17_08193932.

Φαίνεται σαν να έχουν περάσει πολλά χρόνια. Κι όμως, ήταν μέχρι πρόσφατα που οι φοιτητικές εκλογές σήμαιναν εκδρομές στη Μύκονο, καμπάνιες χιλιάδων ευρώ και μεγάλα πάρτι. Πράγματα που ανήκουν πλέον στο παρελθόν. Γιατί η εποχή επιτρέπει πλέον προσέγγιση ψηφοφόρων με email και εξόδους σε μπαρ με παρεΐστικο στυλ.

Οι φοιτητικές εκλογές θα γίνουν φέτος στις 7 Μαΐου. Κάποτε, τη «χρυσή» οκταετία έως το 2008, ο προεκλογικός αγώνας μιας μεγάλης φοιτητικής παράταξης κόστιζε έως 120.000 ευρώ, όπως αναφέρει η «Καθημερινή». Η ετήσια κομματική χρηματοδότηση προς τις παρατάξεις ήταν μεγάλη και το μεγαλύτερο μέρος της «έπεφτε» αυτή την περίοδο.

Ηταν η εποχή που οι φοιτητοπατέρες είχαν δωρεάν κινητό τηλέφωνο και πληρωμένο τον λογαριασμό. Οι παρατάξεις οργάνωναν συναυλίες και εκτύπωναν χιλιάδες προεκλογικές αφίσες και φυλλάδια, ενώ αρκετές είχαν σύστημα για την κάλυψη των εξόδων των «ετεροδημοτών». Εκείνων που σπούδαζαν σε σχολή μακριά από το σπίτι τους, όμως, δεν παρακολουθούσαν τα μαθήματα.

Η εικόνα σήμερα είναι εντελώς διαφορετική. Η προεκλογική εκστρατεία γίνεται μέσω email, καρτών και μικρών αφισών. Οι εκδρομές σε Μύκονο και Αράχωβα δεν αποτελούν πλέον «θεσμό». Τα πάρτι σε νυχτερινά κέντρα με φθηνό εισιτήριο, προσφορά της παράταξης, αποτελούν παρελθόν. Πλέον αρκούνται σε χαλαρές προσκλήσεις σε μπαρ κοντά στην Πανεπιστημιούπολη του Ζωγράφου, ή στο Κολωνάκι, το Γκάζι και τα Εξάρχεια, ανάλογα με το προφίλ της κάθε παράταξης. Και τώρα πια επιχειρούν να προσελκύσουν μέλη ή ψηφοφόρους, παρεμβαίνοντας σε ζητήματα που αφορούν φοιτητικά θέματα (π.χ. χρόνος οργάνωσης των εξετάσεων, διανομή φωτοτυπιών συγγραμμάτων).

Από το iefimerida