Εν αναμονή του τελευταίου μέρους της έξοχης τριλογίας ιστορικών μυθιστορημάτων που της έχει ήδη χαρίσει την τιμή να είναι η μοναδική γυναίκα που έχει βραβευθεί δύο φορές με το περίφημο Man Booker Prize (Wolf Hall το 2009 και Bring Up the Bodies το 2012), η Hilary Mantel κυκλοφόρησε πριν λίγους μήνες τη συλλογή των διηγημάτων της με τον εξαιρετικά προβοκατόρικο τίτλο.
Οι δέκα ιστορίες που περιλαμβάνονται εδώ καλύπτουν μια μεγάλη χρονική περίοδο, καθώς έχουν γραφτεί από το 1994 ως και σήμερα και στην πλειοψηφία τους έχουν δημοσιευθεί σε περιοδικά και εφημερίδες (Guardian, London Review of Books, κλπ), κερδίζοντας και διακρίσεις. Η μικρότερη εκτείνεται σε 6 σελίδες και η μεγαλύτερη σε 23 σελίδες.
Όπως είναι αναμενόμενο, δεν μπορεί να υπάρξει συνοχή σε διηγήματα με τόσο μεγάλη χρονική απόσταση. Αν διαβαστουν ως τεστ ύφους, τα κοινά στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι η αίσθηση του «παράξενου» που κυριαρχεί, τα βιογραφικά και ψυχολογικά στοιχεία της Mantel (η οποία έχει ιστορικό ψυχικών ταραχών) και η ικανότητά της να δημιουργεί αβίαστα συναισθηματικές καταστάσεις.
Ο «Ένοικος» αντλεί από τις εμπειρίες της στη Σαουδική Αραβία, όπου έζησε με τον σύζυγό της στη δεκαετία του 1980. Ένας άγνωστος χτυπάει το κουδούνι της πόρτας και σταδιακά γίνεται μέρος της ζωής της που περιορίζεται στους τοίχους του σπιτιού. Το «Αδικήματα Κατά Προσώπου» αφηγείται τον παράνομο δεσμό ενός πατέρα με τη γραμματέα του, η οποία θα βρεθεί με τη σειρά της στη θέση της απατημένης. Το «Πώς Να Το Ξέρω» περιγράφει την κλειστοφοβική περιπέτεια μιας ομιλίας της σε λογοτεχνική λέσχη έξω από το Λονδίνο. Στη διάρκεια της επίσκεψης της θα γνωρίσει ένα ταλαιπωρημένο ον που δουλεύει στο ξενοδοχείο όπου διαμένει. Στο «Και Η Καρδιά Σταματά» παρακολουθούμε τη ζωή δύο έφηβων αδερφών, από τις οποίες η μία έχει ανορεξία. Στο «Σύνδρομο QT» η σύζυγος πεθαίνει καθώς πιάνει τον άντρα της με την ερωμένη του στην κουζίνα του σπιτιού της κατά τη διάρκεια ενός πάρτυ. Είναι ο σύζυγος δολοφόνος; Στις «Χειμερινές Διακοπές» ένα ζευγάρι έρχεται στην Ελλάδα και πέφτει στα χέρια ενός αγροίκου ταξιτζή. Στη διάρκεια της ξέφρενης νυχτερινής διαδρομής προς το ξενοδοχειο, η σύζυγος διατρέχει τους λόγους για τους οποίους δεν απέκτησαν παιδιά, ώσπου ο ταξιτζής παρασέρνει ένα με την επιθετική οδήγησή του.
Στο ομώνυμο διήγημα που κλείνει και τον τόμο, ένας εκτελεστής εισβάλλει στο σπίτι της πρωταγωνίστριας για να εκμεταλλευτεί την εξαιρετική θέα του στην κλινική του Γουιντσορ, από την οποία θα βγει σε λίγες ώρες η διαβόητη Πρωθυπουργός.