maxresdefault (6)

Δυο εβδομάδες μετά το ατύχημα στην Αίγινα που άφησε τέσσερις νεκρούς και πολλούς τραυματίες, ένα μήνα μετά το περιστατικό στη Ζάκυνθο που ακυβέρνητο σκάφος τραυμάτισε στο κεφάλι 7χρονο παιδί, η συζήτηση για την έλλειψη ασφάλειας στις ελληνικές θάλασσες δεν παύει να είναι επίκαιρη.

Ο οργανισμός Safe Water Sports είναι μία κοινωνική, μη κερδοσκοπική πρωτοβουλία που ιδρύθηκε για να τραβήξει στην προσοχή σε αυτό ακριβώς το πρόβλημα: άνθρωποι πεθαίνουν κάθε καλοκαίρι σε ελληνικά νερά λόγω αμέλειας, επικινδυνότητας ή ελλειπούς ενημέρωσης. Για να περάσει το μήνυμα της σημασίας της ασφάλειας, ο οργανισμός αυτός συνεργάστηκε με τον ΑΚΤΟ, προκειμένου σπουδαστές του τμήματος Graphic Design να δημιουργήσουν βίντεο για την προβολή και τη διάδοση των ιδεών τους. Το αποτέλεσμα φαίνεται να δικαίωσε την επιλογή. 


Ο Γιώργος Μπότσος, καθηγητής Διαφήμισης και Διευθυντής Marketing του ΑΚΤΟ και υπεύθυνος του project αυτού, μου εξήγησε γιατί αυτή η συνεργασία ήταν ιδανική και για τα δύο μέρη της. «Δυστυχώς τα μηνύματα της εταιρείας είναι εξαιρετικά επίκαιρα. Έχουμε, βλέπεις, το “προνόμιο”, ως χώρα, να έχουμε το μεγαλύτερο ποσοστό πνιγμών κολυμβητών, το οποίο είναι και λίγο παράδοξο, σε μία χώρα τόσο εξοικειωμένη, υποτίθεται, με τη θάλασσα. Έτσι, όταν μας ζητήθηκε από την εταιρεία να φτιάξουμε αυτά τα βίντεο, ξεκινήσαμε το project αμέσως. Αυτό το project έγινε επιλέγοντας ένα task force με τους οποίους δουλέψαμε όπως θα δουλεύαμε σε μία διαφημιστική εταιρεία.»

Οι σπουδαστές, ο Δημήτρης Βογιατζής και ο Θοδωρής Παππάς, τριτοετείς τώρα του τμήματος Graphic Design, δούλεψαν με τον κύριο Μπότσο για ένα μήνα και παρήγαγαν εν τέλει 4 βιντεάκια των 20 δευτερολέπτων, που χρησιμοποιήθηκαν από τον οργανισμό Safe Water Sports για μία καμπάνια στα social media.


Ο Παναγιώτης Πασχαλάκης, πρόεδρος του οργανισμού, ίδρυσε την πρωτοβουλία όταν έχασε με τραγικό τρόπο τον δεκάχρονο γιο του σε θαλάσσιο ατύχημα στη Μύκονο, το 2014. Μιλώντας μου για τη συνεργασία με τον ΑΚΤΟ, μου εξηγεί πως η επιλογή της δεν ήταν καθόλου τυχαία. «Θέλαμε να κάνουμε κάποια καμπάνια στα social media ώστε να προσεγγίσουμε τους νέους ανθρώπους, χρησιμοποιώντας τα μέσα που οι ίδιοι χρησιμοποιούν για την επικοινωνία τους. Θέλαμε ένα μήνυμα σύντομο, που να μπορεί να προσεγγίσει εξίσου Έλληνες και ξένους.

