πανδημία ήταν ένα βαθύ σοκ για όλους μας, ουσιαστικά σταμάτησαν οι ζωές μας και η καθημερινότητά μας βίαια και απότομα. Ευτυχώς κάποια στιγμή βρήκαμε το κουράγιο και επανήλθαμε όσο μπορέσαμε δημιουργικά.
Πάρης Παπαδόπουλος: Οι λέξεις «υπαρξιακό» και «παράλογο» γραμμένες τόσο κοντά μεταξύ τους φέρνουν σχεδόν άμεσα στο μυαλό τον Αλμπέρ Καμύ. Ο Τομ Ρόμπινς στον «Τρυποκάρυδο», γράφει πως ο Καμύ σίγουρα στραβοκοιμήθηκε όταν έγραφε τις θεωρίες του. Η πανδημία ήταν σίγουρα μια επαφή με μια πρωτόγνωρη πλευρά του παραλόγου, που κατά τη διάρκειά της οι στραβοί ύπνοι είχαν την τιμητική τους!
Πώς κύλησε η συνεργασία σας με την ομάδα Beetroot, η οποία ανέλαβε τη σκηνοθεσία του video clip για το “Madness”;
Α.Σ: Η συνεργασία με την Beetroot για το κλιπ του Madness ήταν μια υπέροχη σύμπραξη. Είναι βέβαια γνωστοί για την συνέπεια τους στο καλύτερο, αλλά ποτέ δεν παύουν να σε εκπλήσσουν ευχάριστα με τις όμορφες δουλειές τους! Δεν μπορώ να φανταστώ καλύτερη αποτύπωση του κομματιού αυτού στην οθόνη. Η προσοχή στη λεπτομέρεια, η εστίαση στην γυμνή αλήθεια της έκφρασης και όλα αυτά σε απόλυτη αρμονία με τον ρυθμό του κομματιού. Τους ευχαριστούμε από καρδιάς για το υπέροχο αυτό αποτέλεσμα!
Π.Π.: Smooth like butter. Το να γυρίσεις ένα βίντεο εν μέσω πανδημίας δεν είναι η ευκολότερη δουλειά. Το όμορφο στην όλη διαδικασία, ήταν ότι τα παιδιά της Beetroot είχαν πολύ συγκεκριμένο όραμα ακούγοντας το κομμάτι μας. Επίσης, βοήθησε το ότι το τραγούδι άρεσε στην ομάδα. Όλο αυτό συνέβαλε σε μια πολύ όμορφη χημεία.
Η εγχώρια εναλλακτική rock σκηνή συνεχίζει να ανθίζει, με τη μουσική αρκετών συγκροτημάτων να φτάνει εκτός συνόρων. Πώς παρατηρείτε να εξελίσσεται η σχέση του κοινού στην Ελλάδα με τον soul/funk ήχο;
Α.Σ: Η αλήθεια είναι πως παρόλο που η soul/funk σκηνή στην Ελλάδα έχει εκπροσώπους εδώ και αρκετά χρόνια, δεν έχει πολύ καιρό που ξεκίνησε να έρχεται πιο ενεργά στο προσκήνιο. Θέλουμε πολύ να ξεφύγουμε από τα σύνορα, όπως θέλουμε να κατακτήσουμε και περισσότερο κοινό στην Ελλάδα. Η μεγαλύτερη ευχαρίστηση μας είναι όταν μας λέει κάποιος ότι δεν ήξερε ότι υπάρχει ελληνική soul σκηνή ή ότι άρχισε να ακούει αυτή τη μουσική μέσα από τα κομμάτια μας.
Τ.Κ: Ο soul/funk ήχος είναι ένας “δύσκολος” ήχος στην Ελλάδα η αλήθεια είναι, δεν είναι τόσο διαδεδομένος όσο η εναλλακτική rock σκηνή. Πιστεύουμε όμως ακράδαντα ότι αν έχεις να παρουσιάσεις κάτι καλό και ποιοτικό με το οποίο μπορεί κάποιος να ταυτιστεί, ο κόσμος στην Ελλάδα θα το αγκαλιάσει, σε όποιο είδος και να ανήκει. Ελπίζουμε λοιπόν να βάλουμε και εμείς το λιθαράκι μας ώστε η σκηνή αυτή να ανθίσει!
