Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΚΑ

Το μεγάλο καρναβάλι των εκλογών

Τα προεκλογικά σποτ, οι δηλώσεις, οι Κολοκοτρώνηδες, οι εν Χριστώ αδελφοί, οι φίλες του Πάολο Κοέλο και άλλες ιστορίες προεκλογικής τρέλας.
o-KINIMA-ELLADA-facebook

Αυτή η προεκλογική περίοδος είναι η πιο σύντομη που έχει διανύσει η χώρα μας μετά την μεταπολίτευση. Τα πολιτικά κόμματα της χώρας αποφάσισαν πως οι ακραίες καταστάσεις, απαιτούν ακραία μέτρα, για αυτό και επιστράτευσαν τα πιο λαμπρά μυαλά της διαφήμισης με σκοπό να περάσουν το μήνυμα τους με σαφήνεια (;) και σκαρφίστηκαν ευφάνταστα τρικ για να κερδίσουν το rat race της ψηφοθηρίας.

Προεκλογικά σποτ με επικλήσεις στο συναίσθημα (ένα από αυτά ο φόβος), celebrities στα ψηφοδέλτια, copy – paste αφίσες από τηλεοπτικές σειρές, είναι μερικά παραδείγματα. Ύστερα οι δαίμονες του διαδικτύου ανέλαβαν δράση. Όχι μόνο «γλέντησαν» τα προεκλογικά σποτ του απερχόμενου Πρωθυπουργού, δεν ξεμπρόστιασαν απλά τους υπεύθυνους της προεκλογικής καμπάνιας του Ποταμιού, αλλά ανακάλυψαν μικρά διαμαντάκια με σουρεάλ πολιτευόμενους και κατασκεύασαν memes εμπνευσμένα από τις δηλώσεις των πολιτικών.

Το λυπηρό είναι πως ακόμα και αν τα τρολς δεν έκαναν τίποτα, αυτή η προεκλογική περίοδος έχει άφθονο γέλιο από μόνη της. Η αγωνία των κομματικών αρχηγών καθρεφτίζεται στον τρόπο με τον οποίο προσπαθούν να πείσουν τον λαό να ψηφίσει την παράταξή τους. Άλλοι προτιμούν να φυτέψουν τον σπόρο του φόβου στις ψυχές των ακροατών, με σένιο μοντάζ, προβληματισμένες αφηγήσεις και ψυχρά χρώματα και άλλοι επικαλούνται το χιούμορ σκαρώνοντας πιασάρικα τσιτάτα, τραγουδάκια και μαντινάδες. Η μια πολιτική διαφήμιση μετά την άλλη, μοιάζει με ένα act σε κάποιο περιοδεύον freak show, τα βιογραφικά των υποψηφίων με about στο myspace – ευτυχισμένο το 2007 – και οι αφίσες όλο και κάτι μας θυμίζουν. 

Όλα ξεκίνησαν με  το σποτ που σχολιάστηκε και «λεηλατήθηκε» όσο κανένα άλλο σε κανάλια και social media. Ο Σαμαράς «παίζει μπάλα» με τους νέους λέγοντας την αλήθεια. Συνομιλεί με τον Νικόλα και του εξηγεί πως πρέπει έχει φέρει τη χώρα εκεί που πρέπει. Η «αγάπη» των υπευθύνων της εκλογικής καμπάνιας της Νέας Δημοκρατίας στα παιδιά, μας είναι γνωστή ήδη από το 2012, με το αλησμόνητο «Γιατί κύριε;». 

http://youtu.be/j24Tphmp-00

 Το σποτάκι με τον Νικόλα όμως ενέπνευσε πολλούς χρήστες του διαδικτύου που γέμισαν τα feed μας στα social media με διάφορες παραλλαγές του.

