Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΙΣΤΟΡΙΕΣ

Όλα για το TEDxAthens

Οι εθελοντές Δημήτρης Κόκκορης και η Αργυρώ Κουτσού μας εξηγούν τι θα συμβεί στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών στις 15 Νοεμβρίου.
Φωτογραφίες: Γεράσιμος Δομένικος/ FOSPHOTOS
_MG_3779

Το  TEDxAthens επιστρέφει στις 15 Νοεμβρίου στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, με πολλές δυνατές ιστορίες και εκπληκτικές αφηγήσεις  που όπως κάθε χρονιά θα χαρίσουν σε όλους όσοι παραβρεθούν μια μοναδική εμπειρία. Μέσα σε 12 ώρες, 20 ομιλητές, 5 performers και 3 workshops θα εμπνεύσουν και θα οδηγήσουν το κοινό σε «Συμπεράσματα/Conclusions» που αυτή τη χρονιά είναι το κεντρικό θέμα του ετήσιου ραντεβού της πόλης.

Ο Δημήτρης Κόκκορης συνεργάστηκε με το TEDxAthens το 2009 ως χορηγός και από την επόμενη χρονιά άρχισε να δουλεύει για αυτό εθελοντικά. Από τη θέση του Project Director, ορίζει το TEDX ως «μια πλατφόρμα μετάδοσης εξαιρετικών ιδεών και καλών ιστοριών ανθρώπων» και εξηγεί στη Popaganda πως στήνεται η μεγάλη διοργάνωση, ενώ η Food Experience Catalyst Αργυρώ Κουτσού αποκαλύπτει τι θα φάμε στο φετινό event. 

_MG_3757

Ποια είναι φέτος η κεντρική ιδέα πίσω από τις ομιλίες;

Δημήτρης Κόκκορης: Το θέμα του φετινού TEDxAthens είναι Συμπεράσματα/Conclusions. Θέλουμε οι εμπειρίες του παρελθόντος, ότι έχουμε κάνει μέχρι σήμερα, οι αποφάσεις που έχουμε πάρει, τα αποτελέσματα που είχαμε, τα λάθη που κάναμε, να βγάλουν ένα απόσταγμα μέσα από το οποίο θα προβάλλουμε το μέλλον μέσα από το οποίο θα οδηγηθούμε και θα οδηγήσουμε ο καθένας το μέλλον του και τις νέες επιλογές .

Αργυρώ Κουτσού: Βλέπουμε τα συμπεράσματα σαν άνω τελεία, σαν ένα κουμπάκι pause. Σταματάς, κοιτάς πίσω για λίγο, κατανοείς κάποια πράγματα, καταλήγεις. Και ξεκινάς πάλι.

Και η επιλογή των ατόμων πως έγινε; Διαλέξατε, ας πούμε, άτομα που έχουν καλά συμπεράσματα ως προς το να τα ακούσει κάποιος; Εμπορικούς ομιλητές ψάχνετε; Ομιλητές δηλαδή, που ξέρετε ότι θα φέρουν κόσμο.

Δημήτρης Κόκκορης: Αυτό δουλεύει σε διπλή κατεύθυνση. Δηλαδή, δεν ψάχνουμε πάντα με βάση το θέμα. Μπορεί να ψάξουμε έναν αξιόλογο ομιλητή που ξέρουμε ότι με βάση το θέμα θα κατευθύνει λίγο την ομιλία του προς τα εκεί. Πάντα ψάχνουμε για καλές ιστορίες. Και σίγουρα δεν ψάχνουμε εμπορικό ομιλητή για να πουλήσουμε εισιτήρια. Ξέρουμε ότι όποια διοργάνωση έχουμε κάνει μέχρι σήμερα, έχουμε δώσει τον καλύτερό μας εαυτό για να βγει. Ξέρουμε ότι ο κόσμος έρχεται για τη συνολική εμπειρία. Αν μπορέσουμε να φέρουμε και ένα μεγάλο όνομα, αυτό εξυπηρετεί περισσότερο τους χορηγούς και όχι τον κόσμο που θα έρθει και θα πληρώσει το εισιτήριο. Ο κόσμος το αγαπάει και το ακολουθεί.

