Βρίσκεστε μονίμως με μία βαλίτσα στο χέρι και ό, τι και εάν έχετε σκεφτεί δε μπορεί να γεμίσει το κενό από το check in μέχρι την απογείωση; Έχετε μετανιώσει για τη συζήτηση που ξεκινήσατε με τον βαρετό διπλανό σας κατά τη διάρκεια της πτήσης; Σε όλα αυτά τα προβλήματα έρχεται να δώσει λύση μία νέα εφαρμογή που μετατρέπει τα βαρετά ταξίδια σε απόλαυση. To Social Airways είναι μία πλατφόρμα που φέρνει κοντά όσους ταξιδεύουν. Η ιδέα ανήκει στον 24χρονο Στυλιανό Λάμπρου από την Κύπρο, ο οποίος για να την πραγματοποιήσει έφτασε μέχρι την Αμερική και τη Silicon Valley προς αναζήτηση χρηματοδοτών. Το όνειρό του έγινε πραγματικότητα και εκτός από χρηματοδότες κατάφερε να πάρει μερικές πολύ χρήσιμες συμβουλές από τoυς ιδρυτές του Youtube και τον Mark Zuckerberg.
Η εφαρμογή λειτουργεί πολύ απλά. Το μόνο που χρειάζεται είναι να καταχωρήσετε τον αριθμό της πτήσης σας στο SocialAirways.com ,τα ενδιαφέροντά σας και η ιστοσελίδα θα αναζητήσει από τη λίστα των επιβατών τον ιδανικότερο συνεπιβάτη.
Πως σου ήρθε η ιδέα να δημιουργήσεις το social airways; Λόγω των σπουδών μου, πηγαινοερχόμουν Κύπρο – Αγγλία τουλάχιστον οχτώ φορές το χρόνο χωρίς να έχω κάτι δημιουργικό και ουσιαστικό να κάνω κατά τη διάρκεια των πτήσεων. Ο χαμένος ωστόσο χρόνος, η ανυπομονησία μέχρι την προσγείωση, έφεραν τελικά το Social Airways. Το κενό που εντόπισα και αφορά τις αεροπορικές εταιρείες, αλλά και τις τουριστικές επιχειρήσεις, είναι ότι αυτό που έχει σημασία είναι ότι δε μπορούν να προσφέρουν μια πιο προσωπική εμπειρία ταξιδιού με όλες τις σχετικές πληροφορίες για τους πελάτες τους. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κινητής τηλεφωνίας και γενικά της τεχνολογίας, αλλάζουν τη συμπεριφορά των ταξιδιωτών και τις προσδοκίες τους. Η τουριστική βιομηχανία προσπαθεί να βελτιώσει το κόστος των ταξιδιών, τα οποία να μπορούν να γίνουν πιο χρήσιμα, αυξάνοντας παράλληλα την έμφαση στο πώς η τεχνολογία μπορεί να ανταποκριθεί καλύτερα στις ανάγκες των ταξιδιωτών. Με το Social Airways, οι ταξιδιώτες μπορούν να επιτύχουν και τα δύο.
Πως λειτουργεί η εφαρμογή; Καταχωρώντας τον αριθμό της πτήσης σας στην ιστοσελίδα Socialairways.com, τα ενδιαφέροντά σας, καθώς και το πώς θα θέλατε να είναι ο συνταξιδιώτης σας στο διπλανό κάθισμα, η ιστοσελίδα θα αναζητήσει στη λίστα επιβατών τον ιδανικότερο για σας συνεπιβάτη. Μέσω της πλατφόρμας, πέρα από την επιλογή συνταξιδιώτη, μπορεί να κανονιστεί συνάντηση από τον χώρο του αεροδρομίου, να κανονιστεί το μοίρασμα κάποιων εξόδων του ταξιδιού (διαμονή, μετακινήσεις κλπ) ή να κανονιστεί η κοινή επίσκεψη σε ορισμένους χώρους ενδιαφέροντος (π.χ. φεστιβάλ, εκθέσεις κλπ).
Το βήμα για να προχωρήσεις από την ιδέα στην πράξη και τελικά να γίνει πραγματικότητα το social airways ήταν δύσκολο; Το δύσκολο δεν ήταν να βρω επενδυτή και να υλοποιήσω την ιδέα μου, αλλά να πείσω τον εαυτό μου να κλείσω το εισιτήριο για Σαν Φρανσίσκο και να μπω στο αεροπλάνο. Σε κάτι τέτοιες αποφάσεις είναι που σταματούν οι καλύτερες ιδέες και δεν υλοποιούνται ποτέ. Το πρώτο βήμα είναι το πιο δύσκολο. Μόλις κάνεις όμως την πρώτη αποφασιστική κίνηση, τ’ άλλα όλα έρχονται.
Πως ήταν η εμπειρία της αναζήτησης χρηματοδότησης στη Silicon Valley; Η Silicon Valley είναι η γη της επαγγελίας για νέους με καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες, όνειρα και όρεξη για δουλειά. Οι επενδυτές εκεί είναι έτοιμοι να σε εμπιστευτούν και να πιστέψουν στην ιδέα σου, με ανθρώπους δημιουργικούς και με ανοιχτούς τους ορίζοντές τους, που δεν διστάζουν να σου δώσουν μια συμβουλή για να πάρεις ένα βήμα πιο μπροστά την επιχείρησή σου. Δεν είναι τυχαίο που οι μεγαλύτερες εταιρίες στον κόσμο όπως οι Google, Facebook, Oracle έχουν την βάση τους εκεί. Υπάρχει το σωστό οικοσύστημα για να επιβιώσουν start-ups.
Η συνάντηση με τα ιερά τέρατα της τεχνολογίας τον Mark Zuckerberg και τους ιδρυτές του Youtube ήταν εμπειρία ζωής; Σίγουρα ήταν εμπειρία ζωής. Ήταν πιο εύκολο να συναντηθώ μαζί τους παρά με διευθυντές εταιριών στην Κύπρο και Ελλάδα. Είμαι της άποψης ότι πρέπει να δίδονται ευκαιρίες στους νέους, γιατί ποτέ δεν ξέρεις, κάποιου που του δινόταν η ευκαιρία να ανοίξει την πόρτα μπορεί και να κατέληγε να είναι ο επόμενος Mark Zuckerberg.
Ποια ήταν η ανταπόκριση του κόσμου; Μέχρι στιγμής είμαστε πολύ ευχαριστημένοι. Η ιστοσελίδα βρίσκεται στο ξεκίνημά της, όμως με την πάροδο του χρόνου θα γίνεται σιγά – σιγά καλύτερη και ακόμη πιο… φιλική για τους ταξιδιώτες. Ήδη μας προσέγγισαν πολλοί επενδυτές.
Θεωρείς ότι το social airways απευθύνεται κυρίως σε νέους; Η αγορά στην οποία στοχεύομε είναι κατά κύριο λόγο σε ανθρώπους ηλικίας 18-35 (το λεγόμενο Υ-generation) όμως βλέπουμε ότι το Social Airways έχει απήχηση και σε μεγαλύτερες ηλικίες.
Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σου; Θέλω να μεγαλώσω την εταιρεία στην Κύπρο για να αποδείξω ότι μπορούμε και εδώ να έχουμε τεχνολογικές εταιρείες. Πιστεύω ότι με σκληρή δουλειά, το Social Airways θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουμε.
Info: socialairways.com