samaras

Δείτε εδώ το άρθρο της Popaganda που συγκεντρώνει μερικά από τα καλύτερα memes 

Και ενώ ο Σαμαράς παίζει μπάλα ο “αναγκαίος” Πάνος Καμμένος πιλοτάρει τηλεκατευθυνόμενα τρενάκια. Ο πρόεδρος των ΑΝ. ΕΛΛ. βοηθάει τον μικρό Αλέξη – ο οποίος έχει το ίδιο όνομα με τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης – να οδηγήσει ένα τηλεκατευθυνόμενο τρενάκι, το οποίο φυσικά συμβολίζει την Ελλάδα, καθώς οι ΑΝ.ΕΛΛ. πρέπει να είναι εκεί για να αποτρέψουν τον ΣΥΡΙΖΑ από το να εκτροχιάσει την χώρα.

http://youtu.be/C7uys7GSLDY

10922613_927616420583255_8188142415993385133_n

“Unagi is a state of total awareness” που έλεγε και ο Ross.

Το χτύπημα των Ανεξάρτητων Ελλήνων όμως ήταν διπλό. Ο λαϊκισμός συναντά την παράδοση, σε δέκα νέα προεκλογικά σποτ με μορφή μαντινάδας.  «Άρρωστες» ομοιοκαταληξίες με το όνομα του προέδρου του κόμματος, όπως το «Κουστούμι μας εράψανε, στα μέτρα μας κομμένο, όμως δε λογαριάσανε τον Πάνο τον Καμμένο» ή το επικό “Τη χώρα ξεχαρβάλωσαν, δεν άφησαν μπουλόνι, ούτε ο Μπομπ ο μάστορας έτσι δεν ξεβιδώνει”, αποτελούν ίσως μερικά από τα χειρότερα προεκλογικά σποτ στην ελληνική ιστορία.

http://youtu.be/zK50UziQX3Q?list=PLR_iCvD7h2fiYSALPPLnB7UVUJOXfPsK1

Λες και δεν έφταναν τα ευχάριστα μουσικά διαλείμματα, ήρθε και το βίντεο του υποψήφιου Βουλευτή Γιάγκου Ραυτόπουλου – γνωστός για τις τρολ διαθέσεις του – με τον πρωταγωνιστή τον Σπύρο Γρίβα.  Το “Θέλεις μάνγκο; Θέλω Γιάγκο.” κατάφερε να μας στείλει. 

http://youtu.be/w0y_I5vTrLU

Είχε βέβαια και άλλα σποτάκια πριν από αυτό, δεν ήταν όμως τόσο δυνατά. 

http://youtu.be/CIGDn0yXuhk

Όχι τόσο δυνατά δηλαδή, όσο αυτό του κινήματος ΕΛ. ΛΑ. ΔΑ.για λοβοτομημένους ψηφοφόρους. 

http://youtu.be/WXy9jnvjnzo

Σε μια απέλπιδα προσπάθεια να κρατηθεί στη ζωή, το ΠΑΣΟΚ κάνει χιούμορ με το νέο του τηλεοπτικό σποτ στο οποίο ένα κόμμα που δεν έχει κυβερνήσει ποτέ πριν, δηλαδή ο ΣΥΡΙΖΑ, παρομοιάζεται με έναν άπειρο πιλότο που ανακοινώνει στους επιβάτες του με χαρά πως αυτή είναι η πρώτη του πτήση και εκείνοι πανικοβάλλονται.

http://youtu.be/eUfShQ5HcjI
Βέβαια, αυτό το χιούμορ ωχριά μπροστά στην επιστολή Βενιζέλου προς Σαμαρά για την πιο ηχηρή μεταγραφή της προεκλογικής περιόδου, αυτή της Άντζελας Γκερέκου

"Το παράπονο"

“Το παράπονο”

Για τον Γιώργο Πετρόχειλο η αλήθεια δεν βρίσκεται πια στους Sex Pistols, αλλά στο πιο ειδεχθές  πολιτικό μόρφωμα που έχει γεννήσει αυτή η χώρα μεταπολιτευτικά.  Η Χρυσή Αυγή κέρδισε έναν άξιο αντιπρόσωπο που την “υποστηρίζει με θέρμη και στόμφο”, προτρέπωντας τους συμπολίτες του να κάνουν το ίδιο. 

http://youtu.be/orJG7YUvxBU

Ο Sid απαντά.

Ο Sid απαντά.

