Η μεταφορά στη μεγάλη οθόνη ενός από τα πιο πετυχημένα βιβλία του 2017, του Η Κόρη του Βασιλιά του Βάλτου της Κάρεν Ντιόν (στα ελληνικά από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος) ήταν μάλλον αναπόφευκτη: πέρα από τους πολυάριθμους αναγνώστες, η ιστορία περιλαμβάνει ανατροπές, πολύ πιο περίπλοκους χαρακτήρες απ’όσο έχει συνηθίσει κανείς στο συγκεκριμένο είδος και τρομερή ένταση και αγωνία.
Στην ταινία, η Ντέιζι Ρίντλεϊ της τελευταίας τριλογίας Star Wars υποδύεται μια γυναίκα που για να προστατεύσει την κόρη της (η Μπρούκλιν Πρινς από το The Florida Project) από το ένοχο παρελθόν της δικής της οικογένειας, αναγκάζεται να κυνηγήσει τον πατέρα της (πάντα καθηλωτικός ο Μπεν Μέντελσον), για τον οποίο κρύβει ένα συγκλονιστικό μυστικό.
Ο σκηνοθέτης του Divergent, Νιλ Μπέργκερ, δέχτηκε την πρόταση να σκηνοθετήσει την ταινία και μας εξηγεί τους λόγους, ενώ περιγράφει τις ιδιαίτερες συνθήκες των γυρισμάτων και τη συνεργασία του με ένα τόσο ικανό καστ.
Τι σε γοήτευσε στο σενάριο;
Έψαχνα να κάνω μια ταινία που να διαδραματίζεται στη φύση, με τον φυσικό κόσμο, την άγρια φύση, να πρωταγωνιστεί. Επίσης, με ενδιαφέρει η ιδέα των πραγμάτων που μας στιγματίζουν – οι γονείς μας, οι εμπειρίες μας, η παιδική μας ηλικία, κάθε είδους τραύμα. Καθοριζόμαστε από αυτά, ή μπορούμε να αλλάξουμε, να γίνουμε ο εαυτός μας. Με αυτό ακριβώς παλεύει και η Ελένα, την κληρονομιά του χαρισματικού, αλλά επικίνδυνου πατέρα της. Όταν τα είπα όλα αυτά στον παραγωγό της ταινίας, Τέντι Σβάρτσμαν, μου έστειλε το σενάριο και δέχτηκα.
Με ποιον τρόπο ο βάλτος καθορίζει την αφήγηση της ταινίας; Περίγραψέ μας μερικές από τις δυσκολίες των γυρισμάτων σε ένα τόσο απομονωμένο μέρος.
Για την Ελένα, είναι ο τόπος που μεγάλωσε, ο δικός της Κήπος της Εδέμ. Όταν βρισκόταν στη φύση, ένιωθε ολοκληρωτικά παρούσα στον κόσμο, ήταν ο εαυτός της. Συγχρονισμένη με κάθε κελάηδισμα, με κάθε φύσημα του αέρα. Αλλά εκδιώχθηκε από εκεί και λαχταράει την επιστροφή. Επομένως, για την αφήγηση της ταινίας, ο εντοπισμός αυτών των τοποθεσιών ήταν σημαντικός. Έπρεπε να βρούμε ένα μέρος που μοιάζει πραγματικά άγριο, ατίθασο. Καταλαβαίνεις τη διαφορά. Έπρεπε να ψάξουμε πολύ για να βρούμε αυτό το είδος της άθικτης φύσης. Για παράδειγμα, για να μεταφερθούμε εκεί για μία εβδομάδα γυρισμάτων, οδηγούσαμε μία ώρα σε χωματόδρομο για να φτάσουμε στο ποτάμι. Από εκεί, πήραμε βάρκα για 45 λεπτά και περπατήσαμε σε ένα στενό μονοπάτι για μισή ώρα μέχρι να φτάσουμε στο σωστό σημείο. Αυτή η απομόνωση μειώνει τον διαθέσιμο χρόνο γυρισμάτων, είναι δύσκολο για την ομάδα να μεταφέρει τον εξοπλισμό και δεν υπάρχουν οι κατάλληλες «εγκαταστάσεις». Αλλά στο τέλος, όλοι συμφώνησαν πως άξιζε.
Πώς ήταν η συνεργασία σου με αυτό το καστ; Τι έφεραν στους ρόλους τους
Ήταν ένα απαιτητικό γύρισμα εξαιτίας των δύσκολων τοποθεσιών, αλλά μέσα σε όλες αυτές τις προκλήσεις ήταν πραγματική ευχαρίστηση να παρακολουθείς την Ντέιζι να παραδίδει μια δυνατή ερμηνεία κάθε μέρα. Ανεξαρτήτως του τι συνέβαινε, εκείνη έφερνε μια αλήθεια, μια ειλικρίνεια. Ως σκηνοθέτης, είναι τεράστια ανακούφιση ένας ηθοποιός να έρχεται και να δίνει τα πάντα – όταν είναι σπουδαίοι. Και εκείνη ήταν. Ο Μπεν είναι ένας αγαπητός και αξιοσέβαστος ηθοποιός στο χώρο – ανεβάζει το επίπεδο του παιχνιδιού για όλους. Απίστευτα υποστηρικτικός και με ενσυναίσθηση, δεν υπάρχει καλύτερος συνεργάτης. Και φυσικά, προσφέρει βαρύτητα σε κάθε σκηνή. Η Μπρούκλιν Πρινς είναι μια 11χρονη επαγγελματίας. Είναι ικανή να εκτελέσει κάθε είδους ερμηνεία. Όλοι στο συνεργείο είμαστε έκπληκτοι από το πόσο εντυπωσιακή είναι. Επιπλέον, ίσως να ήταν το πιο ενδιαφέρον άτομο για να μιλάς μαζί του στο γύρισμα. Δεν είμαι σίγουρος πως έγινε αυτό, αλλά είναι η αλήθεια.
Η σχέση της Ελένα με τον πατέρα της είναι πολύ περίπλοκη. Μπορείς να εξηγήσεις τα αντικρουόμενα συναισθήματα, πώς γίνεται να τον αγαπάει και να τον θαυμάζει ακόμα, παρότι γνωρίζει την αλήθεια για το παρελθόν τους;
Η παιδική της ηλικία ήταν ειδυλλιακή. Ήταν ολοκληρωτικά παρούσα στον κόσμο, μαθαίνοντας από τον πατέρα της πως να είναι ένα με τη φύση. Χάρη σε εκείνος, η ζωή της ήταν μαγική και το σπίτι τους ένας παράδεισος. Αργότερα, κατανοεί την αλήθεια για εκείνον… και παρ’ όλα αυτά ξέρει πως είναι πιο ζωντανή από ποτέ όταν είναι μαζί του. Ψάχνει ξανά αυτό το συναίσθημα, αλλά συνειδητοποιεί πως δεν μπορεί να το νιώσει ξανά. Ο πατέρας της είναι ένας επικίνδυνος εχθρός… αλλά της έμαθε και όλα όσα ξέρει. Οι συναισθηματικές συγκρούσεις βρίσκονται στην καρδιά της ιστορίας. Το παρελθόν επιστρέφει για να στοιχειώσει το παρόν. Τι κάνουμε με αυτά τα ανάμεικτα συναισθήματα, του ανήκειν και της ενοχής; Πώς συμφιλιωνόμαστε μαζί τους, βρίσκοντας γαλήνη;