Τι σας λένε όσοι καλείτε για να μιλήσουν στο TEDxAthens; Ποια είναι η αντίδρασή τους; Θα έχετε για παράδειγμα τον Τίτο Πατρίκιο που είναι ποιητής μεγάλης ηλικίας, άλλης γενιάς και πάστας. Τι σας είπε όταν μιλήσατε μαζί του;

Δημήτρης Κόκκορης: Συγκεκριμένα δε μπορώ να σου απαντήσω γιατί δεν ήμουν εγώ αυτός που έκανε το πρώτο τηλέφωνο. Από όσο γνωρίζω όμως ήξερε για το θεσμό του TED και ήταν πολύ χαρούμενος και δέχτηκε να συμμετάσχει. Υπάρχουν όμως διάφοροι ομιλητές που δεν το γνωρίζουν είτε γιατί δεν είναι άνθρωποι της τεχνολογίας οπότε δεν είναι μέσα στα κοινωνικά δίκτυα και να έχουν έρθει σε επαφή με την πλατφόρμα είτε μπορεί να είναι άνθρωποι που έχουν μία πολύ καλή ιστορία, αλλά ζουν στην ύπαιθρο και κάνουν κάτι το οποίο δεν αφορά καθόλου το κομμάτι που πιάνει το TED σαν κεντρικό κορμό.

Σας δημιουργεί μεγαλύτερη ευθύνη η επιλογή του ομιλητή και τελικά, με ποια κριτήρια τους επιλέγετε;

Δημήτρης Κόκκορης: Έχουμε πολλούς τρόπους να ψάχνουμε για ομιλητές. Πρώτα πρώτα διαβάζουμε, ενημερωνόμαστε για όλες τις εξελίξεις που συμβαίνουν στον κόσμο, ενημερωνόμαστε μέσα από το δίκτυο του TED, μέσα από τις κοινωνικές επαφές και τις γνωριμίες των προηγούμενων ομιλητών μας που γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά των ατόμων, έχουμε πολλές προτάσεις από διάφορες οργανώσεις και ανθρώπους που ξέρουν μία περίπτωση και μας την προτείνουν. Έχουμε μία μεγάλη λίστα από πιθανούς ομιλητές που ανανεώνουμε και ελέγχουμε συνεχώς για να αποφασίσουμε ποιους θα επιλέξουμε.

Αποτελεί πλέον μια κοινωνική και επαγγελματική αναγνώριση να μιλήσει κάποιος στη σκηνή του TEDxAthens;

Δημήτρης Κόκκορης: Αυτό δεν είναι εξασφαλισμένο. Δηλαδή, μπορώ να σου πω για μας ότι είναι κάτι που φροντίζουμε όντως οποιοσδήποτε ανέβει να έχει κάτι να πει.

_MG_3769

Τι θα φάμε φέτος;

Αργυρώ Κουτσού: Το φαγητό ακολουθεί το θέμα του TEDxAthens Conclusions με την έννοια του εμπεριέχω και του καταλήγω. Φέτος, τιμούμε το φθινόπωρο, έτσι σαν κύρια συστατικά θα έχουμε το μήλο και την κολοκύθα. Θα τα φάμε και τα δύο στη φυσική τους μορφή, ωμά, και σταδιακά, μέσα από διάφορες παρασκευές, θα καταλήξουμε σε μια μηλόπιτα και μια κολοκυθόσουπα. Στο μεσημεριανό, το Conclusions μετουσιώνεται σε παρασκευές κλειστές, τυλιχτές. Πάντα φροντίζουμε να χρησιμοποιούμε φρέσκες πρώτες ύλες και ελληνικά προϊόντα. Aξίζει να γνωρίζετε και τι θα πιείτε, επίσης. Γιατί για πρώτη φορά, θα έχουμε κρασί από 6 διαφορετικά μέρη και 6 διαφορετικούς παραγωγούς, δίνοντας την ευκαιρία στους TEDxsters να «περπατήσουν» το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού χάρτη του κρασιού.

Πως καλύπτεται η εκδήλωση και που πηγαίνουν τα κέρδη από τα εισιτήρια;

Δημήτρης Κόκκορης: Τα κέρδη πηγαίνουν στη διοργάνωση. Οικονομικά η εκδήλωση καλύπτεται από τις εισπράξεις από τα εισιτήρια σε ένα μικρότερο ποσοστό και σε ένα μεγαλύτερο από τους χορηγούς. Προσπαθούμε να είμαστε πάντα μία υγιής διοργάνωση που δεν χρωστάει σε κανέναν προμηθευτή γιατί υπάρχουν και πολλά σοβαρά πρότζεκτ που τα δίνουμε σε προμηθευτές για να βγει αυτή η εκδήλωση.

