Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΣΙΝΕΜΑ

«Διορθώσεις»: Ο Θοδωρής Σκριβάνος διεισδύει στον μικρόκοσμο των χορευτών

Ο μικρόκοσμος και η καθημερινότητα των χορευτών του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, η δημιουργική διαδικασία της χορογραφίας, σε ένα ντοκιμαντέρ παρατήρησης 27, 29 & 30 Απριλίου στον Δαναό.
Διορθώσεις - Θοδωρής Σκριβάνος

Οι «Διορθώσεις» του Θοδωρή Σκριβάνου, είναι μια ταινία που διεισδύει στον μικρόκοσμο και στην καθημερινότητα των χορευτών του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Την ίδια στιγμή, συνιστά το πορτρέτο των ανθρώπων που ζωντανεύουν και πραγματώνουν το έργο αυτού του συνόλου: αποτυπώνει την επίμονη και συντονισμένη συνεργασία μεταξύ χορογράφων, χορευτών, σκηνογράφων και τεχνικών. Οι πρόβες, οι επαναλήψεις, οι διορθώσεις, το σώμα, η ίδια η δημιουργική διαδικασία της χορογραφίας βρίσκονται πάντα σε πρώτο πλάνο και αντανακλώνται στο φιλμ μέσα από μια ανθρωπολογική μέθοδο.

Πρόκειται για ντοκιμαντέρ παρατήρησης που καλύπτει σχεδόν μια ολόκληρη καλλιτεχνική σεζόν του Μπαλέτου της ΕΛΣ. Κατά το γύρισμα, ο Θοδωρής Σκριβάνος συγκέντρωσε υλικό 220 ωρών από την προετοιμασία τριών παραγωγών του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής: «Η Λίμνη των Κύκνων» σε χορογραφία του Κωνσταντίνου Ρήγου, «Herrumbre» του φημισμένου Ισπανού χορογράφου Νάτσο Ντουάτο και «Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης» του Δάφνη Κόκκινου.

O Θοδωρής Σκριβάνος, μιλώντας στην Popaganda για την ταινία του, εξηγεί τις προϋποθέσεις της και τις προθέσεις του:

«Με ενδιαφέρει πάρα πολύ το σινεμά της παρατήρησης. Με ιντριγκάρει η ιδέα να κάθομαι και να παρατηρώ. Και ως κινηματογραφιστής, έψαχνα έναν χώρο οριοθετημένο. Πάντα, αυτό στο οποίο θέλω να εστιάσω, είναι ο άνθρωπος. Ήθελα λοιπόν να μπω στον μικρόκοσμο των χορευτών, χωρίς να έχω από πριν κάποιο σενάριο, και να τραβήξω διάφορα πλάνα. Έτσι συγκέντρωσα ένα πολύ μεγάλο υλικό που ξεπερνάει τις 200 ώρες.

Η έρευνά μου ήταν το γύρισμα. Και το σενάριο είναι σαν να γράφτηκε μέσα από το μοντάζ. Αυτό με συναρπάζει, το να βάλεις σε τάξη τα πράγματα, το να οργανώσεις το τυχαίο. Αλλά για να γίνει αυτή η έρευνα ένα αφήγημα, το μοντάζ μου πήρε ένα χρόνο – το έκανα μόνος μου. Ήταν μία αγωνία για μένα να χειριστώ αυτό το μεγάλο υλικό, το μισό μάλιστα το πέταξα, αλλά ήθελα να έχω τον έλεγχο της αφήγησης.

Από την άλλη, σεβόμουν τη χορογραφία και τους χορευτές και απέφυγα τα διάφορα σκηνοθετικά τρικ. Επέλεξα να έχω μονοπλάνο, ευρυγώνιο φακό για να μην κόβω σε κομματάκια την κίνηση του χορού. Δεν ήθελα σε καμία περίπτωση να καπελώσω τον χορό και τη δημιουργική διαδικασία των χορογράφων.

Δεν με ενδιέφερε, όμως, η χρονική αλληλουχία των πλάνων, αλλά η νοηματική. Κάθε σκηνή, έχει μία νοηματική αυτοτέλεια, η συγκεκριμένη ταινία δεν έχει μία αφήγηση με αρχή, μέση και τέλος. Το αποτέλεσμα, είναι να βλέπεις έναν κόσμο και να νιώθεις πώς είναι να βρίσκεσαι εκεί. Να έχει, δηλαδή, συμμετοχικό ρόλο ο θεατής, να στοχαστεί, να μπει σε αυτόν τον κόσμο. Και, βέβαια, ο στόχος πάντα είναι, όταν τελειώσεις μία ταινία, να μην μπορούσε να γίνει αλλιώς…».


Ο κινηματογράφος ΔΑΝΑΟΣ παρουσιάζει την ταινία: ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ | CORRECTIONS, την Πέμπτη 27 Απριλίου στις 20:00 και για δύο ακόμα προβολές Σάββατο 29 & Κυριακή 30 στις 16:00. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Χορού, η οποία γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 29 Απριλίου, οι προβολές θα πραγματοποιηθούν με την παρουσία συντελεστών του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

POP TODAY
LIFE
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.