Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΘΕΑΤΡΟ

«Υπόθεση Μινέττι»: Θέατρο στο Booze

Ένα κείμενο του Τόμας Μπέρνχαρντ ανεβαίνει κάθε σαββατοκύριακο βράδι στο Booze Cooperativa.

Αργησα να «συνδεθώ» με το έργο του Τόμας Μπέρνχαρντ. Ομως πλέον είναι από τους αγαπημένους μου θεατρικούς συγγραφείς. Για όσα εντάσσει στα κείμενά του. Για τη ματιά του και στο παρελθόν και στο μέλλον. Για τον τρόπο που ξεγυμνώνει τους ψυχισμούς. Και κάθε χρόνο, ευτυχώς, τον θυμούνται στις αθηναϊκές σκηνές. Φέτος έχουμε το «Ρίττερ, Ντένε, Φος» στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης, το «Πριν την αποχώρηση» στο Θέατρο της οδού Κεφαλληνίας και από το Σάββατο 23 Νοεμβρίου και για όλα τα σαββατοκύριακα μέχρι το τέλος του χρόνου, σ’ έναν απρόσμενο χώρο, στο Booze Cooperativa, μας περιμένει ένα ακόμα κείμενό του, γραμμένο στα μέσα της δεκαετίας του ’70, που δεν το έχω δει ποτέ σε κάποια σκηνή. «Μινέττι» ο τίτλος του, και αφορά την ιστορία ενός ανθρώπου του θεάτρου, που θέλησε να αντιπαρατεθεί στα γούστα του κοινού και στην κοινή γνώμη και το πλήρωσε ακριβά. Βλέπουμε αυτόν τον άνθρωπο, τον ηθοποιό, στο λόμπι ενός ξενοδοχείου, που ετοιμάζεται να συναντήσει έναν σκηνοθέτη, ο οποίος ίσως μεσολαβήσει για την επάνοδό του στη σκηνή. Ο Μινέττι, ο ηλικιωμένος ηθοποιός, αποκαλύπτει με ποιον τρόπο, μέσα στην απομόνωσή του, κρατήθηκε μέχρι εκείνη τη στιγμή. Είναι ο τρόπος με τον οποίο επιβίωναν ανέκαθεν στις δυσκολίες, όλοι όσοι πίστεψαν βαθιά σε κάτι: ένας μηχανισμός που σε κάνει να παίρνεις δυνάμεις από το αντικείμενο που υπηρετείς έστω κι αν αυτό σε απομυζά και σε φθείρει, βάζοντας τον εαυτό σου και την κοινωνική σου άνοδο σε δεύτερη μοίρα. Ένας μηχανισμός που σε κάνει να επιμένεις, ακόμα κι όταν βρίσκεσαι ενάντιος με το σύμπαν.

Και βέβαια ένας ηθοποιός που πιστεύει τόσο πολύ σ’ αυτό που κάνει δεν μπορεί παρά να μιλάει για το θέατρο μέσα σ’ αυτό κείμενο. Ενα απόσπασμα από το κείμενο του Μπέρνχαρντ που μετέφρασε η κριτικός θεάτρου Αννυ Κολτσιδοπούλου: «Ότι δεν ήταν θέατρο έγινε θέατρο – Η ζωή όλη έγινε θέατρο – το θέατρο τα κατάπιε όλα. Ο οδοντίατρος έγινε ηθοποιός για να μην χρειαστεί ποτέ ξανά ο ηθοποιός να υποδυθεί τον οδοντίατρο. Μόνο το θέατρο έχει ζωή. Δεν έχει η ζωή θέατρο. Γι αυτό και όταν το θέατρο πάει να μιμηθεί τη ζωή πεθαίνει. Εκεί στηρίζεται το θέατρο στις μέρες μας – στο θάνατο της πραγματικής ζωής . Ο κόσμος όλος χώρεσε μέσα στο θέατρο – το θέατρο τα κατάπιε όλα .» 

Το έργο του Μπέρνχαρντ πρωτοπαρουσιάστηκε το 1976 στο Staatsschauspiel της Στουτγάρδης με τον ηλικιωμένο Γερμανό ηθοποιό Bernhard Minetti (εντυπωσιακή σύμπτωση το κοινό όνομα με το έργο). Στο χώρο του Booze Cooperativa, τον Μινέττι θα ερμηνεύσει ο ηθοποιός Γιάννης Κουρκουμέλης, που υπογράφει και τη διασκευή του κειμένου, δίνοντάς του τον τίτλο «Υπόθεση Μινέττι».

Από αυτό το Σαββατοκύριακο, και για όλα τα σαββατοκύριακα μέχρι το τέλος του χρόνου, μπορούμε να συναντήσουμε τον… Τόμας Μπέρνχαρντ, τη σκέψη του δηλαδή και τα ματιά του, στο Booze.

Info
Μετάφραση: Αννυ Κολτσιδοπούλου, Δραματουργική επεξεργασία, σκηνοθεσία: Εύρη Σωφρονιάδου, Διασκευή κειμένου, ερμηνεία: Γιάννης Κουρκουμέλης, Βίντεο: Θωμαΐς Τριανταφυλλίδου, Μουσική επιμέλεια: Κώστας Σουρβάνος. 
Ωρα έναρξης: 8μ.μ. 
Booze Cooperativa, Κολοκοτρώνη 57, Τηλέφωνο: 211 405 3733.
POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.