Τι περιλαμβάνουν τα κόστη; Με ποιον τρόπο βοηθούν οι χορηγοί;

Δημήτρης Κόκκορης: Την ενοικίαση του χώρου, τα εισιτήρια, τη διαμονή των ομιλητών. Το να φέρουμε τους ξένους ομιλητές που είναι πολλοί κάθε χρονιά και δεν ζητούν κάποιο αντίτιμο για την ομιλία τους. Το κάνουν ως προσφορά στο κοινό του TEDxAthens, αλλά φροντίζουμε να τους φέρουμε στην Αθήνα και να τους φιλοξενήσουμε εδώ. Ένα πολύ βασικό κόστος είναι το φαγητό που σερβίρουμε καθόλη τη διάρκεια της ημέρας γιατί προφανώς όταν βρίσκεται κάποιος σε μια συνεδρίαση από το πρωί μέχρι το βράδυ χρειάζεται να φάει και να πιει. Είναι επίσης τα κόστη της παραγωγής εντός και εκτός της αίθουσας, οι εκτυπώσεις, το branding και πολλά άλλα μικρότερα κέντρα κόστους που δεν μπορείς να φανταστείς.

Αργυρώ Κουτσού: Είναι δύο τα είδη των χορηγών του TEDx. Είναι οι χορηγοί που δίνουν τα χρήματα και είναι οι χορηγοί σε είδος που είναι ένα πολύ μεγάλο κομμάτι και μία μεγάλη βοήθεια ειδικά για εμάς που είμαστε η ομάδα του φαγητού. Οι ποσότητες είναι πολύ μεγάλες. Υπάρχει ένα πλήθος που ξεπερνά τα 1200 άτομα. Το φαγητό, εκτός από απόλαυση και καύσιμο, είναι και καλή γείωση. ‘Οταν είσαι μέσα σε μία αίθουσα και ακούς, έχεις μία λειτουργία που είναι πολύ εγκεφαλική και ακόμα περισσότερο συναισθηματική, οπότε όταν βγεις έξω πρέπει να βρεις κάτι να σε γειώσει. Αυτό είναι σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό τα experiences που γίνονται στον χώρο, αλλά σε έναν ακόμα μεγαλύτερο βαθμό είναι το φαγητό.

Η διαφορές από το πρώτο TEDxAthens μέχρι σήμερα; Ως προς το πως το αντιλαμβάνεται ο κόσμος, τα μίντια.

Δημήτρης Κόκκορης: Το 2009 ήταν μία μικρή διοργάνωση που ξεκίνησε δειλά, αλλά με όραμα με δεδομένο ότι ο Δημήτρης Καλαβρός που πήρε την άδεια ήταν μόλις 21 και ήταν μέσα στα πρώτα είκοσι TEDx που πήραν την άδεια παγκοσμίως. Το TED άνοιξε τον θεσμό και δημιούργησε το TEDx οπότε υπήρχε κόσμος τότε που το ακολουθούσε, αλλά ήταν κόσμος κυρίως του tech, του design και της διαφήμισης. Το αγκάλιασε ο κόσμος πολύ, το ακολουθούσε ούτως ή άλλως, έγινε τεράστια η διασπορά των TEDx, σήμερα μιλάμε για πάνω από 8.000 event παγκοσμίως.

Από το 2009 και έπειτα δημιούργησε το TEDxΑthens μία τάση στην ελληνική κοινωνία;

Δημήτρης Κόκκορης: Προσωπικά θεωρώ ότι η ελληνική κοινωνία και ο έλληνας έχει ως ένα του χαρακτηριστικό να ακολουθεί και τη μόδα, άρα και σε ένα βαθμό και το TED όπως και πολλά άλλα πράγματα έχουν και ένα χαρακτηριστικό μόδας μέσα, παρόλα αυτά, υπάρχει και πολύ ουσία. Θέλω να πω ότι ερχόμενος κάποιος στην εκδήλωση και όχι μόνο μπορεί να ακούσει και να πάρει πληροφορία που θα του φανεί χρήσιμη στη μετέπειτα ζωή του στον τρόπο μεταμόρφωσης της σκέψης, στο να βοηθηθεί για να κάνει μια πιθανή αλλαγή στη ζωή του, τις πιθανές νέες επιλογές που θα έρθουν από παραδειγματισμό από άλλους ανθρώπους που έχουν ανέβει στη σκηνή οποιουδήποτε TEDx. Αυτό που λέω για παράδειγμα στους φίλους μου είναι να αφήσουν για ένα βράδυ το βιβλίο που διαβάζουν και να μπουν να παρακολουθήσουν μία ομιλία στο TED. Ή ξεκινήστε το πρωινό σας με μία ομιλία γιατί πραγματικά μπορούν να σας ανοίξουν το μυαλό και να σας δημιουργήσουν νέους ορίζοντες.