Κώστας Αναγνώστου: Νομίζω ότι με το διαδίκτυο δεν υπάρχουν πλέον όρια στα είδη μουσικής με τα οποία έρχεσαι σε επαφή. Οπότε νομίζω έχει διευρυνθεί το πεδίο ακουσμάτων του κόσμου και κατά συνέπεια παρασέρνει αυτό και το είδος που παίζουμε. Επίσης θεωρώ ότι είναι ένα είδος μουσικής που μπορεί να το ακούσει ευχάριστα και ο μη εξοικειωμένος ακροατής.
Η συμμετοχή σου στο The Voice, Αλεξάνδρα, υπήρξε μία «δίοδος» αμεσότερης επικοινώνησης της δουλειάς των Souled Out προς τον κόσμο;
Α.Σ.: Το “The Voice” ήταν σίγουρα ένα πολύ καλό boost για την μουσική μας με τους Souled Out. Στο παιχνίδι ήθελα να δείξω τη μουσική που με εκφράζει σε όλες τις εκφάνσεις της και χάρηκα πάρα πολύ που εκτιμήθηκε η συνέπεια στο είδος. Ήταν μια υπέροχη εμπειρία και κατ’ επέκταση προβολή της δουλειάς μας με τα παιδιά.
Ποιοι καλλιτέχνες έχουν επηρεάσει τη διαμόρφωση της ταυτότητάς σας;
Α.Σ.: Amy Winehouse, Joss Stone, Etta James, Aretha Franklin και πολλοί πολλοί άλλοι…
Τ.Κ.: Είμαστε σαφώς επηρεασμένοι από την αμερικανική soulful σκηνή, παλιά και νέα, απο καλλιτέχνες όπως τα ιερά τοτέμ Marvin Gaye, Curtis Mayfield, Ottis Redding, Stevie Wonder, μέχρι και τους πιο σύγχρονους Amy Winehouse, Joss Stone, Tedeschi Trucks Band, Erykah Badu και πολλούς άλλους.
Π.Π.: Πολύ ιδιαίτερη ερώτηση. Έχουμε αρκετά κοινά ακούσματα ως παρέα, αλλά υπάρχουν και παραδείγματα που ο καθένας προσωπικά ενσωματώνει στο σύνολο. Θαρρώ πως τουλάχιστον στον κιθαριστικό τομέα η προσέγγιση καλλιτεχνών όπως ο Steve Cropper, Eric Krasno, Nile Rodgers, David Williams κ.α. μελετήθηκαν αρκετά. Έχω όμως μια ιδιαίτερη θέση στην καρδιά μου για τον Phil Upchurch και δράττομαι της ευκαιρίας να προτείνω σε όποιον διαβάζει αυτές τις γραμμές τον δίσκο “Darkness Darkness”.
Τι θα έχουμε τη χαρά να απολαύσουμε μέσα από την κυκλοφορία του πρώτου σας άλμπουμ; Ποιοι άνθρωποι έχουν συμβάλλει στην υλοποίησή του;
Α.Σ.: Είναι ένα κράμα προσωπικοτήτων αυτός ο δίσκος. Λόγω του ότι πολλοί γράφουν κομμάτια μέσα σε μια μπάντα, ο καθένας βάζει το λιθαράκι του. Είχαμε την χαρά και την τιμή να συμπράξουμε με εξαιρετικούς καλλιτέχνες και φίλους από την Θεσσαλονίκη. Το φιλικό αυτό κλίμα, σε συνδυασμό με την κοινή μας πορεία στη σκηνή κάνουν το αποτέλεσμα solid και ενιαίο στα αυτιά μου. Είναι η μαγεία της μουσικής αυτή. Ο καθένας έχει τον ρόλο του, που είναι εξίσου σημαντικός, και το αποτέλεσμα είναι ένα και συλλογικό.
