Αν και η έρευνα αφορά ως επί το πλείστον εταιρικούς πελάτες, σίγουρα βρίσκει σε έναν βαθμό εφαρμογή και στους οικιακούς χρήστες. Φέρτε στον νου τις δικές σας εμπειρίες: πόσες φορές δεν βρεθήκατε να κοιτάτε αποσβολωμένοι τις οθόνες σας προσπαθώντας να καταλάβετε τι κάνατε λάθος και «φυτεύτηκε» αυτός ο «ιός» στον υπολογιστή σας; Όπως τονίζουν οι ειδικοί, τα προγράμματα προστασίας από κακόβουλο λογισμικό, «βασίζονται σε έναν έξυπνο και ικανό χρήστη που θα αξιολογήσει τις ενημερώσεις» με το πρόβλημα ωστόσο να εντοπίζεται στο ότι τέτοιοι δεν υπάρχουν πολλοί –και εν πάση περιπτώσει, ο μέσος χρήστης που πληρώνει ένα x ποσό για να έχει το κεφάλι του ήσυχο, δεν υποχρεούται να γνωρίζει τίποτε.
Τι μπορείτε να κάνετε όμως ώστε να βοηθήσετε το antivirus/firewall σας και παράλληλα να γλιτώσετε τα μίνι εγκεφαλικά σε κάθε μήνυμά του; Κατ’ αρχάς, κάλλιο του θεραπεύειν, το προλαμβάνειν, οπότε φροντίστε κι οι ίδιοι να ελέγχετε τα sites που επισκέπτεστε και τα αρχεία που ανοίγετε. Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο: κοινή λογική. Δεν ανοίγουμε συνημμένα σε emails από αγνώστους, δεν «κλικάρουμε» σε αρχεία που μας έστειλαν στο άσχετο φίλοι και επαφές σε προγράμματα messaging, δεν επισκεπτόμαστε sites με «πονηρό» (τζόγος, πορνό, «σπασμένα» προγράμματα κλπ) περιεχόμενο. Επιπλέον, θυμηθείτε να κρατάτε συχνά backup των αρχείων και να δημιουργείτε περιοδικά σημεία επαναφοράς συστήματος.
Από εκεί και πέρα, για κάθε μήνυμα που παίρνετε, θυμηθείτε: το Google είναι φίλος σας. Σημειώστε προσεκτικά τυχόν κωδικό σφάλματος, ονομασία ιού ή malware και ψάξτε γι’ αυτό στο Google. Αναζητήστε λύσεις («how to remove x», «error x», «delete x» κλπ) και δοκιμάστε προσεκτικά να τις εφαρμόσετε. Η λογική λέει πως το πρόγραμμα προστασίας σας θα φροντίσει για τα περισσότερα, όμως ας έχετε κι εσείς μια ιδέα. Ποτέ δεν έβλαψε κανέναν.