spam-spam-spam

Γράφαμε τις προάλλες για τις αλλαγές που εισήγαγε το Twitter με αποτέλεσμα να αμαυρώσει τη «σοφιστικέ» εικόνα που με τόσο κόπο χτίζει τόσα χρόνια και να εξαγριώσει τους σκληροπυρηνικούς χρήστες του. Τα νέα που μας έρχονται από τη δημοφιλή social πλατφόρμα ωστόσο δεν είναι όλα μαύρα και άραχλα: μεταξύ άλλων το Twitter εγκαινίασε ένα νέο σύστημα.

Το BotMaker, όπως χαρακτηριστικά ονομάζεται αυτό, είναι πλέον υπεύθυνο για το φιλτράρισμα του περιεχομένου που ανεβάζουν οι χρήστες στα προφίλ τους. Χωρίς καμία ανθρώπινη παρέμβαση, είναι σε θέση να μπλοκάρει ύποπτα links, να μην επιτρέψει τη δημοσίευση  τέτοιων εικόνων, ακόμα και να αποκλείσει spammers πριν καν εκείνοι προλάβουν να ανεβάσουν το tweet τους. Το BotMaker λαμβάνει υπ’ όψιν και τα blocks/mutes που συγκεντρώνουν οι χρήστες, δημιουργώντας έτσι ένα, κατά κάποιον τρόπο, σκορ για τον καθένα και φροντίζοντας να αποκλείει τους πιο «επίφοβους».

Σύμφωνα με το Twitter, το spam στο δίκτυο μειώθηκε κατά 40% από τότε που ενεργοποιήθηκε το νέο σύστημα και τα νέα αυτά είναι ευχάριστα. Ο λόγος; Οι χρήστες βλέπουν στο timeline τους ολοένα και λιγότερα spam posts, άκυρες δημοσιεύσεις, διαφημιστικά tweets (που όμως έχουν ανέβει «μασκαρεμένα» ως απλά) ενώ και οι κατά συρροή ενοχλητικοί, τιμωρούνται. Πρόκειται για μία θετική εξέλιξη και σαφώς ένα σπουδαίο βήμα πιο κοντά στον στόχο των κοινωνικών δικτύων που δεν είναι άλλος από την προσφορά μίας τελείως προσωποποιημένης εμπειρίας στον κάθε χρήστη τους.

Είναι κάτι από το οποίο κέρδος θα έχουν ακόμα και τα ίδια τα δίκτυα -πέραν του κοινού- μιας που ο χώρος που θα εξοικονομηθεί έτσι, μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί για την προβολή διαφημίσεων, με το αζημίωτο φυσικά. Και, μεταξύ μας, ανάμεσα στο δίλημμα ενοχλητικό spam ή προσωποποιημένες διαφημίσεις, πολλοί εξ ημών θα επέλεγαν το δεύτερο.