IMG_1890

»Γι’ αυτό το λόγο θέλαμε να προσεγγίσουμε ανθρώπους νέους, προτιμήσαμε τον ΑΚΤΟ, που είναι από τις κορυφαίες σχολές στο χώρο της στην Ελλάδα, και να ζητήσουμε από τους σπουδαστές αυτά τα βίντεο, αντί να πάμε σε κάποια διαφημιστική εταιρεία. Η καμπάνια μας κυρίως αφορά στην προώθηση του application της εταιρείας». 

IMG_1889
  
IMG_1891-UPD
IMG_1892

IMG_3269
IMG_1896
 
IMG_1920
 

Το app του Safe Water Sports προσφέρει πρόσβαση στην πλατφόρμα ενημέρωσης των πολιτών, που ο οργανισμός ανέπτυξε σε συνεργασία με το Λιμενικό Σώμα. Με την ηλεκτρονική πλατφόρμα αυτή, που είναι διαθέσιμη δωρεάν στα ελληνικά και αγγλικά, οι χρήστες μπορούν να ενημερωθούν για όλα τα θέματα που αφορούν δραστηριότητες στο νερό. Για παράδειγμα, υπάρχει μία λίστα με όλες -και μόνο- τις νόμιμες επιχειρήσεις εκμίσθωσης θαλάσσιων σπορ (waterski, scuba diving, tubes, kitesurf κλπ.) που λειτουργούν στην Ελλάδα, μία χαρτογράφηση πάνω από 3 χιλιάδων παραλιών με παρουσίαση των χαρακτηριστικών της, ισχύουσες νομοθεσίες για θαλάσσιες δραστηριότητες, και άλλα πολλά.

IMG_3268

Τα τέσσερα βιντεάκια των δύο σπουδαστών του ΑΚΤΟ στόχευσαν στο να προωθήσουν αυτό το βασικό μήνυμα: με ένα κλικ, χρησιμοποιώντας το app, σώζεις ζωές. “Βασικός μας στόχος στο project”, εξηγεί ο κύριος Μπότσος, “όπως και γενικά στο στυλ διδασκαλίας που ακολουθούμε, είναι η εύρεση ενός δυνατού concept, μίας πολύ δυνατής ιδέας που να λειτουργεί στο storyboard. Έτσι δουλέψαμε με τους δύο σπουδαστές ώστε να βρεθεί το βασικό μας μήνυμα. Να περάσουμε το βασικό στοιχείο του brief, που εμείς το συνοψίσαμε σε αυτό το “Play it Safe”: όταν είναι να παίξεις στη θάλασσα, να το κάνεις με ασφάλεια. Τα βίντεο είχαν στόχο να είναι μικρά, να έχουν χιούμορ και να είναι και εύληπτα, να κάνουμε δηλαδή virals, και να μπορούν να λειτουργήσουν στα social media”. 

Η φιλοσοφία του καθηγητή των σπουδαστών, που εφαρμόστηκε και στα βίντεο αυτά, είναι πάντα πως η ιδέα είναι δυνατότερη, κι όταν έχεις μία δυνατή ιδέα, θα βρεις και τα μέσα. Στοχεύοντας σε μία πολύ απλή φόρμα και απλά τεχνικά μέσα, τα δύο παιδιά έφτιαξαν τα βίντεο αυτά που έδειξαν μια επαγγελματική ανταπόκριση στις απαιτήσεις του οργανισμού Safe Water Sports. “Όταν δουλεύουμε για κοινωνικούς σκοπούς, τα παιδιά πάντα ανταποκρίνονται καλύτερα, γιατί συγκινούνται. Λειτουργεί περισσότερο, γιατί έχεις κάτι πολύ καλό να πεις”, μου εξηγεί ο κύριος Μπότσος. Γνωρίζοντας τη σημασία της εκστρατείας της συγκεκριμένης εταιρείας, που παραμένει τραγικά επίκαιρη, η δουλειά των σπουδαστών δεν είχε τίποτα να στερηθεί από τη δουλειά επαγγελματιών του χώρου, και βοήθησαν έτσι τον οργανισμό να προωθήσει το σκοπό της.