Μέσα σε όλα αυτά ο Απόστολος Γκλέτσος, δήμαρχος Στυλίδας, ιδρύει κόμμα. Την “Τελεία“. Ας προσπεράσουμε το λογοπαίγνιο που θα έκανε τον Μπαμπινιώτη να σκίσει τα λεξικά του ένα – ένα και ας πάμε στο απίθανο προεκλογικό σποτ, με αποσπάσματα από τις «δράσεις» του Απόστολου, αλλά και στην Κατερίνα Στανίση που συμμετέχει στο ψηφοδέλτιο της Τελείας, στοχεύοντας ψηλά. Σε σχετική ερώτηση που της τέθηκε από δημοσιογράφο, η ίδια απάντησε πως θα μπορούσε να αναλάβει το Υπουργείο Πολιτισμού. “Βεβαίως, μπορώ να ασχοληθώ, γιατί γνωρίζω πολύ καλά αυτόν τον χώρο. Τον έχω σπουδάσει, τον ξέρω πλέον έπειτα από τόσα χρόνια στη νύχτα. Ξέρω πού πονάει η δουλειά. Να ανοιχτούν μαγαζιά, μουσικές σκηνές, να δουλέψουν οι άνθρωποι, γιατί μέσα από αυτά τα μαγαζιά ζουν πολλές οικογένειες, όχι μόνο οι τραγουδιστές.”, δήλωσε η τραγουδήστρια.

http://youtu.be/-TTvMmDoRFc

Από αυτό το λαϊκο κλίμα δε θα μπορούσε να λείπει και αυτό το τραγούδι που γράφτηκε αποκλειστικά για τον Απόστολο Γκλέτσο και το κόμμα του. Αυτό το στιχουργικό έπος, έχει αναφορές από όλα τα τηλεοπτικά σίριαλ στα οποία έχει πρωταγωνιστήσει ο πρόεδρος της Τελείας, όπως “Ψίθυροι Καρδιάς“, “Σαν Χειμωνιάτικη Λιακάδα” και “Τηλεμπόρα”. 

http://youtu.be/8Uu–2pO1ko

Και από το λαϊκό, ας περάσουμε στο έντεχνο. Οι γραφίστες του Ποταμιού μάλλον δεν έχουν αρκετή έμπνευση, ίσως πάλι να τους πίεζε και ο χρόνος, για αυτό ξεσήκωσαν ό,τι βρήκαν πιο πρόχειρο και έφτιαξαν αφίσες εμπνευσμένες από promo του LOST, από μιαδιαφημιστική καμπάνια που έχει επιμεληθεί ο Shepard Fairey, καθώς και από το logo της Factory Records.

10924658_10153515972479307_24993351072332822_n

Το “Ποτάμι” είναι όντως παντού.

Το logo της Factory Records.

potami2
Σταύρος Θεοδωράκης vs. Shepard Fairey

potami1
 

Όσο για τα τηλεοπτικά σποτ του κόμματος του Σταύρου Θεοδωράκη, αυτά φαίνεται να πραγματεύονται, καυτά κοινωνικοπολιτικά ζητήματα, όπως το “καφάσι” ως καπάρο για θέση παρκινγκ.

http://youtu.be/Ggqa-yYYNi4

Οι υποψήφιοι του Ποταμιού έχουν και ενδιαφέροντα βιογραφικά. Γιατί αν δεν σε εκπροσωπεί μια πολεμίστρια του φωτός και προσωπική φίλη του Πάολο Κοέλο, τότε ποιος; 

12266_10204033049175541_5859324612920978950_n
potami

Στο μέτωπο ΣΥΡΙΖΑ, τη φαντασία των χρηστών των κοινωνικών δικτύων τροφοδότησαν οι δηλώσεις της Ραχήλ Μακρή ότι, αν χρειαστεί, θα κόψει μόνη της ευρώ στην Τράπεζα της Ελλάδας. Το twitter πήρε φωτιά με τους χρήστες να «τυπώνουν» το νέο «ραχήλευρο», αλλά και το νέο «ραχηλιάρικο»

"Γιατί τα ραχηλιάρικα δεν είναι πετσετάκια;"

“Γιατί τα ραχηλιάρικα δεν είναι πετσετάκια;”

Η “Ελπίδα Έρχεται” και κρύβει μέσα της έναν ερωτισμό. Ο Κώστας Γκουσγκούνης, έδωσε το παρών στην προεκλογική συγκέντρωση του ΣΥΡΙΖΑ στο Παλαιό Φάληρο, εκφράζοντας έτσι δημοσίως την στήριξή του στο κόμμα. 