Στην προσωπική σας δουλειά σάς βοήθησε το TEDxAthens; Άλλαξε τον τρόπο που κάνατε κάποια πράγματα;

Αργυρώ Κουτσού: Εμένα μου έδωσε μία ασφάλεια να μπορώ να εκτιμήσω σωστά τις ποσότητες, Δε νομίζω ότι είχα μπει ποτέ στη διαδικασία να σκεφτώ πόσα κιλά φέτα μπορεί να χρειαστεί για να φάνε τυρόπιτα 1500 άνθρωποι. Αυτό με έκανε λίγο πιο συνετή στα μικρά μεγέθη που διαχειριζόμουνα. Το άλλο που μου έδωσε το TEDxAthens είναι ότι ανεξάρτητα με τη δουλειά που είμαι ό, τι περισσέψει πάει πάντα στο «Μπορούμε». Τέλος, μου έδωσε μία δικαίωση στην εμμονή που έχω με το ελληνικό υλικό και προϊόν.

Δημήτρης Κόκκορης: Για εμένα ήταν πάντα ένα στοίχημα η διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, γνωρίζοντας ότι αυτός ο τομέας είναι ένα από τα δυσκολότερα πράγματα σε μία παραγωγή πόσο μάλλον όταν οι άνθρωποι εργάζονται για κάτι εθελοντικά. Δημιουργούνται πολύ πιο ουσιαστικές σχέσεις όταν συνεργάζεσαι με κάποιους εθελοντικά και πλέον νιώθω αρκετά μεγαλύτερη σιγουριά για τη δουλειά μου με δεδομένο ότι έχουμε δημιουργήσει τόσες καλές σχέσεις με ανθρώπους που θα με στηρίξουν σε ό, τι ζητήσω.

_MG_3757

Είναι μία πολιτική πράξη το TEDxAthens;

Δημήτρης Κόκκορης: Όχι, δεν μπαίνουμε ποτέ στη διαδικασία να σκεφτούμε με αυτό τον τρόπο και ούτε θέλουμε να ταυτιστούμε με πολιτικές απόψεις. Θέλουμε να κινητοποιήσουμε την σκέψη των ανθρώπων, τη δημιουργία, την καινοτομία για να πάμε μπροστά. Πάντως αν σκεφτώ κάτι πολιτικό γύρω από το event, θα μπορούσα να σου πω ότι στους ανθρώπους που δημιουργούν το TEDxAthens θα εμπιστευόμουν την Ελλάδα. Γιατί υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά τα οποία θεωρώ αν μπορούσαμε να τα προσάψουμε στην κοινωνία μας θα είχαμε λύσεις σε διάφορα θέματα για να φύγουμε λίγο από τη σημερινή κατάσταση. Γιατί η σημερινή κατάσταση θέλει λίγο μεταμόρφωση της σκέψης, να το δούμε συνεργατικά, με πίστη, με όραμα, με καινοτομία. Αυτά υπάρχουν ως χαρακτηριστικά στο TEDxAthens, όχι ως πολιτική του, αλλά μέσα από τις ιστορίες των ανθρώπων που μίλησαν σε αυτό.

Αργυρώ Κουτσού: Εγώ θα το χαρακτήριζα ως κολεκτίβα με την έννοια ότι είναι ένας κοινός σκοπός, μία κοινή προσπάθεια, ένα αποτέλεσμα το οποίο πραγματικά αν άλλαζε το παζλ των ανθρώπων θα ήταν τελείως διαφορετικό. Δηλαδή, ο κάθε άνθρωπος που αυτή τη στιγμή είναι στη μεγάλη ομάδα του TEDxAthens είναι ένα κομμάτι του αποτελέσματος.

Τα εισιτήρια για το TEDxAthens έχουν εξαντληθεί. Περισσότερες πληροφορίες εδώ. 

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.