Τ.Κ.: Το πρώτο μας άλμπουμ με τίτλο “Sunny Side Up” είναι στα τελικά στάδια υλοποίησής του και αναμένεται να κυκλοφορήσει τέλη καλοκαιριού/αρχές φθινοπώρου. Μέσα σε αυτό περιέχονται εννιά τραγούδια με κυρίαρχο τον soul ήχο εμπλουτισμένο με funk, και neo-soul στοιχεία και μεγάλη έμφαση στο songwriting. Τη μουσική και τους στίχους, καθώς και την παραγωγή την υπογράφουμε οι ίδιοι. Μεγάλο ρόλο στη σύνθεση αλλά και τη στιχουργία έπαιξε ο πρώην μπασίστας μας Μηνάς Βακαλούδης (ο οποίος παίζει και στο δίσκο), ο οποίος έφυγε για σπουδές στο εξωτερικό μετά τις ηχογραφήσεις.
Κ.Α.: Είναι μία δουλειά που στον πυρήνα της έχει την soul μουσική με αναφορές και στην κλασική soul αλλά και σε σύγχρονες εκδοχές του είδους. Πέρα από την βασική πεντάδα έχουν παίξει και οι εξής μουσικοί: Χάρης Καπετανάκης και Σοφία Μωυσιάδου (sax), Μιχάλης Καρανίκος (τρομπόνι), Γιάννης Οικονομίδης, Νικόλας Πλάτων και Παναγιώτης Καπετανάκης (τρομπέτα), Eddie Spaapen (κρουστά).
Στις 2 Ιουλίου θα πραγματοποιήσετε την πρώτη σας αθηναϊκή εμφάνιση στο Gazarte. Πώς νιώθετε που θα βρεθείτε και πάλι μπροστά στο κοινό σας έπειτα από την πολύμηνη αποχή από τα stages;
Α.Σ.: 2 Ιουλίου! Ανυπομονούμε για αυτό το live, καθώς μας έχει λείψει απερίγραπτα η επαφή με το κοινό! Θα σας παίξουμε κομμάτια του επερχόμενου δίσκου μας, ανάμεσα σε αγαπημένες διασκευές soul, funk, disco και R’n’B! Το σίγουρο είναι ότι θα χορέψεις! Σας περιμένουμε όλους στο Gazarte να γιορτάσουμε τη μουσική.
Τ.Κ.: Η χαρά της επανεμφάνισής μας στη σκηνή δεν περιγράφεται η αλήθεια είναι. Καθώς είναι και η πρώτη φορά που κατεβαίνουμε στην Αθήνα για να παρουσιάσουμε στο κοινό τη δουλειά μας, η χαρά αυτή είναι διπλή!
Π.Π.: Είναι πολύ πιθανό κυρίως αυτό που θα παρουσιάσουμε, να είναι μια εκτόνωση όλης της ανάγκης μας για live αυτό τον καιρό που η επιθυμία αυτή βρισκόταν καταπιεσμένη. Καταλυτικό ρόλο σε όλο αυτό θα παίξουν τα κομμάτια του δίσκου μας που ανεβάζουν τη θερμοκρασία!
Τ.Β.: Μετά από τόσο καιρό απραξίας, όσον αφορά το ζωντανό παίξιμο, αναρωτιέμαι αν θα εμφανίσω τρακ επί σκηνής! Το έχουμε όμως πολύ ανάγκη γιατί και για εμάς είναι πραγματική ψυχαγωγία το να παίζουμε ζωντανά. Είναι ευλογία το να μπορείς να παίζεις τραγούδια που πραγματικά γουστάρεις και να χαίρει αποδοχής από το κοινό. 2 Ιουλίου στο Gazarte, λοιπόν!