Ο Κώστας Γκουσγκούνης με τον  Κώστα Μερκουράκη.

Ο Κώστας Γκουσγκούνης με τον Κώστα Μερκουράκη.

 Μιλώντας για ερωτισμό δεν μπορεί να μείνει εκτός η βόμβα που έσκασε το βράδυ της Δευτέρας. Deleted scenes από τα γυρίσματα προεκλογικού spot της Νέας Δημοκρατίας από την καμπάνια του 2012, προδίδουν μια χαλαρή στιγμή του Αντώνη Σαμαρά. Ο σκηνοθέτης δίνει οδηγίες στον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας και του ζητάει να πει τα λόγια του με περισσότερη αισιοδοξία “με εκείνο το ερωτικό που κάνει”. Εκείνος απαντά πως “Τέτοια ώρα είναι το καλύτερο σεξ”. Μέχρι σήμερα δεν είναι γνωστό ποιος διέρευσε το βίντεο, πολλοί όμως είναι που εικάζουν πως αφέθηκε ελεύθερο στο διαδίκτυο από την ίδια την ΝΔ, σε μια προσπάθεια να παρουσιαστεί ο Πρωθυπουργός ως ένας απλός άνθρωπος που κάνει χιούμορ και να κερδίσει πόντους. 

http://youtu.be/7lHzsnm3dgs

Η σύμπραξη ΚΚΕ -(μ-λ)- ΜΛ – ΚΚΕ και η συμπαράταξη τους εναντίον ΚΚΕ – και φυσικά εναντίον ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ – είναι αστεία από μόνη της. Το προεκλογικό τους σποτ μοιάζει να ανήκει σε άλλη προεκλογική περίοδο και το μοντάζ είναι ικανό να προκαλέσει επιληψία. 

http://youtu.be/CoCRbfjxrIw

Το ΚΚΕ από την άλλη, αποφάσισε να δώσει τον αγωνιστικό παλμό με το κομμάτι του Άκη Πάνου “Ήταν ψεύτικα”, λογάριαζε όμως χωρίς τον ξενοδόχο, καθώς το βίντεο κατέβηκε ευθύς αμέσως από το διαδίκτυο λόγω παραβίασης των πνευματικών δικαιωμάτων του τραγουδίου.

Γραφιστικών ατοπημάτων συνέχεια. Στο ΚΙΔΗΣΟ πάσχουν από έλειψη φαντασίας ή καλύτερα, έχουν φαντασία, απλά είναι αρρωστημένη. Ας τους αναγνωρίσουμε όμως τον ρομαντισμό που πηγάζει μέσα από αυτό το ηλιοβασίλεμα και τους γλάρους.

Ήταν και στον Ε.Ο.Τ

Ήταν και στον Ε.Ο.Τ.

Ας κλείσουμε αυτό το άρθρο με λίγη κατάνυξη. Ο επικεφαλής της Τελείας βρέθηκε την Κυριακή στον Ιερό Ναό του Αγίου Αθανασίου της Στυλίδας, ο οποίος είναι και πολιούχος της πόλης και μιλώντας στους συμπολίτες του μετά το τέλος της Θείας Λειτουργίας ξεκινώντας το λόγο του με την φράση “Αγαποιτοί εν Χριστώ αδελφοί” και έπειτα δήλωσε: “Θα επιβάλλουμε το καλό. Μια κουβέντα θα σας πω. Ελληνική, ρουμελιώτικη. Είναι μπέσα”.

http://youtu.be/F0pNMRaQqsA

Η μέρα των εκλογών πλησιάζει. Καλή ψήφο.

POP TODAY
LIFE
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.